Spring naar inhoud

- - - - -

hier word ik zo boos van!!

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
katy
katy
  • 5.804 berichten

#1 Geplaatst 27 februari 2011 - 21:27

wist niet waar dit te zetten, dus zet ik het hier.

deze mensen zijn hun katten blijkbaar heel moe! ze geven alles gratis mee vanwege 'allergie' kind
hoe vaak hoor je dat? :(

http://www.2dehands....q=&list_cat=kat

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 27 februari 2011 - 21:35

Voor sommige mensen zijn dieren zoals meubels hé, zijn ze ze moe tja dan moeten ze weg! :evil:
Hopelijk vinden die 2 een leuke blijvende thuis.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 28 februari 2011 - 11:45

idd schandalig, dat ze hun kind dan weggeven hè :p

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 28 februari 2011 - 11:47

:evil: :evil:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 februari 2011 - 12:27

"dit zoekertje is helaas verwijderd"
Geplaatste afbeelding

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 februari 2011 - 12:29

Allergie, jaja... kunnen beter allemaal eerlijk zijn en gewoon zeggen dat ze de poezen beu zijn (wat schandalig is). We leven spijtig genoeg in een wegwerpmaatschappijg... :censored:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:40

Onderschat de gevolgen van allergie niet hé. Als volwassene kan je je ergens over zetten of pakken medicatie slikken maar als het je kind betreft, ga je toch 2 keer nadenken.

Ik geef toe dat het excuus veel misbruikt wordt en er met de nodige maatregelen heel wat leed bij de allergiepatient en de kat kan vermeden worden, maar soms kan je kind zo moeilijk ademen dat je toch op zoek gaat naar een andere oplossing. Al vind ik wel dat je daar dan de tijd moet voor nemenb zodat een degelijk baasje kan gevonden worden

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:45

Ik denk ook dat je de impact van een allergie niet mag onderschatten.
Een van mijn vriendinnen kan absoluut niet tegen katten en krijgt het gegarandeerd benauwd als ze hier binnenkomt, ook al is het net gepoetst. Die zal zelf geen kat in huis nemen, maar als je al een kat hebt en je kind blijkt zo extreem op te reageren... Dan kan je volgens mij niet anders dan een andere thuis te zoeken voor je kat.

Bewerkt door Malou, 28 februari 2011 - 13:46.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#9 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:51

Eragon zei:

Onderschat de gevolgen van allergie niet hé. Als volwassene kan je je ergens over zetten of pakken medicatie slikken maar als het je kind betreft, ga je toch 2 keer nadenken.

Ik geef toe dat het excuus veel misbruikt wordt en er met de nodige maatregelen heel wat leed bij de allergiepatient en de kat kan vermeden worden, maar soms kan je kind zo moeilijk ademen dat je toch op zoek gaat naar een andere oplossing. Al vind ik wel dat je daar dan de tijd moet voor nemenb zodat een degelijk baasje kan gevonden worden

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Dat zou voor mij de enige reden zijn om mijn poezen weg te doen. Ik hoop dat ik er nooit voor kom te staan maar mijn kinderen zijn mijn alles en daar zou ik dus alles voor over hebben. Wel idd na er voldoende tijd in te steken om goede baasjes te zoeken en natuurlijk in eerste instantie te zoeken naar een andere oplossing.
Ik hoop dus dat ik die keus nooit zal moeten maken :trance:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 28 februari 2011 - 13:54

Ik moet zelf 3 medicamenten slikken omdat ik astma krijg van mijn allergie en ikzelf doe dat met plezier. Ik zou er niet over nadenken om daarvoor mijn katten weg te doen.

Maar kinderen, dat is een ander paar mouwen. Als die van kleins af al last hebben met ademen en misschien zelf longbeschadiging kunnen oplopen door de voortdurende blootstelling...

katy
katy
  • 5.804 berichten

#11 Geplaatst 28 februari 2011 - 15:04

ik weet dat het natuurlijk wel kan zijn dat haar kind allergisch is, maar niet eens wat uitleg over de poes, alles krijg je gewoon mee...
tis inpakken en wegwezen...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 februari 2011 - 19:58

Het wordt opvallend vaak als excuus misbruikt. Ook ik weet dat het écht de reden kan zijn voor herplaatsing. Snoopy moest weg bij zijn vorige baasjes omdat ze net een zoontje hadden gekregen die allergisch bleek. En ja, een baby kan je nu eenmaal moeilijk gaan volsteken met medicatie.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.