Spring naar inhoud

- - - - -

Ondergewicht

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#1 Geplaatst 01 maart 2011 - 17:48

Floris en Felix zijn allebei siberische boskatten (Neva Masquerade). Nu had ik effe gegoogeld op het ras en daar stond dat ze tss de 5 en 9 kg kunnen wegen.
Floris weegt 3,5 kg maar en Felix 4,4 kg. De vorige eigenaar hun da zei dat Felix op gewicht is wat ik in feite niet echt vind.
En Floris is een echt pluimpje en veel te mager naar mijn goesting.
Ze eten allebei hills optimal care en krijgen nog natvoer van ons bij 's morgens en 's avonds.
Wat kan ik nog doen om ze wat dikker te laten worden??? Het zijn geen grote eters.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:31

Je mag niet uitgaan van de gewichten die je op het internet vindt ;) Je moet kijken naar de bouw van de kat. Is alles in proportie, of juist niet? Zo nee dan zie je dat bijvoorbeeld de voeten vrij groot zijn. Als alles wel in proportie is dan zijn ze misschien wat aan de kleine kant en dan is het niet abnormaal dat ze minder wegen. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Ze eten toch goed?

Als je er niet gerust in bent dan kan je naar de DA gaan. Ander voer kan ook helpen. 'Verandering van spijs doet eten' zeggen ze.

Bewerkt door Tinne, 01 maart 2011 - 19:34.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:37

Ik ga akkoord met Tinne. Als ze goed eten en gezond zijn dan zou ik niet te bezorgd zijn. Een rasstandaard is maar een richtlijn, maar je moet kat tot kat individueel bekijken. Als je echt de indruk hebt dat ze te mager zijn (de ribbetjes die uitsteken enz) dan kan je mss eens aan je dierenarts vragen wat hij aanraadt?