Spring naar inhoud

- - - - -

verstopplaatsen ??

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_krystyna_*
Guest_krystyna_*

#1 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:19

Ik ben ten einde raad. Sinds maandagavond hebben wij een poesje in huis gehaald van ongeveer 10 maanden. Gisteravond was de eerste avond dat ze al een beetje uit zichzelf bij ons kwam. Ik ben om 11.30u gaan slapen, heb haar s nachts op haar kattenbak horen gaan en s morgens was zij verdwenen. Wij wonen op een appartement 2 hoog, geen raam is er open geweest, alle plekjes hebben al ondersteboven gehaald en we kunnen haar nergens vinden. Kan er iemand mij nog tips geven please ??

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:22

ze kunnen zich verstoppen op de kleinste plekjes! ik heb dat hier ook nog gehad, hoor, overal zoeken, nergens vinden, en dan plots komen ze tevoorschijn, en vragen ze zich af wat er aan de hand is!!! zou ze niet komen als ze eten hoort, of een blik hoort opentrekken of zoiets?
oja, kan ze onder de zetel? ik heb hier katten die durven in die voering kruipen :x
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:23

een schaaltje eten zetten hier en daar? Daar waar er van gegeten heeft zit ze het dichts bij. Kan zijn dat ze maar tevoorschijn zal komen als jij gaat gaan slapen. Anders een hengeltje over vloer laten bewegen of hier en daar een doos zetten waar ze zich in kan verstoppen. Zo kan ze zich verstoppen maar weet je tenminste waar ze zit.
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:25

sinds wanneer heb je haar niet meer gezien?

als je zeker ben dat ze niet kan ontsnapt zijn zou ik ze gewoon laten doen.

wel natuurlijk zien dat ze nergens in een kast of zo opgesloten zit. Maar als ze zich altijd verstopt is het beter dat je haar zelf uit haar schelpje laat komen , dat is normaal een schutchtere poes heeft wat tijd nodig.

Onze vondeling Moby zat ook een paar dagen boven op de badkamer achter de staande spiegel, die hebben we kunnen verleiden door natvoer uit onze hand te geven. Het kan weken of maanden duren eer ze aan hun omgeving aangepast zijn.

de feliway kan ook helpen om ze meer te ontspannen.
op verschillende plaatsen brokjes neerleggen zo zie je ook of ze op die plaatsen is geweest zonder dat je het hebt gemerkt.

Maar zeker niet teveel forceren.

Bewerkt door Minneke, 03 maart 2011 - 20:27.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2011 - 17:37

Hier heb ik mij ook eens zotgezocht
Ze bleken in een lade gekropen te zijn en konden er niet zelf meer uit
Onderaan bleek een opening te zijn maar ze konden er niet langs die weg terug uit
Had die lade al open gedaan en niks gezien (zat vol met cd's)
Ze waren ook muisstil
Een andere x zat Lila in een dekenlade onder mijn bed
Ik heb dus alles volledig uitgehaald (lades enz) en na ettelijke uren pas gevonden
En heb je haar al gevonden?

Bewerkt door sisi, 04 maart 2011 - 17:37.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 maart 2011 - 17:44

Toen ik Flanelle de eerste dag had was ze na een paar uurtjes al nergens meer te bespeuren... alles afgezocht en was echt ten einde raad.Toen merkte ik plots (nooit geweten of gezien) dat er achter onze wasmachine nog een gat zat. Geloof me, angstzweet brak uit, dacht dat ze in de spouwmuur gekropen was en zo heel het appartement kon rondlopen maar gelukkig is ze er 's nachts uit haar eigen uitgekomen. Ze was gewoon superbang...
Heb je haar ondertussen al gevonden?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:00

Heb me ook eens uren zot gezocht achter Mira, blijkt dat madam langs achteren de lade was ingekropen en daar lag ze braaf te slapen. Ik ging heel toevallig in die la iets uithalen en daar lag ze zo lief te slapen. :love3:
Kijk maar goed in alle kasten, tss je kleren, in lades, onder zetels, in de zetel (mss een klein gaat onderin waar ze in gekropen is. Achter wasmachine of droogkast.... op de kast, schoenenkast.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:00

Idem hier al eens gehad. Ze zaten in de voering van de zetel onderaan :louche: .
Of overlaatst vond ik Kiara ook nergens!! Ik was zeker dat ze niet buiten was en maar roepen en roepen. Geen Kiara te vinden.
Ik ben in de keuken beginnen op te ruimen en even later kwam ze de keuken binnengewandeld alsof er niets aan de hand was

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:07

dolfjeweerwolfje zei:

Idem hier al eens gehad. Ze zaten in de voering van de zetel onderaan :louche: .
Of overlaatst vond ik Kiara ook nergens!! Ik was zeker dat ze niet buiten was en maar roepen en roepen. Geen Kiara te vinden.
Ik ben in de keuken beginnen op te ruimen en even later kwam ze de keuken binnengewandeld alsof er niets aan de hand was

:LOL: kben blij dat ik hier niet de enige ben die dat tegenkomt! :) ze zijn zo lief, maar o zo ondeugend! :x
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:16

Snoopy en Snoes zijn meesters in het vinden van de gekste verstopplaatsen die je maar kan bedenken:

- de voering van de zetel
- in de zetel zelf (relaxzetel)
- onder het dekbed :ha
- onder de keukenkasten in de vorige woonst, blijkbaar was er ergens een gat onder de trap dat naar de kasten leidde
- in de kleerkast
- ...

Bewerkt door Tinne, 04 maart 2011 - 18:17.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:17

Hier ben ik den Tuur eens lang kwijt geweest en hij bleek er in geslaagd te zijn om onder een kast in de keuken een speling te vinden en daar door te kruipen.  Hij heeft uren achter de keukenkasten/oven/ijskast/... vertoeft.  Getuige de lange stofpluim aan zijn staart toen hij doodleuk de keuken uittrippelde... :LOL:
Heb je ze ondertussen al terug gezien ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:42

Veel plaats hebben ze niet nodig hoor om zich te verstoppen. Hopelijk heb je haar ondertussen al terug gevonden. Poezen zijn meesters in nieuwe verstopplaatskes vinden. En als je dan denkt nu ken ik al de plaatsjes wel, nee hoor, dan vinden ze er terug een nieuw verstopplaatske :x
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:50

Diesel het katertje van de schoonmama is eens een ganse dag zoek geweest, wij gans de straat overal gaan afzoeken en schoonmama in tranen.

savonds heeft ze hem boven gevonden in een kast :d

Bewerkt door Minneke, 04 maart 2011 - 18:50.

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#14 Geplaatst 04 maart 2011 - 19:54

Heb je de poes ondertussen al terug gevonden?

Onze Toulouse kan er ook wat van hoor. Zijn hem al zo vaak kwijt geweest. Dan zat hij in de schuif, dan in de wasmand (onder de was), dan was hij in de overtrek van het donsdeken gekropen, enz.
Die poezen toch he! ;)