Spring naar inhoud

- - - - -

In verdoving gebleven

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 01 maart 2011 - 14:59

Juist post gelezen van Eragon.
Dank voor de verwijzing...zeer interessante info hoor :)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:07

Een hele tijd geleden, hebben we hier met KS meegeleefd met de castratie van Clyde, een brits korthaar. Clyde had de castratie goed doorstaan maar hij is ook overleden aan de narcose (ik ben op zoek naar het topic om te kijken wat er juist misgegaan was). :cry: . Clyde was een pracht van een kat en heel KS heeft in die periode meegetreurd. Hij is nog steeds in mijn hart.
Edit: gevonden: http://www.kattensit...html#post102786
http://www.kattensit...ngbloeding.html

Bewerkt door Joloka, 01 maart 2011 - 15:13.

Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:10

Wat een routine-ingreep hoort te zijn loopt zo af :(

Ik wil er helemaal niet aandenken! Ocharme het poezeltje! Dit had niet mogen gebeuren!
De natuur zit ons soms echt niet mee!
Geplaatste afbeelding

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:11

Ik begrijp niet als er katten allergisch zijn voor een bepaalde verdoving waarom ze die dan nog gebruiken :catscratchhead .
Als ik goed lees gaat dit telkens over dezelfde soort verdoving.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:14

Dit is inderdaad vreselijk, veel sterkte! :hug:

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:22

Is er iemand die wetenschappelijke bronnen heeft over verhoogde gevoeligheid van points voor bepaalde narcose? Ik heb het al meermaals gehoord, maar zelf nog nooit iets in de literatuur over tegengekomen. Ik hou mij dan ook meer bezig met de narcose voor kittens, dus nog niet erg naar gezocht ook niet.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:27

Joloka zei:

Een hele tijd geleden, hebben we hier met KS meegeleefd met de castratie van Clyde, een brits korthaar. Clyde had de castratie goed doorstaan maar hij is ook overleden aan de narcose (ik ben op zoek naar het topic om te kijken wat er juist misgegaan was). :cry: . Clyde was een pracht van een kat en heel KS heeft in die periode meegetreurd. Hij is nog steeds in mijn hart.
Edit: gevonden: klein ventje wordt grote kerel ! - Pagina 4
Clyde 29mei2009 longbloeding

Was dat geen stollingsprobleem, Lut?

http://www.kattensit...html#post102936

Bewerkt door Smitten Kitten, 01 maart 2011 - 15:28.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:28

Kijk naar post van Eragon (# 8) ... zij gaf me interessante info... (waarvoor nogmaals dank)

Idd.Toen de da ons julie moest verdoven voor de castratie wou ik hem verwittigen op aanraden van de fokster.Het was zijn eerste ragdoll"klant".Maar hij was al geinformeert.Alles is goed verlopen.Ik heb altijd een beetje schrik voor de verdoving.Ook voor mijn andere katten.Er kan soms iets misgaan.

Bewerkt door DORIS, 01 maart 2011 - 15:31.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:29

@ joloka: Wat een grijpende gebeurtenis met clyde.Hoop dat ik dit nooit hoef mee te maken!!
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:33

ik wik gewoon even melden dat ook bij mensen een verdoving slecht kan aflopen. mijn moeder is ook allergisch aan narcose middelen die ze bij mensen gebruiken. dat is ook ontdekt op de operatie tafel... gelukkig heeft ze het gehaald, maar ze werd wakker met een blauwe plek op de borst door de hart massage...

gelukkig zijn zulke gevallen zeldzaam bij mensen en bij katten

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:42

Veel sterkte, arme poezel
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:53

:hug: :hug: Veel sterkte voor u en u vriendin, wil dit echt niet meemaken. Rust zacht lieve schat. :cry:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:55

wea zei:

ik wik gewoon even melden dat ook bij mensen een verdoving slecht kan aflopen. mijn moeder is ook allergisch aan narcose middelen die ze bij mensen gebruiken. dat is ook ontdekt op de operatie tafel... gelukkig heeft ze het gehaald, maar ze werd wakker met een blauwe plek op de borst door de hart massage...

Da's volledig juist. Ook al zegt men: een sterilisatie, een castratie is een routine-operatie of bij de mensen: een appendicitis.... het is en blijft een operatie.
Trouwens toen onze Raf en Gabriël een lichte verdoving kregen voor een bloedafname (het kon echt niet zonder, bij de anderen wel), kwam Rafje ook niet bij. Gabriël was direct wakker, Rafje bleef maar liggen en reageerde niets. Ik had ze allebei mee naar huis en de da is toen direct naar huis gekomen om een anti-dotum te geven.
Maar bij de pointjes is dit toch al algemeen bekend, dacht ik (onze da heeft ook zijn les gespeld gekregen toen onze Nellemie gesteriliseerd moest worden maar hij wist het al).

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 01 maart 2011 - 15:56

wea zei:

Ik heb dat ook voorgehad en het is angstaanjagend.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 01 maart 2011 - 16:27

Mijn dierenarts zal zich mogen verwachten aan do's en do'nts!! :oops:
Dankzij de reeds gekregen informatie van jullie mega k's ers :d
Wil geen enkel risico nemen met mijn toekomstig katertje!!!
Geplaatste afbeelding