Spring naar inhoud

- - - - -

In verdoving gebleven

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:05

Gisteren kreeg ik droevig nieuws. :cry:
Een kennis ven mij had gisteren haar brits korthaar katertje bij de dierenarts gebracht om te laten castreren...
Het 9 maand oude mannetje is helaas in de verdoving gebleven. :cry: :cry:
Ik begrijp het niet...
Het was zo'n actief en lief kereltje. O:)
Hoe is zoiets mogelijk? Heeft de dierenarts teveel verdoving gegeven of zou er medisch reeds iets niet in orde geweest zijn ? Of is dit toeval? :catscratchhead
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt?
Eind maart begin april verwacht ik ook een kitten katertje. Zou hem ook laten castreren maar heb nu reeds schrik...
Ben er reeds de hele dag mee bezig...hij verdiende dit niet. :(
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:14

Goh, ik heb geen idee :(
ik was ook altijd bang dat mijn poezen in verdoving zouden blijven, gelukkig is dit niet gebeurd.
Ik denk dat het misschien eens heel uitzonderlijk voorkomt?
Misschien was er inderdaad al iets mis op voorhand?
Laat je kennis een autopsie uitvoeren?

Bewerkt door MarieDufoor, 01 maart 2011 - 13:15.

Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:19

Weet niet of ze een autopsie zal laten uitvoeren. Donderdag zie ik haar zal het eens vragen.
Moest het mijn katje geweest zijn zou ik dit zeker laten doen.
Het is echt raar... het was een overactieve kat. Zag er helemaal niet uit of hij iets aan de hand had. :(
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:22

kika zei:

Weet niet of ze een autopsie zal laten uitvoeren. Donderdag zie ik haar zal het eens vragen.
Moest het mijn katje geweest zijn zou ik dit zeker laten doen.
Het is echt raar... het was een overactieve kat. Zag er helemaal niet uit of hij iets aan de hand had. :(

hou je ons op de hoogte? zou wel eens willen weten wat de uitleg van de da is...
of wat de autopsie aantoont.
Ik hoop dat andere ks leden hier meer vanaf weten en je kunnen helpen / geruststellen.

Bewerkt door MarieDufoor, 01 maart 2011 - 13:23.

Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:22

Mogelijk iets met zijn hartje,zijn de ouders op HCM getest?

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:36

Weet niet of ouders getest waren.Het poesje had een stamboom maar dat wil niet zeggen dat de ouders op allles getest waren zeker? :catscratchhead
Ik dacht ook dat het eventueel met het hartje zou te maken hebben. Kan bijna niet geloven dat zoiets zomaar kan...voor zo'n jong katje.
Zal haar zeker donderdag vragen of ze autopsie laat doen.
Ik hou jullie op de hoogte van eventuele uitslag.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:42

Wat de oorzaak is geweest weet je pas na sectie. Het kan zeker wat geweest zijn met het hart, maar het kan ook iets anders geweest zijn. Zonder sectie blijft het speculeren....

Bij een kennis van mij is er 3 weken terug een htktje gestorven tijdens de sterilisatie ten gevolge van een allergie aan de narcose :(

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#8 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:47

hé...
Ik maakte dit bijna ook mee. Mijn kater (toen hij 5 maand was) moest ook onder lichte verdoving om bloed te nemen. Toen ik ermee thuis kwam is hij letterlijk in elkaar gevallen... zo slap als een vod, geen reactie meer, niets... Was er echt zeker van dat hij gestorven was. Snel in de auto richting dierenarts. Mijn vriend hield hem vast, de hele rit dacht ik dat mijn lief klein manneke storven was... Toen we bij dierenarts toekwamen nam ik hem in mijn armen en ik zag dat hij nog de moeite deed om me aan te kijken en toen viel hij weer ineen... Dacht echt dat het zijn laatste blik was. Die DA had niet echt bemoedigende woorden... Ze dacht niet dat hij de nacht ging doorkomen. Na een helse nacht (geen oog dichtgedaan) mocht ik om 10 u bellen! Nog nooit zoooo blij geweest na die telefoon. Hij was de nacht héél goed doorgekomen en had het kot daar al afgebroken!!! infuus doorgebeten, aan alles aan het krabben, aan het miauwen... Ben er dan direct mogen omkomen (na een check-up) want hij was niet meer te houden :LOL:
Hij was ook superactief, niets aan te zien, maar deed die dag zo raar dat ik naar de DA ging ( ze dacht aan toxoplas maar alles testen kwamen negatief terug)... Na wat opzoekingswerk en hulp van enkele KS'ers toch een mogelijke verklaring. Het lag aan de soort verdoving. hij is een heilige birmaan en ze zouden gevoelig zijn aan die bepaalde verdoving... Hier liep het gelukkig goed af, maar het kon anders gelopen hebben... Ondertussen heeft hij zijn castratie (met héél veel schrik van de baasjes) ook al achter de rug (met gasverdoving) en gaat alles prima met ons schatje... Maar als ik terugdenk aan die avond slaat de paniek nog toe... Ik leef echt mee met uw vrienden... Kan me een klein beetje voorstellen wat ze meemaken. Wens ze véél sterkte!!

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:48

Dat is dan waarschijnlijk iets wat je vooraf niet kan testen of ze allergisch aan de narcose? Of wel? :catscratchhead
Stomme vraag misschien...weet niet.
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:54

Ze was erbij toen het gebeurde... ze heeft nog een half uurtje geholpen met reanimeren maar het mocht niet baten... :(
Moet niet gemakkelijk geweest zijn.
Aangezien ik dit nu gehoord heb wil ik zeker alle voorzorgen nemen wanneer het tijd is om mijn toekomstig katertje te laten castreren.
Zou zoiets niet aankunnen denk ik...moet verschrikkelijk zijn.
Heb ook gisterenavond moeten wenen...en het is mijn poesje nog niet eens...
zag hem wel elke week. Hij werd zo graag geknuffeld als ik langskwam... :heart:
Geplaatste afbeelding

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#11 Geplaatst 01 maart 2011 - 13:57

kika zei:

Ze was erbij toen het gebeurde... ze heeft nog een half uurtje geholpen met reanimeren maar het mocht niet baten... :(
Moet niet gemakkelijk geweest zijn.
Aangezien ik dit nu gehoord heb wil ik zeker alle voorzorgen nemen wanneer het tijd is om mijn toekomstig katertje te laten castreren.
Zou zoiets niet aankunnen denk ik...moet verschrikkelijk zijn.
Heb ook gisterenavond moeten wenen...en het is mijn poesje nog niet eens...
zag hem wel elke week. Hij werd zo graag geknuffeld als ik langskwam... :heart:

Ocharme!! Veel sterkte voor jullie beiden...

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:39

voor elk levend wezen is een narcose een risico.
Wat hier gebeurd is is heel verdrietig maar ik zou sectie laten uitvoeren als het manneke van mij was. Puur om te weten waar aan.
Ook voor de dierenarts is dit wel fijn, die zal zich ook niet bijzonder prettig voelen.

sterkte voor je vriendin

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#13 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:40

Sterkte. Ik vind sowieso narcose dood eng. Ben benieuwd of het onderzocht gaat worden :( .
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:45

Veel sterkte voor je vriendin.Mss de narcose?Bij een ragdoll moeten ze ook oppassen.Ik weet niet of het ook zo bij een britje is.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_emmie-award_*
Guest_emmie-award_*

#15 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:50

reactie op verdoving

Kijk naar post van Eragon (# 8) ... zij gaf me interessante info... (waarvoor nogmaals dank)