Spring naar inhoud

- - - - -

graag info over volgende katten

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 06 maart 2011 - 17:14

Dankje Feroesti!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#17 Geplaatst 07 maart 2011 - 16:53

jopperke zei:

De kater heeft inderdaad een Engelse vader en Duitse moeder. Het zou gaan om een nieuwe lijn in Nederland, vandaar voor een stuk mijn interesse. Inderdaad, in Engeland wordt niet of nauwelijks getest. Erg jammer is dat! Ook de types daar zijn heel anders dan de onze, veel minder bol en rond. Maar en beetje nieuw bloed kan denk ik zeker geen kwaad. Zowieso is er altijd het HCM-risico, zeker met deze kater uit ongeteste Engelse lijnen. Maar als de lijn van de moeder vrij goed is, dan is het misschien toch wel het risico waard. Zowieso ben ik niet van plan om uit de eerste nestjes iets naar de fok te laten gaan. Eerst eens kijken hoe die kittens uitgroeien. (Maar dat is natuurlijk verre toekomstmuziek).

Ik geef je helemaal gelijk Henny, niet alleen het hart is belangrijk, ook de rest van de gezondheid en het karakter zijn enorm belangrijk. Vandaar dat ik ook alle info vraag, ook positieve. En gelukkig zijn jullie heel behulpzaam, waarvoor dank!

Ze hebben in Engeland ook mooie bolle types hoor, soms is de vacht wat aan de lange kant.
Je moet de juiste catteries uitzoeken maar heel vaak houden ze de mooiste voor hun zelf, wat logisch is natuurlijk.

Henny

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 07 maart 2011 - 21:07

Aha, dan mag je mij altijd links doorsturen Henny! Ik heb al wel wat rondgegoogeld op de Engelse sites, maar niet veel soeps gevonden.