Spring naar inhoud

- - - - -

Twijfel

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:37

Wij gaan van zaterdag op zondag een nachtje weg, naar Nederland, samen met een bevriend koppel, nu zou dat bevriend koppel graag nog een extra nachtje blijven... maar vind het dan weer zo zielig als ons Zulma'ke alleen zit, dus ik weet niet goed wat doen... :(
Er is wel iemand die eten zou komen geven...
Pfff, wat moet ik nu doen? Langs ene kant weet ik dat het supergezellig gaat zijn, maar langs de andere kant laat ik ons Zulma'ke nie graag alleen achter...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:42

Gaat die persoon regelmatig langskomen om te knuffelen enz?

dan zou k het ni laten al begrijp ik je gevoel wel hoor
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:43

Goh zolang er iemand komt om eten te geven en eventjes wat knuffels te geven. Uiteindelijk moet je ook nog een beetje denken aan je eigen genot hé :) Zolang een kat eten krijgt en eventjes knuffel- en speeltijd krijgt, zal hij daar zeker geen last van ondervinden.
Het zijn maar twee dagjes hé...
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:44

Ik zou het ook zeker doen.
Je mag ook zelf wel eens genieten. :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:48

Ik begrijp je gevoel volledig hoor! Wij moeten morgen naar een trouwfeest in Maasmechelen, en omdat het zo ver rijden is vanuit Leuven, blijven we daar - samen met nog andere gasten op het huwelijk én het trouwende koppel - overnachten in een hotel en komen we zondag pas terug naar huis. t Is maar 1 nachtje, het gaat supergezellig worden, en de poezels zullen niks te kort komen, maar toch zie ik er toch weer wat tegenop.

Maar als je katjes goed verzorgd zullen worden tijdens je afwezigheid, dan zou ik als ik jou was toch nog een extra nachtje in Nederland blijven. Uiteindelijk ga jij het moeilijker hebben met het feit dat je weg bent, dan je katten. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:48

twee nachten gaat heus wel hoor.

Je kan ook vragen aan die persoon om bijvoorbeeld de radio of de tv (stilletjes wel, arme buren anders ;) ) op te zetten voor Zulma. Dat ze meer de indruk heeft dat er iemand thuis is. Zet een stukkie cake en een filmpje klaar, kan Zulma in de tussentijd zoveel knuffelen als ze wil :ha

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:50

:LOL: :LOL:

Vosse zei:

twee nachten gaat heus wel hoor.

Je kan ook vragen aan die persoon om bijvoorbeeld de radio of de tv (stilletjes wel, arme buren anders ;) ) op te zetten voor Zulma. Dat ze meer de indruk heeft dat er iemand thuis is. Zet een stukkie cake en een filmpje klaar, kan Zulma in de tussentijd zoveel knuffelen als ze wil :ha

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:34

Ze komen wel eten geven en ze zullen Zulma ook wel eens een aaike en een knuffeltje geven, maar ze gaan zeker geen uur blijven ofzo hoor... dus ja... het is ook daarmee... ben er nog niet uit...

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 29 mei 2009 - 14:54

Ja, ik ken dat gevoel die je hebt, mijn hart breekt ook al als ik mijn kleintjes alleen moet laten voor een hele dag als ik moet gaan werken.  :twisted: Vandaag en volgende week heb ik gelukkig verlof, ben ik lekker veel bij m'n pietjes.
Sinds wij poezen hebben kan ik het ook niet over m'n hart krijgen om op reis te gaan.  Eigenlijk wel erg hé.   Ik denk niet dat ik me heel erg zou amuseren, ik zou ze veel te veel missen.  Misschien beginnen we eens met een weekendje om te proberen.  

Persoonlijk vind het wel beter dat een poes in haar eigen omgeving blijft dan op kattenhotel te gaan.  Ze hebben veel te veel stress daarbij en ondanks de aanwezige hygiënische maatregelen weet je toch maar nooit welke ziektes ze er op kunnen doen.  Een poeske is nergens beter dan in eigen huisje vind ik.  Weet je, er bestaat ook zo'n professionele poezenoppasdienst voor bij je thuis.   Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar ik denk dat zoiets wel goed is, je kan overeenkomen hoelang die mensen bij je poezelke blijven en wat ze nog moeten doen (kattebakje, voedsel, toiletage ...).    Ik hoorde reeds erg lovende commentaren over die mevrouw van www.petcareathome.be die op poezen komt oppassen en ook toiletage doet van poezen, maar ik geloof dat ze enkel in West-Vlaanderen komt.  Maar misschien kan ze u iemand aanraden van langs jullie regionen als je haar eens een mailtje stuurt of wie weet ziet ze't toch zitten om langs te komen...  

En wat dacht je van gezelschap voor je beestje, nog een tweede katje?  Ze kunnen zoveel hebben aan elkaar en dan zitten ze niet hele dagen alleentjes als je ook gaan werken bent.  Ik vind het al de helft minder zielig als ze gezelschap hebben van elkaar.  :x Misschien nog een goed argument om je ventje te overtuigen?    

;)   Succes ermee!  En geniet toch maar van je weekendje, het weerzien met je poezelke zal nog zo'n deugd doen.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#10 Geplaatst 29 mei 2009 - 15:00

Ja, dat is de hoofdreden waarom ik nog een kat zou willen, zodat ze niet meer altijd alleen zit, maar je weet het: de onderhandelingen zijn bezig :) Maar het is nu gewoon even niet de moment omdat we binnenkort toch op vakantie gaan enzo (twee weken in augustus, dan gaat ons Zulma'ke wel naar een kattenhotel, want is gewoon te lang...) en ik wil daar echt wel tijd voor maken als we een nieuwkomer introduceren... :)
Maar dus ja, ik weet het nog altijd niet... Pff, zit er nu al een paar dagen mee in mijn hoofd...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 mei 2009 - 15:11

Ik begrijp je gevoel hoor. Ik voel me ook altijd schuldig als ik op een vrije dag een half dagje een uitstap plan :oops: , maar poezels kunnen best een tijdje alleen thuis zijn hoor, zeker als er iemand langs komt voor hen. En als Zulma'ke haar charmes in de strijd gooit, blijft die persoon misschien wel voor 2 uur knuffelsessie :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#12 Geplaatst 29 mei 2009 - 23:58

Voor mij zou het ook een moeilijke beslissing zijn, , daarom wil ik ook niet meer een paar dagen weg,

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 30 mei 2009 - 00:06

Je kan ook op je lamp in huis een timer zetten zodat er 's avonds toch licht is tot een bepaald uur. En als iemand ze komt verzorgen en eten geven en knuffelen dan zou ik een dagje langer blijven. Maar ja gij moet er u goed bij voelen.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#14 Geplaatst 30 mei 2009 - 11:25

Ja, met alles wat er gebeurd is, ga ik het nog moeilijker hebben om mijn schatje achter te laten... maarja, ik zal maar zien op de moment zelf he...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 30 mei 2009 - 11:44

Is er niemand in de buurt waar ze kan gaan logeren? Ze mag gerust naar hier komen hoor, die van ons zijn logées wel een beetje gewoon.

Maar twee dagen is niet het einde van de wereld, ik begrijp het wel, bij ons is dat ook altijd moeilijk. Gelukkig hebben wij onze buurman Maurice die 3 of 4 keer per dag komt kijken en knuffelen, dus we weten dat ze in goeie handen zijn. En die van ons zijn wel eens graag alleen, kwestie van alles ondersteboven te halen en vuil te maken tegen dat ik terug ben :d

Ik zou toch gaan als ik van jou was, het zal je goed doen!
Geplaatste afbeelding