Spring naar inhoud

- - - - -

Birmaan FARAH van 20 jaar en 6 maanden die hoest sinds mei 2010.

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_willy_*
Guest_willy_*

#1 Geplaatst 28 februari 2011 - 10:27

Intussen is weer een tijd voorbij en  de DA was dan ook van gedacht dat bij een oude kat medicijnen een groter gevaar zijn dan de ouderdomskwalen te laten begaan.

Farah eet nog altijd regelmatig. Vroeger haarballen, maar dat is ook gedaan en gaat allemaal langs de ontlasting ! Géén enkel haarbalverwijderinsmiddel nodig !

Het voedsel is nog altijd Sheba, rauwe biefstuk, catmilk en Gistocal-vitamines.
Op dat voesel is ze zo oud geworden.

Moet nog lachen dat iemand op dit forum schreef dat Sheba slecht was ! Dat "slecht" zijn zal waarschijnlijk de hoge prijs zijn ! Niets is echter te veel als men de kat kan oud laten worden met dit voedsel.

Wat de DA ook aangaf als een reden waarom Farah nooit ziek geweest is, is dat ze nooit buiten geweest is, want dan worden de meeste ziektes betrapt. Vooral omdat katten dikwijls van allerlei eten dat twijfelachtig is.

Ben op dit forum gekomen met de bedoeling ervaringen uit te wisselen met bezitters van ook een oude kat, zodat iedereen iets zou leren.  Maar veel zo'n bezitters of bezitsters zijn er niet geweest, of ze zouden nu moeten opdagen !

Dank aan allen die gepoogd hebben te helpen met het motto "het dier eerst" en dan de mens !

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2011 - 10:52

Ik ben blij dat farah het toch nog goed stelt. dat ze er nog enkele jaren bij mag doen :)

lol sheba duur. moest eens goed lachen... O:)
Geplaatste afbeelding

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#3 Geplaatst 28 februari 2011 - 11:02

Lilia2055 zei:

Ik ben blij dat farah het toch nog goed stelt. dat ze er nog enkele jaren bij mag doen :)

lol sheba duur. moest eens goed lachen... O:)

Bedankt voor de wens. Enkele jaren bij, dat geloof ik niet en hou haar daarom angstvallig in het oog. Ben blij als ik zie dat ze oude gewoonten nog eens bovenhaalt. Anderzijds durft ze bepaalde sprongen niet meer en daarin is te zien dat ze oud aan het worden is.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 februari 2011 - 19:58

Ben blij te lezen dat het nog goed gaat met Farah.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#5 Geplaatst 01 maart 2011 - 07:04

DORIS zei:

Ben blij te lezen dat het nog goed gaat met Farah.

Bedankt, Doris, en een even lang gezond leven gewenst aan je 7 katten.

Hoe oud is de oudste ?

Jammer dat ik hier niemand mocht ontmoeten met een kat van rond de 20 jaar.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#6 Geplaatst 01 maart 2011 - 07:21

Mijn poezels zijn 1 jaar en jonger, ik hoop dat ik mij binnen 20 jaar in dit topic kan aansluiten !  

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 01 maart 2011 - 07:39

willy zei:

Bedankt, Doris, en een even lang gezond leven gewenst aan je 7 katten.

Hoe oud is de oudste ?

Jammer dat ik hier niemand mocht ontmoeten met een kat van rond de 20 jaar.

De oudste hier momenteel is Molleke.Het is mijn wonderkatje en ze is bijna 16.Ze heeft nierproblemen maar is nog vrij goed.Dan heb ik er nog 3 van bijna 11.De andere zijn jonger.Heb er ook verschillende gehad tssen de 17 en 20.En dat geeft zo een mooi gevoel als ze zo gelukkig oud mogen worden.Maar er is altijd een tijd van komen en gaan.

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#8 Geplaatst 01 maart 2011 - 08:11

DORIS zei:

Heb er ook verschillende gehad tssen de 17 en 20. .

Dat is al beter om ervaring uit te wisselen. Nog herinnering aan hoe ze zich gedroegen op het laatste ? Waren ze ziek of hadden kwalen ? Zijn ze rustig gestorven of moest er hulp bij komen ?

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 maart 2011 - 08:36

De oude katten zijn allemaal aan nier falen gestorven.Dit is de oudekattenziekte.Zolang enkel de creatinine te hoog is kunnen ze nog comfortabel leven.Zodra de ureum de hoogte in gaat gaat het beraf.Canaille heeft nog 4à 5 jaar vrij goed zo geleeft en dan hebben wij een beslissing moeten nemen want ze was haar eigen aan het vergiftigen.Ze draaide de hele avond rondjes op mijn schoot en wij hebben moeten beslissen.Heel moeilijk,hoor.De andere waren heel slecht en heel slap.Ik denk dat elke katteneigenaar weet wanner het de moment is.

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#10 Geplaatst 01 maart 2011 - 09:10

Doris, inderdaad erg als men ze ziet aftakelen. Nierfalen. Dus daar kan men uit leren van op te passen en te voorkomen. Het eerste dat ik indertijd leerde om te geven, was die catmilk, om nierproblemen te voorkomen.

Bij ouder worden ook medicamenten vermijden en geduld oefenen, want sommige kwaaltjes gaan voorbij of zijn niet zo erg als ze er uit zien. Gelukkig was de DA van dezelfde mening. Want veel mensen zijn niet tevreden als de DA géén medicamenten voorschrijft. Dat is met mensendokters hetzelfde ! Akkoord in uiterste nood ! Maar geduld hebben de meeste mensen niet en soms maken ze alles erger door onnodige medicamenten en bijwerkingen.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:09

Mijn ouders zijn in het bezit van een 18jarige kat :)

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#12 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:18

Jessie_A&A zei:

Mijn ouders zijn in het bezit van een 18jarige kat :)

Bravo, Jessie, en daar iets kunnen over vertellen, zoals wat eet en drinkt ze of nog andere feiten kan vele kattenliefhebbers wederzijds helpen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:19

Kan je eens een foto van Fara plaatsen aub??
Mijn schoonzus heeft een kater die 21 jaar is!! Hij ziet wel bijna niks meer en eist heel veel aandacht. Maar hij eet en drinkt nog goed!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:25

willy zei:

Bravo, Jessie, en daar iets kunnen over vertellen, zoals wat eet en drinkt ze of nog andere feiten kan vele kattenliefhebbers wederzijds helpen.

Hij is werkelijk nog nooit ziek geweest, op een keelontsteking na :s  Hij heeft nooit veel gedronken  en eet al zijn ganse leven whiskas/gourmet en andere supermarktmerken maaaaaar elke dag verse biefstuk, zou dat het geheim zijn?? :d

Hij wordt nu wel heel oud (uiterlijk gezien dan), ogen wat wazig, doffe vacht en begint aan zijn heupen in te vallen, volgens de dierenarts is hij nog goed, buiten het feit dat zijn nieren wat opgezet zijn.

Hij kan nog wel ff mee :d

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#15 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:26

Lut zei:

Kan je eens een foto van Fara plaatsen aub??
Mijn schoonzus heeft een kater die 21 jaar is!! Hij ziet wel bijna niks meer en eist heel veel aandacht. Maar hij eet en drinkt nog goed!

Lut, de foto van Farah  (20jaar) staat  in de schermafbeelding  bij mijn naam !

Zou ook wel eens een foto willen zien van die 21-jarige (gelukwensen) als dat gaat.