Spring naar inhoud

- - - - -

Birmaan FARAH van 20 jaar en 6 maanden die hoest sinds mei 2010.

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_willy_*
Guest_willy_*

#16 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:07

Jessie_A&A zei:

Hij is werkelijk nog nooit ziek geweest, op een keelontsteking na :s  Hij heeft nooit veel gedronken  en eet al zijn ganse leven whiskas/gourmet en andere supermarktmerken maaaaaar elke dag verse biefstuk, zou dat het geheim zijn?? :d

Hij wordt nu wel heel oud (uiterlijk gezien dan), ogen wat wazig, doffe vacht en begint aan zijn heupen in te vallen, volgens de dierenarts is hij nog goed, buiten het feit dat zijn nieren wat opgezet zijn.

Hij kan nog wel ff mee :d

Is al een belangrijke getuigenis, Jessie, en leerzaam voor iedereen. Ook Farah (Birmaan) toont sporen van haar leeftijd.  Sinds de DA bij het laatste bezoek eens de haarklitten wegschoor, zijn ze in aantal toegenomen. Zo snel dat men de gelegenheid niet heeft om ze uit te kammen. Waarschijnlijk een reaktie op het wegscheren. Ze eet goed en verliest géén gewicht. Aan haar gang is te zien dat ze oud is, en springen zit ze te berekenen of ze het nog wel zal doen, en ze laat bepaalde sprongen.  Aan de ogen nog niets te merken. Waarschijnlijk is ze doof aan het worden, maar is moeilijk uit te maken. Op sommige geluiden reageert ze met schokken.

De biefstuk elke dag doet zeker wat aan de gezondheid, (gaf de DA ook toe !) want in het commercieel voer zit géén enkel natuurlijk element meer. Te bedenken dat een kat die volwassen muizen kan vangen, daar al de elementen in heeft die ze moet hebben.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 01 maart 2011 - 17:41

Fijn dat Farah het nog goed doet. Heb eind oktober verleden jaar mijn Pimmeke moeten afgeven aan ouderdom hij was 19,5 jaar.  

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#18 Geplaatst 01 maart 2011 - 17:47

catherine zei:

Fijn dat Farah het nog goed doet. Heb eind oktober verleden jaar mijn Pimmeke moeten afgeven aan ouderdom hij was 19,5 jaar.  

Bedankt, Catherine, en toch ook gelukwensen met een kat die 19,5 geworden is.

Vroegen hadden wij katten die ook allemaal vroeg of voortijdig gestorven zijn.
Het is de eerste maal eentje met  + 20.

Raar, maar het is nu beven en schrikken bij elk teken dat ze verzwakt of abnormaal doet. Anderzijds vreugde als ze weer eens een oude gewoonte toont.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 01 maart 2011 - 18:28

Een zo oud katje is een stuk van je eigen.Het heeft lief en leed gedeelt met ons.Maar ik denk dat ze ook heel gelukkig geweest zijn anders zouden ze niet zo lang geleeft hebben.Dit wil niet zeggen dat jong gestorven katten niet gelukkig waren.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#20 Geplaatst 02 maart 2011 - 15:35

Als ik zo hier en daar lees over allerlei ziekten die katten hebben of opdoen, dan vraag ik mij af of buiten lopen voor katten niet veel gevaren wil zeggen om van alles te betrappen, verkeerd eten, drinken, enz. Naast zoek lopen of verongelukken.

Farah is behalve als ze jong was, vele jaren tot hiertoe nooit buiten geweest. Ze kreeg nooit ziektes.

Mijn zoon heeft een Brits korthaar (Grisby 13 jaar) en hij leerde die van jongsaf om nooit op straat te lopen, zelfs als de deur open stond. Nooit geen ziektes tot hiertoe.

Katten zijn huisdieren en hebben géén behoefte om de gevaren buitenshuis te zoeken.

Wat denken anderen daarover ?

Pas op, dat is géén kritiek op wie zijn katten laat buiten lopen.

Bewerkt door willy, 02 maart 2011 - 15:36.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 02 maart 2011 - 15:40

Geen enkele kat van mij gaat buiten.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 02 maart 2011 - 23:17

willy zei:

Bedankt, Doris, en een even lang gezond leven gewenst aan je 7 katten.

Hoe oud is de oudste ?

Jammer dat ik hier niemand mocht ontmoeten met een kat van rond de 20 jaar.

