Spring naar inhoud

- - - - -

gebruik Feliway?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2011 - 16:30

Mijn drie katten komen niet altijd even goed overeen. Onze oudsten en de jongste kunnen het soms wel met elkaar vinden maar de jongste en de middenste komen echt niet overeen. Zij hebben veel ruzie en vechten dan met elkaar: blazen,grommen,...uiteindelijk moet ik altijd één van de katten afzonderen en dit is echt niet leuk.
Ik zou echt willen dat ze alledrie goed overeenkomen :(
Ik dacht in het begin dat het wel zou overgaan vanzelf maar Oliver is nu sinds augustus bij ons en het is nog niet echt beter...
Zou Feliway hierbij helpen?

Heb dit gisteren nu aangekocht.Even een vraagje: gebruiken jullie dit constant? of enkel als alledrie de katten binnen zijn? Enkel Oliver zit constant binnen, de andere 2 katjes gaan ook graag naar buiten.
Vanaf wanneer begint Feliway te werken? Is dit onmiddellijk?

Bewerkt door Larisa, 06 maart 2011 - 11:56.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 maart 2011 - 17:24

He Larisa,

Ik heb hetzelfde probleem als jou. En jah ik las van te voren ook verhalen over Feliway dat het goed werkt...maar eigenlijk geloofde ik er niet zo in. Maja de ruzies tussen mn katten was ik ook zat, dus dan ga je iets proberen. En ik heb het nu zo'n
2 1/2 week. De ruzies zijn nog niet opgelost, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel is het een stuk rustiger, of dit echt met Feliway te maken heeft weet ik natuurlijk niet...want mn jongste kat komt nu ook wat vaker buiten. Maar mn oudste kat wil nu ineens wel weer op mn schoot liggen (heeft ze niet meer gedaan sinds de dood van dr zusje, ruim 4 maanden terug) en ze is ook super aanhankelijk geworden...heel veel spinnen en kopjes geven. Eerder sliep ze snachts altijd boven op de kast in de slaapkamer, nu slaapt ze steeds vaker in haar mandje in de woonkamer.

Dus ik moet zeggen dat ik wel tevreden erover ben. Ik kan natuurlijk niet helemaal met zekerheid zeggen dat het door de feliway komt, maar sinds ik het heb is de sfeer in huis wel gezelliger....natuurlijk springt die jongste nog regelmatig op de oudste...maja het blijft een kitten he, maar echte ruzies tot krijsen aan toe heb ik eigenlijk niet meer gehoort.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 03 maart 2011 - 15:24

Je kan alleen maar weten of de feliway helpt in jou situatie door het te proberen. Ik heb hier ook poezen die niet altijd even goed overeen komen, hier vliegen de haren je ook soms letterlijk om de oren O:) . Helaas heeft feliway hier een tegengesteld effect en worden ze er nog heftiger van. Ik doe wel rescue in hun drinkwater als ze te heftig zijn naar elkaar toe.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 maart 2011 - 12:19

PeggyJ zei:

Je kan alleen maar weten of de feliway helpt in jou situatie door het te proberen. Ik heb hier ook poezen die niet altijd even goed overeen komen, hier vliegen de haren je ook soms letterlijk om de oren O:) . Helaas heeft feliway hier een tegengesteld effect en worden ze er nog heftiger van. Ik doe wel rescue in hun drinkwater als ze te heftig zijn naar elkaar toe.

Oeje ik hoop niet dat dit het effect zal zijn bij mijn katten hoor :)
Maar bij mij komen Rémi en Oliver gewoon niet overeen, het is niet zo dat het de ene keer zo is en de andere keer beter!
Ik hoop echt dat het iets uithaalt, ik kan nog bachbloesem ook proberen hé!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:22

Larisa zei:

Oeje ik hoop niet dat dit het effect zal zijn bij mijn katten hoor :)

Vandaar dat ik ook aangeef dat je heteffect alleen maar kan weten als je het probeert ;) Trouwens, als je ziet dat hun gedrag verergerd, haal je de stekker feliway gewoon terug uit het stopcontact en is het zo voorbij hoor, dus zeker het proberen waard lijkt mij.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#6 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:44

Je kan altijd feliway proberen je hoort er veel goeds van maar hier heeft het een verkeerd effect gehad toen er laatst een nieuwe poes bijkwam ik heb het terug weg gehaald en toen werd het pas rustig