Spring naar inhoud

- - - - -

diaree en overgeven..

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:00

hey allemaal..
sinds een goeie week geeft onze Simba enkele keren per week over en heeft hij diaree...
hij plast enkele keren per dag, en gaat maar 1 keer per dag naar zen bak om een kakje te leggen, maar deze zijn wel steeds zeer plat, lichtbruin van kleur en enorm stinkend.. en meestal blijft er ook een hoopje in zen broekje hangen (we zullen dit wel nog wat korter moeten knippen.. )

verder speelt hij heel normaal en zo.. dus eigenlijk is hij 98% van de dag kerngezond, tot ie dan op zen bak moet..

overgeven doet ie niet veel, maar nu toch 2 keer op 3 dagen.. en het zijn geen haarballen.. gelukkig miauwt ie eerst enkele keren zielig, zodat we weten wat er gaat komen.. :(

we geven enkel RC36 kroketjes (voor katten <12maand) en water..

vandaag lag er in zen bak een hardere donkerder kakje, en dus dachten we dat alles terug normaal was, maar daarnet heeft ie opnieuw plat ge..

weet iemand wat dit kan zijn?

de DA komt straks, maar heb graag toch ook andere meningen..

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:28

Deze symptomen heeft Snoopy ook gehad. Blijkbaar had hij een infectie en was daardoor de darmflora verstoord. Na een spuit antibiotica en iets kalmerends voor zijn maag en darmpjes voelde hij zich na 1 dag alweer beter.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Vraagje: waarom wacht je een week om naar de DA te gaan of de DA te laten komen? Bij mij heeft dat amper 1 dag geduurd dat hij diarree had en toen hij de dag nadien ook begon te spuwen (met dat typische gemiauw vooraf) zijn we die avond meteen naar de DA gegaan. Beter te snel dan te laat zeg ik altijd. Het feit dat de kat zo mauwt geeft aan dat hij/zij pijn heeft en dat is iets wat ik het dier zéker niet wil aandoen als het zich al niet goed voelt.

Bewerkt door Tinne, 01 maart 2011 - 19:30.
Reden van bewerken: spaties

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:36

de DA was hiervoor reeds eens geweest.. (eigenlijk is de DA hier reeds 3 keer geweest inmiddels, op een maand tijd.. )
het was dan ook enkele dagen beter door hem een pilletje te geven tegen diarée en overgeven, maar na enkele dagen begon het weer.. :(

we hadden ook enkele dagen gewacht nu nog, omdat we op aanraden van de DA eerst even voeding voor gevoelige maagjes gegeven hebben, en even moesten afwachten of dit resultaat zou hebben..

we denken ook dat het misschien een infectie of zo aan zen maagje is.. hopelijk is dit snel over..

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:38

Cronic zei:

de DA was hiervoor reeds eens geweest.. (eigenlijk is de DA hier reeds 3 keer geweest inmiddels, op een maand tijd.. )
het was dan ook enkele dagen beter door hem een pilletje te geven tegen diarée en overgeven, maar na enkele dagen begon het weer.. :(

we hadden ook enkele dagen gewacht nu nog, omdat we op aanraden van de DA eerst even voeding voor gevoelige maagjes gegeven hebben, en even moesten afwachten of dit resultaat zou hebben..

we denken ook dat het misschien een infectie of zo aan zen maagje is.. hopelijk is dit snel over..

Getest op Giardia? Heeft de DA een meststaal genomen? Nagekeken op parasieten? Als een medicijn geen of onvoldoende effect heeft dan kan het zijn dat het iets anders is dat behandeld moet worden.

Vervelend dat je nog niet zeker weet wat het is! Hopelijk geneest het nu.

Bewerkt door Tinne, 01 maart 2011 - 19:38.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2011 - 19:47

we gaan de DA straks een lekker verse vlaai presenteren die hij kan testen..
en hadden ook al gedacht om eventueel te vragen om een bloedstaal te nemen om te testen op allerhande zaken..

we hopen ook da't snel beter gaat.. we hebben niet veel zin om nog veel wakker te worden van het gekrab in de kattenbak en bij gevolg dan  om 5u30 op te moeten staan om zen poepje af te kuisen.. :(

Bewerkt door Cronic, 01 maart 2011 - 19:50.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:37

de DA wil eerst kijken met aangepaste voeding van RC voor darmproblemen.. hij vermoed dat er een overgroei aan bacterien is en dat we men misschien andere voeding zullen moeten geven nadien..
enkel indien dit niet aanslaat wil hij pas overgaan op bloedtesten etc..

