Spring naar inhoud

- - - - -

Stakingen

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 04 maart 2011 - 13:50

Mijn man is ook thuis met de stakingen

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 04 maart 2011 - 13:59

Ik ben ook ziek thuis vandaag, dus geen stress.

'k Ben het ermee eens dat staken een recht is, en dat het openbaar vervoer evenveel recht heeft om te staken dan elk ander bedrijf.

Maar persoonlijk vind ik dat moesten ze dat van plan zijn, ze dat van mij wekelijks mogen doen, zolang ze het niet aankondigen. Want anders moet ik met de bus van Mechelen naar Bordet. En dan doe ik meer dan een uur over mijn traject (waar ik nu 20min over doe). En als bussen en trams gelijk meestaken, dan geraak ik er echt helemaal niet. En ik heb niet zoveel vakantie om op te nemen. En geen auto.
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 05 maart 2011 - 09:19

De baby's en peuters staakte niet mee in de creche... [-(

Dus hebben we de verkleedkoffer maar boven gehaald :louche:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 05 maart 2011 - 10:52

Staken is een recht, maar als ze allemaal hun stakingsrecht nu eens anders zouden gaan toepassen.  WEL blijven rijden met bus, tram en trein maar iedereen gratis en voor niks laten rijden.  Daar heb je de werkgever meer mee zitten en krijg je ook nog eens de sympathie van de bevolking erbij.
Begrijp niet waarom nog niemand dit heeft toegepast :trance:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 05 maart 2011 - 12:35

Mja... hangt ook een beetje van de reden van de staking af.

Al genoeg gezien hoor: mensen die kwaad worden wanneer de conducteur vraagt naar hun vervoersbewijs, "omdat ze dat niet bij hebben", of "omdat ze een andere reisweg namen dan voorzien, en dus een ander ticket voorleggen, maar de prijs komt toch overeen, nietwaar?" enz enz.

Al die agressie gaat wel wegvallen wanneer je het traject gratis maakt, maar dan gaat het wel aan zijn nut voorbij, vrees ik... En ik denk dat de agressie naar het treinpersonneel er nadien alleen maar op gaat vooruitgaan, wanneer de "bestraffing" wordt dat je gratis mag doen wat voorheen verboden was. Ik denk niet dat je het aantal vertragingen of afschaffingen mag onderschatten, die veroorzaakt worden door reizigers die het kot afbreken (soms vrij letterlijk).

Daarbovenop ga je de mensen die nu extra betalen voor 1e klas redelijk kwaad maken, want dan gaat iedereen natuurlijk snel daar zitten => geen vervoersbewijs, dus mag je overal plaatsnemen!

Ik haal er hier natuurlijk maar kleine voorbeelden uit he, maar het speelt toch ook mee.
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 05 maart 2011 - 13:19

Om op mijn werk te geraken en ook thuis heb ik er gisteren geen last van gehad.  Mijn vriend heeft er wel enorm veel last van gehad, aangezien ze in A'pen de noorderlaan afgezet hebben met hun menselijke blokkades.

Geplaatste afbeelding