Spring naar inhoud

- - - - -

Feliway

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 04 maart 2011 - 09:46

Morgen komt mijn vader's ragdoll bij ons inwonen. Ik overweeg feliway te gaan kopen. Merken jullie echt dat het werkt en kalmeert? Moet ik de verdamper in de ruimte van mijn kat steken, of in de kamer van de nieuwe kat (aangezien ik ze eerst nog wat apart houd)?

Stinkt het of geeft het een geur af? Is het ongezond voor kinderen om het in te ademen? Zijn er nog andere middeltjes bij de apotheek te koop die ik aan de kat kan geven om te kalmeren? In bachbloesems geloof ik niet, dus dat koop ik niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:25

Ik zou in de ruimte van jou kat een stekker steken alsook in de ruimte van de ragdoll. Ik vind niet dat je het ruikt, maar er zijn wel mensen die het ruiken blijkbaar en er dan hoofdpijn van krijgen. Maar heb nog nooit gehoord dat het ongezond zou zijn voor kinderen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 04 maart 2011 - 18:45

Je hoeft het niet te ruiken om er wel hoofdpijn van te krijgen hoor. Bij sommige mensen werkt het goed bij sommige weer niet.
Je kan het altijd zo eerst proberen. Het zal altijd een paar weken mss maanden duren voor ze vriendjes zullen worden als ze dat al worden. Alles is vreemd en nieuw voor hem. Gelukkig kent hij jullie wel al dat is een voordeel. Laat ze maar op eigen tempo aan mekaar wennen, en vooral niet in aparte kamers gaan steken dat lost niks op.
Veel succes met je nieuwe schat. :geluk:

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#4 Geplaatst 04 maart 2011 - 19:50

Bedankt voor de raad! Ik ga er maar van uit dat het lukt, 't zijn twee rustige katten. Sommigen hier hebben groepen van 10 katten of meer, en die lijken nooit problemen te hebben met een nieuwtje erbij. Waarom zou een tweede dan niet lukken?