Spring naar inhoud

- - - - -
Korthaar

Cattery voor Brits korthaar

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Fienn
Fienn
  • 6 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 februari 2011 - 23:15

Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar ik post het hier dus :d .

Wij willen graag twee Brits korthaartjes kopen, alleen weten we niet waar. We hebben al véél opgezocht op internet, maar er is zoveel aanbod.. Ik weet niet waar te beginnen, want hoe weet je of het een goede cattery is of niet?

We hadden er eentje gevonden, maar hun Britse kortharen blijken eigenlijk Schottish Straights te zijn..

Alle tips zijn dus welkom!!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#2 Geplaatst 28 februari 2011 - 23:41

Ga eens een show bezoeken,daar ontmoet je meer mensen met een
Brits Korthaar Cattery

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 01 maart 2011 - 10:16

Ik verwacht begin april een nestje britjes. De mogelijke kleurtjes zijn lilac, creme, lilac-creme, lilac-wit en creme-wit.

Beide ouders zijn getest op hcm en pkd. De kittens krijgen een stamboom mee en blijven bij ons tot de leeftijd van 13 weekjes.

Moest je meer info willen,  mag je altijd vrijblijvend contact opnemen :-)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2011 - 10:34

Weet je al welk kleurtje?
Wat heel belangrijk is dat de ouders jaarlijks zijn getest op hcm/felf/fiv en pkd minstens 1 keer. Kijk goed naar de leeftijd van moeder poes, hoeveel nestjes ze hebben met dezelfde poes, dat zou 1 keer per jaar moeten zijn, niet meer!
Neem contact op met die Cattery waar je eventueel een interessant kitten hebt gezien, vraag zoveel mogelijk informatie (bv papieren testen inzien) en vraag of dat je ze vrijblijvend een bezoekje mag brengen, als je daar bent kan je ook al heel veel zien, bv hoe dat de katjes daar leven, als ze in kooien leven weet je al genoeg, zijn ze gezond, sociaal...  Zeker niet vergeten dat je maar 1 cattery per dag mag bezoeken omwille dat je geen ziektes kan overdragen naar de andere cattery. ;)
Wat Karwendel zegt is ook een goede tip, kattenshows bezoeken en informatie vragen, veel succes! :geluk:

Bewerkt door Solotje, 01 maart 2011 - 10:37.

Anja
Anja
  • 14.514 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2011 - 10:41

Veel succes met jullie zoektocht!

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:18

Mooncats zei:

Ik verwacht begin april een nestje britjes. De mogelijke kleurtjes zijn lilac, creme, lilac-creme, lilac-wit en creme-wit.

Beide ouders zijn getest op hcm en pkd. De kittens krijgen een stamboom mee en blijven bij ons tot de leeftijd van 13 weekjes.

Moest je meer info willen, mag je altijd vrijblijvend contact opnemen :-)

Ze stelde de vraag waar ze op moest letten niet of er hier iemand wat had hahahaha :LOL: .

Maar wat karwendel zegt. bekijk een show of stel de vragen inderdaad hier. Welke kleuren had je voorkeur enz enz :)
Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:32

@ britjes: Ze is op zoek naar twee britjes en heeft nog geen cattery gevonden.
Dus bij mij kwam de vraag over dat ze inderdaad tips vroeg, maar als je kittens hebt of
verwacht, ze dat ook graag wilde weten ...

Probeer eerst een goed mail contact op te bouwen met de fokker. Verder kan je eerst even
vrijblijvend op bezoek gaan. Dan zie je meteen of het klikt. Zeker kijken of alle testen (HCM, PKD,
FIV en FeLV) gedaan zijn en of alles hygienisch is.

Kittens moeten twee keer geënt zijn en ook gechipt. Verder mogen ze zeker niet voor de
leeftijd van 12 weken verhuizen.

Fienn
Fienn
  • 6 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 maart 2011 - 17:54

Hoi allemaal,

Ik vind het niet erg dat iemand zijn cattery aanprijst, hoor :) . We zijn inderdaad nog naar een goeie op zoek, dus alle tips zijn welkom!

Ivm de kleuren, we willen liefst een blue/grijs, maar dat zal afhangen van de nestjes natuurlijk.

Als ik informeer naar de testen, kan ik dan de papieren daarvan 'eisen' in te zien?

Groetjes!
Fienn

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 01 maart 2011 - 17:59

Ja natuurlijk kan je dat,is zelfs heel belangrijk.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 01 maart 2011 - 18:10

Fienn zei:

Hoi allemaal,

Ik vind het niet erg dat iemand zijn cattery aanprijst, hoor :) . We zijn inderdaad nog naar een goeie op zoek, dus alle tips zijn welkom!

Ivm de kleuren, we willen liefst een blue/grijs, maar dat zal afhangen van de nestjes natuurlijk.

Als ik informeer naar de testen, kan ik dan de papieren daarvan 'eisen' in te zien?

Groetjes!
Fienn

Dat kan je uiteraard, meer zelfs, ik zou het je heel sterk aanraden ;) Als kittenkoper heb je recht op die informatie!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar