Spring naar inhoud

- - - - -

Katten maken steeds vaker ruzie ?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#1 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:23

Hallo allemaal,
Sinds de sterillisatie van mijn twee poezen (de oudste is  9 maanden en de jongste is net 6 maanden geworden) zitten ze steeds vaker achter elkaar. De oudste wil steeds "ruiken" aan de kleine haar achterste, maar de kleine wilt dit niet en gaat in de aanval of ze loopt weg. Dit komt veel vaker  voor als ze eenmaal goed bezig zijn begint de oudste in de jongste haar pooten te bijten e.d. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Of is dit meer een vorm van spelen ? Graag jullie ervaringen, advies,tips,.....

groetjes x O:)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:36

Grommen ze hierbij, blazen ze naar elkaar? Liggen ze naast elkaar of kunnen ze elkaar echt niet verdragen? Mij doet het op het eerste zicht toch denken aan spelen (hier beoefenen ze jiu-jitsu, judo, karate, hardlopen, ....)

Geplaatste afbeelding

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#3 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:43

Ze verdragen elkaar heel goed, als het erop aan komt liggen ze samen te slapen. De oudste wilt wel eens de oren van de kleine uitlikken, en daarbij breekt weer een *vechtpartij* uit. Moet dit dan meer als spelen worden gezien? ALs ze elkaar *aanvallen* en daarbij weglopen hebben ze hun staart in een hoge boog, wat wil dit zeggen ?

groetjes x

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:43

Joloka zei:

Grommen ze hierbij, blazen ze naar elkaar? Liggen ze naast elkaar of kunnen ze elkaar echt niet verdragen? Mij doet het op het eerste zicht toch denken aan spelen (hier beoefenen ze jiu-jitsu, judo, karate, hardlopen, ....)

:ha :ha :ha

Hier ga ik Joloka in bijvallen... hier bijten ze ook in elkaars poten, kop, oren,... met wilde achtervolgingen, gevechten en uitputtingsslagen tot gevolg. En soms gaan ze dan naadloos over in lieftallige waspartijen. O:)

Zo lang ze niet grommen of blazen is er niets aan de hand.
Hier durft er dan soms eentje eens een zeldzame keer grommen omdat de andere te hevig is en dat heeft die dan ook direct begrepen.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:48

Marjananas zei:

:ha :ha :ha

Hier ga ik Joloka in bijvallen... hier bijten ze ook in elkaars poten, kop, oren,... met wilde achtervolgingen, gevechten en uitputtingsslagen tot gevolg. En soms gaan ze dan naadloos over in lieftallige waspartijen. O:)

Zo lang ze niet grommen of blazen is er niets aan de hand.
Hier durft er dan soms eentje eens een zeldzame keer grommen omdat de andere te hevig is en dat heeft die dan ook direct begrepen.

Och ja, vergeten zeggen: Julius is een geld om te beginnnen piepen als hij voelt dat hij zich even niet meer kan weren: dan stopt de ander (en gaan wij bezorgd kijken) en gaat hij direct terug in "de aanval" :ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#6 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:52

Haha, ok niets om me zorgen te maken dus :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:54

Feline@Jolien zei:

Haha, ok niets om me zorgen te maken dus :)

Nee, enkel om van te genieten :love3:

Geplaatste afbeelding