Vosse's Zwartje is al bijna 18!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 02 maart 2011 - 23:19

Zeg Doris: ff off topic maar wat een leuk snoetje heeft Lucky! Heb je daar nog meer foto's van?

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 02 maart 2011 - 23:20.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 03 maart 2011 - 05:40

Ginger-en-Noortje zei:

Zeg Doris: ff off topic maar wat een leuk snoetje heeft Lucky! Heb je daar nog meer foto's van?

In mijn album staan er enkele.Hij blijft nooit stil en als ik een foto maak van hem staat hij er niet op ofwel heel wazig.Het is ons ADHDkatje.Als hij voor de zoveelste keer door het hui raast noemen wij hem "ons duracelleke".Hij is even lief als zijn snoetje maar de pest zit erin soms.Hij brengt leven in huis.Een dezer dagen zal ik nog eens foto's maken.

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#25 Geplaatst 05 maart 2011 - 10:14

Jessie_A&A zei:

maaaaaar elke dag verse biefstuk, zou dat het geheim zijn?? :d

Zeker is dat een deel van Farah haar lang leven, en ze  eet het zeer graag ! Bedenk dat alle andere voedsel uit de handel elementen mist die alleen in rauw vlees aanwezig zijn.

Het is wel te begrijpen dat de meeste bezitters van katten, en vooral die 5 of 7 katten hebben, dat financieel of uit gemak niet willen of kunnen.

Maar men mag die factor "vers" niet onderschatten !

Ook de mens moet opletten van alle nodige elementen te eten of hij krijgt ziektes of leeft minder lang.

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#26 Geplaatst 09 maart 2011 - 09:53

Verwonderlijk hoe een dialoog plots kan stoppen en niemand nog een woordje weet.

Het kan wel dat er onder andere onderwerpen nog wetenswaardigheden staan, maar daarvoor elk afzonderlijk onderwerp open doen is niet erg praktisch en ondoenlijk omdat men uiteindelijk niet meer weet op wie men moet antwoorden onder welke rubriek.

Misschien kom ik nog eens terug met een vraag die maar in één onderwerp kan !

Intussen nog eens bedankt aan wie de moeite deed om een dialoog aan te vatten.

Een lang en gelukkig leven gewenst aan de katten die ze bezitten !

Guest_Loesje85_*
Guest_Loesje85_*

#27 Geplaatst 09 maart 2011 - 11:51

Mijn katten zijn momenteel 9 jaar, maar ik hoop me hier over 11 jaar te mogen aansluiten!

Fantastisch dat Farah het nog zo goed doet! Jouw goede zorgen zullen zeker meegeholpen hebben!

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#28 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:22

Loesje85 zei:

Mijn katten zijn momenteel 9 jaar, maar ik hoop me hier over 11 jaar te mogen aansluiten!

Fantastisch dat Farah het nog zo goed doet! Jouw goede zorgen zullen zeker meegeholpen hebben!

Loesje / Dat was ook de bedoeling van mijn inzending op dit forum. Ervaringen uitwisselen zodat iedereen iets kon leren om een (zijn of haar) kat zo oud te krijgen zoals Farah, zonder ziektes. Tegelijk hoop ik ook iets te leren. Maar de dialoog stopt volgens ik ervaar !

Toch bedankt voor de belangstelling ! Ik zit nu angstvallig te letten op Farah haar gewoonten en ben blij als ik zie dat ze die nu en dan nog eens toont !

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:26

Goh Willy ik denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is hoor... sommige poezen worden maar 2 of 3 jaar of sterven voor hun 1 jaar aan die vreselijke ziekte FIP :s

Guest_willy_*
Guest_willy_*

#30 Geplaatst 09 maart 2011 - 13:40

Jessie_A&A zei:

Goh Willy ik denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is hoor... sommige poezen worden maar 2 of 3 jaar of sterven voor hun 1 jaar aan die vreselijke ziekte FIP :s

Zo simpel is het niet, Jessie, want de  nuchtere feiten bewijzen het anders ! De juiste verzorging speelt een grote rol in de leeftijd die ze bereiken. Hetzelfde met de mens !

Er zijn wel veel factoren die een oorzaak kunnen zijn dat een kat voortijdig sterft en daarover kan men elkaar waarschuwen.

Hetzij dat men moet ontvankelijk zijn voor goede raad en niet zoals sommigen altijd direct denken dat de DA de enige uitkomst is !