hopelijk werkt dit.. en lag het idd aan de voeding..

zoals ook aan de DA gemeld: hij speelt heel actief, ronkt tegen 1000km/h als een echt Ragdoll en wil constant aandacht.. juist zen vertering is blijkbaar wat minder, maar hij heeft er ook geen pijn van en moet maar 1 keer per dag op zen bak, dus is geen chronische diaree

Bewerkt door Cronic, 01 maart 2011 - 20:41.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:48

Sommige ragdoll's hebben gevoelige darmen. Heeft hij niets gegeven om die overgroei aan bacteriën in orde te brengen?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:51

Ben je overgeschakeled direkt op dat andere voer? Dat kan ook diarree geven, het beste eerst mengen met het oude voer. Hij is ook oud genoeg om volwassen voer te eten. Mss kan je ook best lacteol of actieve kool geven, een half capsul poeder per dag. Dit brengt de darmflora terug beter in balans.  

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 01 maart 2011 - 20:53

Hanne had me Benebac aangeraden.

Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:01

de DA heeft ons RC intestinal gegeven en ook een yoghurt poeder om zijn darmflora in orde te brengen..

de DA had ook wel gezegd dat we zijn huidig eten drastisch weg moesten nemen, een nachtje zonder eten, en dan morgen die medische voeding..

we kunnen nadien eventueel eens kijken om meteen over te schakelen op voeding voor volwassen katten..

we hebben net (na mail met fokker) ook wel vernomen dat hij dit blijkbaar vroeger ook al regelmatig had, dus kan het idd wel aan de voeding liggen..
de fokker beschreef dit echter wel als natuurlijk katten gedrag: overgeven en af en toe diaree.. ze zei ook dat al haar katten dit wel eens hebben... :s

hopelijk slaat de medische voeding en het "flora-poeder" goed aan en kakt onze jongen binnenkort weer heerlijke worstjes :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:10

Cronic zei:

de DA heeft ons RC intestinal gegeven en ook een yoghurt poeder om zijn darmflora in orde te brengen..

de DA had ook wel gezegd dat we zijn huidig eten drastisch weg moesten nemen, een nachtje zonder eten, en dan morgen die medische voeding..

we kunnen nadien eventueel eens kijken om meteen over te schakelen op voeding voor volwassen katten..

we hebben net (na mail met fokker) ook wel vernomen dat hij dit blijkbaar vroeger ook al regelmatig had, dus kan het idd wel aan de voeding liggen..
de fokker beschreef dit echter wel als natuurlijk katten gedrag: overgeven en af en toe diaree.. ze zei ook dat al haar katten dit wel eens hebben... :s

hopelijk slaat de medische voeding en het "flora-poeder" goed aan en kakt onze jongen binnenkort weer heerlijke worstjes :)

Natuurlijk kattengedrag? :evil: . Ok, er kan wel eens een plaagje rondgaan waardoor een kat diarree heeft of even spuwt maar zoals jij het omschrijft, is het toch een totaal ander verhaal. Ik heb het hier ook meegemaakt met ons Nellemieke en ik heb geluk gehad dat ik een fantastische fokker had die ons door dik en dun gesteund heeft. Ons Nelleke kreeg hier toen zelfs de bijnaam "stinkiewinkie". Nu kunnen we er gelukkig mee lachen maar toen was het heel zwaar.

Ik hoop voor jou dat je poezel zo vlug mogelijk herstelt en je stevige vaste kakjes kan geven :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#12 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:18

Ik zou je ook aanraden om Benebac en / of probiatica te geven die de bacterien in de darmen reguleren. Ik geef eneterol aan de katten. Is een humaan homeopatisch middel. Een halve capsule om zijn natte voeding 's morgen en een halve capsule op zijn natte voeding 's avonds. Als ze diarre hebben krijgen ze gekookte kip met rijsvocht (kook de rijstbuiltjes samen met de kip).

Ook geef ik ze wat afgekoelde kamillethee in hun drinkwater.

Maar langer als 3 dagen wacht ik niet, dan ga ik naar de da. Dus hopelijk betert het snel.

Als hij misselijk blijft zou ik toch eens wat primperan gaan halen of een middel aan je da vragen.

Ben je in één keer overgeschakeld op RC want dan ontregel je inderdaad zijn spijsvertering.

Veel moed en even doorbijten hé

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 maart 2011 - 18:18

de RC intestinal lust hij wel goed, dus enkele weken deze geven.. :)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 02 maart 2011 - 18:18

Hopelijk is hij er snel vanaf... :geluk:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 03 maart 2011 - 13:06

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag