Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Vermist: Kater, wit-zwart, te Kessel-Lo (Leuven)

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Linda VAN_*
Guest_Linda VAN_*

#1 Geplaatst 02 maart 2011 - 00:01

op de strijkplank (2).JPG

HPIM0215.JPG

op de srijkplank (3).JPG

Hallo,

Sinds 21/02/2011 is mijn katertje vermist. Zijn pels is wit-zwart. Hij is laatst gezien in de Wilselsesteenweg in Kessel-Lo.

Als u hem gezien heeft of mij informatie kan verschaffen, gelieve mij dan te contacteren op:

Linda VAN
Wilselsesteenweg 139, 3010 Kessel-Lo (Leuven)
0499728889

Bewerkt door Linda VAN, 02 maart 2011 - 00:02.
Reden van bewerken: detail

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#2 Geplaatst 02 maart 2011 - 10:53

Ik denk dat ik deze al naar je mailadres verstuurd heb, maar beter een keer te veel dan te weinig he...
Voor mensen uit de provincie Antwerpen: zet de melding zeker ook op de site van CAD! Via google de letters CAD intypen en je komt op de site "Coördinatie Antwerpse Dierenbescherming".
Andere sites die nuttig kunnen zijn: Binnenbeest, gevondenenvermistehuisdieren.be (be want die site bestaat in verschillende landen), kiavu, zelfs kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn. Bello is specifiek voor Limburg en op pets.be staan dieren die in asielen “gezet” zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is)

Hoop dat je hem snel terugvindt!
Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je hem zou kunnen vinden..
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten!
Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op. Steek flyers in de brievenbussen in de buurt..
Kijk ook goed rond IN HUIS, overal op en onder en tussen, kelder, garage, berghok enz. Laatst las ik dat een poes een aantal dagen in de eigen garage gezeten had zonder te reageren!!!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, politie, de gemeentediensten.
Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!
Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 maart 2011 - 11:02

Hopelijk vind je hem vlug terug!

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2011 - 11:18

Hopelijk is hij snel bij jou terug :geluk: :geluk: :geluk:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2011 - 19:04

Veel geluk, hopelijk is hij snel weer thuis. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 02 maart 2011 - 20:38

Oh, wat een mooierd, zou een broertje van mijn Zulma kunnen zijn... Hopelijk vindt hij snel de weg naar huis terug :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 04 maart 2011 - 19:18

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Linda VAN_*
Guest_Linda VAN_*

#8 Geplaatst 07 maart 2011 - 15:01

Hallo Iedereen, dank jullie wel voor al de steun.
Hij is ondertussen terug. Hij is bijna 2 weken weg geweest en hij was niet vermagerd. Ik vermoed dus dat iemand hem eten gegeven heeft en dat hij daarom zolang is weg gebleven.

Ik ben gewoon blij dat hij terug is!

En als "straf" heb ik heb 3 dagen binnen gehouden. :evil: En natuurlijk heb ik hem ook verwend met snoepjes en melk zodat hij zou weten hoe goed hij het hier eigenlijk heeft!

Linda

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 maart 2011 - 19:43

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist