Spring naar inhoud

- - - - -

gekleurde pluimpjes

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#1 Geplaatst 28 februari 2011 - 16:31

hallo,
Omdat mijn kittens zo graag met speeltjes spelen waar pluimen aan vast hangen :d wil ik zelf z'on speeltjes maken. Dit omdat het ietse voordeliger is :twisted: en omdat mijn katten een krak zijn in het vernietigen van speelgoed. Kan ik hiervoor de gewone gekleurde pluimen gebruiken die je in een gewone winkel kunt vinden? Of zitten daar schadelijke kleurstoffen in
die niet goed zijn voor de kat ? :s

Groetjes x :)

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 februari 2011 - 17:14

Ik gebruik ook van die pluimpjes uit de winkel.

Ik denk niet dat het veel kwaad kan, ze bijten er wel eens in, maar opeten doen ze het toch niet, hé.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#3 Geplaatst 28 februari 2011 - 17:19

als de pluimpjes correct zijn verwerkt, zijn ze safe. Wij gebruiken meestal natuurlijke kleuren. Geen felle kleuren, net omdatwe soms twijfelen aan de kwaliteit van die kleurstoffen. Je zou ook veren kunnen gebruiken die je zelf vindt, maar stop ze dan eerst een tijdje in de diepvries en stoom ze nadien, zodat ze zeker kiemvrij zijn. (stoommachine, met hoge druk) :d   Veel knutselgenot  
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 februari 2011 - 17:38

YvVanRoyen zei:

als de pluimpjes correct zijn verwerkt, zijn ze safe. Wij gebruiken meestal natuurlijke kleuren. Geen felle kleuren, net omdatwe soms twijfelen aan de kwaliteit van die kleurstoffen. Je zou ook veren kunnen gebruiken die je zelf vindt, maar stop ze dan eerst een tijdje in de diepvries en stoom ze nadien, zodat ze zeker kiemvrij zijn. (stoommachine, met hoge druk) :d Veel knutselgenot

Ik vind hier in het veld vaak veren, en breng ze voor de katjes mee, ik geef ze gelijk als ik weer binnenkom, wat kan er mis gaan dan als je ze niet stoomt enzo, ik had hier nog nooit van gehoord :s
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#5 Geplaatst 28 februari 2011 - 18:46

Oke , dankjewel voor de tips , maar hier in de stad , zijn er niet zoveel veren te vinden , en als dat zo is , dan zijn ze heel kpalot of vuil :)

groetjes x O:)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 28 februari 2011 - 19:14

Nashota zei:

Ik vind hier in het veld vaak veren, en breng ze voor de katjes mee, ik geef ze gelijk als ik weer binnenkom, wat kan er mis gaan dan als je ze niet stoomt enzo, ik had hier nog nooit van gehoord :s

Vogels zijn vaak dragers van diverse ziektes. Vaak zitten die ziekteverwekkers en parasieten ook op de pluimen. Persoonlijk ben ik liever iets te voorzichtig. Een paar daagjes diepvries + stoomreinigen is geen grote moeite ... :hoi:
Geplaatste afbeelding

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#7 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:00

Mensen met ervaring ?

groetjes x