Spring naar inhoud

- - - - -

Kilah's oogontsteking

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Stefan_*
Guest_Stefan_*

#1 Geplaatst 02 maart 2011 - 22:44

Net in de keuken toen ik de poezen eten wou geven, gezien dat ons kilah haar rechter oogje een andere kleur gaf in het licht. Eens tegoei bekeken en heel het oog ziet er wazig uit. Aan gezien we veel leed hebben gehad met onze vorige poes, wou mijn vriendin direct de DA bellen. Probleem uitgelegt aan de telefoon, direct binnen brengen!!!

Nu heeft ze een diepe ontsteking in haar oog. Maar ze heeft geen krassen.
Nu moeten we 2x per dag een goede sliert terra-cortril in haar oogje doen.
Na het weekend moet het weg zijn, zoniet moet ze terug binnen.

Ze is nu bijna 6 maand, Zeer levendig, ze eet zeer goed. Ze lijkt dan ook geen last te hebben van haar oogje.

als iemand nog enige tips heeft, is altijd welkom.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#2 Geplaatst 02 maart 2011 - 22:51

Oh, vervelend, hé :catsad . Zorg dat je haar oogjes ook goed reinigt met steeds wat steriel water op een tissue en zorg dat je voor elk oog een proper stukje gebruikt zodat je de besmetting niet kan overgeven op het andere oogje. Ook als je normaal gewend bent om een prutje met je vinger weg te doen, beter niet doen nu, maar een proper doekje gebruiken.
Probeer haar zo rustig mogelijk te houden en beloon haar achteraf met een extra lieve knuffel of een snoepje zodat ze het niet alleen vervelend vindt.
Succes met een snelle genezing
:geluk: !

Guest_Stefan_*
Guest_Stefan_*

#3 Geplaatst 02 maart 2011 - 22:57

papaver zei:

Oh, vervelend, hé :catsad . Zorg dat je haar oogjes ook goed reinigt met steeds wat steriel water op een tissue en zorg dat je voor elk oog een proper stukje gebruikt zodat je de besmetting niet kan overgeven op het andere oogje. Ook als je normaal gewend bent om een prutje met je vinger weg te doen, beter niet doen nu, maar een proper doekje gebruiken.
Probeer haar zo rustig mogelijk te houden en beloon haar achteraf met een extra lieve knuffel of een snoepje zodat ze het niet alleen vervelend vindt.
Succes met een snelle genezing
:geluk: !
We moeten maar 1 oog behandelen, Maar moet morgen nog naar de Apotheek voor boorwater ofzo iets, voor het oogje te spoelen voor er nieuwe zalf in te doen. Zo speels dat ze is, ze wil maar spelen met haar veter, Ze komt ze brengen en als ik die dan weer va de zetel gooi gaat ze die halen en brengt ze die terug. precies een puppie'tje

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 maart 2011 - 12:56

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 maart 2011 - 13:16

terra-cortril ,is net zo een vervelende zalf om te hanteren ook.

Veel succes alvast

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 03 maart 2011 - 19:28

Moet hier ook terra cortril in het oogje doen van Billy, en ja het is een vervelende zalf die loopt altijd van alleen uit de tube. Boorzuurwater is goed om het oogje uit  te wassen en het ontsmet ook. Kan je zo verkrijgen bij de apotheker.

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#7 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:23

Das een mega zalfke en voor alles goed... inderdaad moeilijk te hanteren, je krijgt er altijd veel meer dan je wil. Gelukkig niet zo duur.
Veel succes!!

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 maart 2011 - 21:03

veel beterschap!!

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#9 Geplaatst 04 maart 2011 - 16:10

We hebben ook terra-cortril in een van onze poezen haar oogjes moeten doen, één tip, zorg ervoor dat je met het uiteinde van de tube het oog NIET aanraakt, dat kan schadelijk zijn voor het oog!! En terra-cortril ( of is het teramicine ? ) is ook te verkrijgen in vloeibare vorm, een suk gemakkelijker !!

groetjes en veel succes x

Bewerkt door Feline@Jolien, 04 maart 2011 - 16:12.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 maart 2011 - 17:05

Heel veel beterschap voor Kilah
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Stefan_*
Guest_Stefan_*

#11 Geplaatst 05 maart 2011 - 16:04

kleine update. het oogje zag er na dag 1 al stukken beter uit. ze heeft wel niet graag dat het oogje word proper gemaakt met dat boorwater :) maar de snoepjes maken veel goed. En ja die zalf, die leeft precies :) . Een beetje paniek als de zalf er in gaat maar als ik dat dan begin te masseren word ze terug rustig. Maandag zou alles goed moeten zijn. anders terug naar de DA.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 05 maart 2011 - 16:59

Ik gebruik Fucithalmic, een ooggel met verlengde werking, speciaal voor dieren en te koop bij de apotheker. Die is véél gebruiksvriendelijker en loopt niet vanzelf uit de tube ;) . Goed dat het al wat beter gaat!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 05 maart 2011 - 17:31

Tera cortril is cortisone en niet zonder gevaar.
Is in druppelvorm en in zalf.

Terramycine is zalf en is plaatselijke antibiotica.

Die twee mogen niet verward worden, want het is een groot verschil.

Teramycine is bij acute oogontsteking.
Tera cortril kan veel schade doen, het is niet bedoelt voor acute oogontstekingen !!!!!!

Bewerkt door feroesti, 05 maart 2011 - 17:35.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#14 Geplaatst 05 maart 2011 - 18:04

Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Terramicyne zou helpen bij een diepe ontsteking.

Voor acute ontstekingen gebruik ik Clinagel vet maar als het na een 1 dag niet verbeterd ga ik onmiddellijk naar de da

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#15 Geplaatst 05 maart 2011 - 18:20

Eragon zei:

Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Terramicyne zou helpen bij een diepe ontsteking.

Voor acute ontstekingen gebruik ik Clinagel vet maar als het na een 1 dag niet verbeterd ga ik onmiddellijk naar de da

Neen , dat is eigenlijk voor een etteroogje dat is ontstaan na een stofje of vuiltje in het oog of voor jonge kittens die wat last hebben. Niet bij verwondigen of ernstige oogproblemen. Het is vrij verkrijgbaar.

Tera cortril is wel bedoeld voor serieuze ontstekingen.
Daar zit cortisone en antibiotica in.
Het is ook enkel te verkrijgen met voorschrift.
Maar het is iets wat onder strikt dierenartsentoezicht moet gegeven worden en slechts kort mag gebruikt worden, vaak in combinatie met orale medicijnen.