Spring naar inhoud

- - - - -

jaarlijkse inentingen ?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:09

Onze poezen zijn beiden geholpen een van 3 en eentje van 6 maand.
Ze hebben ook beiden hun spuitjes gekregen het zijn gewone binnekatten gn raskatten.

Nu stel ik me de vraag als ze nooit buiten gn of ze dan werkelijk hun jaarlijkse prik nog nodig hebben?

Ze kunnen toch eigenlijk gn kattenziekte of niesziekte oplopen als ze niet in aanraking komen met ander katten??

Het is louter ter info , we vragen ons af is dit nog wel nodig of toch nog wel?

Bewerkt door Minneke, 01 maart 2011 - 21:09.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:12

In principe kunnen ze het inderdaad niet krijgen maar er zijn heel veel ziektes die jij ook kan overdragen (door in contact geweest te zijn met mensen die ook een kat hebben enz) of mensen die binnen komen vb postbode die een zieke kat heeft geaaid onder de baan (ben maar luidop aan het denken) :hug: :hug: :hug: . Hier krijgen ze elk jaar hun enting.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 01 maart 2011 - 21:36

ik zou ook aanraden ze in te enten. als je ooit een ziekte meeneemt en ze zijn niet ingeent dan ziet het er niet goed uit...

ik vraag wel altijd inenting volgens de ABCD guidelines: kattenziete alleen om de 3 jaar, niesziekte elk jaar. Dus de volgende inenting die ze moeten krijgen is dan niesziekte+kattenziekte, die 2 daarop enkel niesziekte en dan weer beide

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 01 maart 2011 - 22:06

Goed dat je hier eventjes informeert :thumb: , ik ben het eens met Joloka en Wea! :)

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2011 - 22:20

Die van ons blijven ook binnen, maar ik ga hen wel blijven inenten. De niesziekte kan je van elders meebrengen en die hebben ze al eens doorgemaakt... Beter vermijden als dat kan ;-)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 01 maart 2011 - 22:24

hier ook jaarlijkse inentingen. ook pro en contra afgewogen. beter geen risico's nemen in onze kattenbende ... :rub:
Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#7 Geplaatst 02 maart 2011 - 03:06

Ook al werkt het vaccin dat ze hier krijgen in principe voor 2 jaar ... toch ent ik ze jaarlijks opnieuw in.
Beter voorkomen dan genezen.