Spring naar inhoud

- - - - -
Test Voldoende

Cattery Vh Rivierenhof.

• Log in om te reageren
275 reacties op dit onderwerp
Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 26 maart 2012 - 21:53

Mercikes Mel.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#122 Geplaatst 26 maart 2012 - 21:57

Succes choeke :)
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 27 maart 2012 - 00:28

Dank U Mirjam.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#124 Geplaatst 27 maart 2012 - 13:38

In juni 2010 is Sylvia Fitzgerald gestorven, een Abessijnenfokker.  Zij had nog een aantal open poezen lopen die naar verschillende fokkers gegaan zijn in USA, Canada enz.  Het waren vooral 38 katten (non-dilluted) Aby's.  
waarom dit verhaal :
De poezen die naar fokkers gegaan zijn en die op de pil werden gezet zijn allemaal steriel geworden,  de poezen (slechts enkele) die bij fokkers terecht gekomen zijn die ermee aan de slag gegaan zijn om de lijnen te behouden hebben nog altijd poezen die kittens geven.
Dus het niet geven van de pil, het iets meer dan 1 nestje per jaar toestaan kan ook gunstig zijn voor de poes.  Ook in het boek van Ester Verhoef kan je dit lezen.
Ik heb ook lange tijd geloofd in één nestje per jaar maar daar denk ik nu anders over, ben ik daarom een slechte fokker ?
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 27 maart 2012 - 14:34

Succes Carmen :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#126 Geplaatst 27 maart 2012 - 14:49

Ik denk inderdaad dat dit van poes tot poes afhangt.
Als je ziet dat uw kat op goed gewicht is, volledig gezond en terug op krachten is en er helemaal zin in heeft na verloop van haar rusttijd, why not? Het is de natuur.

Dat exacte jaar ertussen is maar een algemene regel voor flutfokkers of fokkers met weinig eigen denkkracht & moederpoes direct zouden laten dekken tijdens of vlak na haar vorige nest de deur uit is. Een goede fokker kan zelf kijken wat het beste is voor de poes. Uiteraard moeten hier de nodige maanden tussen zitten om op krachten te komen, maar dat een kat na 10maand bv gedekt wordt ipv 1 jaar...is geen ramp denk ik dan. Anderzijds zijn er ook poezen die er helemaal niet klaar voor zijn en zelfs langer dan een jaar wachten, of moeten wachten van de fokkers.

Ik heb hier mijn eigen katers, dus moet wel de pil geven. :)

Succes ! Mooie mama trouwens :love3:

Bewerkt door Serenity, 27 maart 2012 - 14:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#127 Geplaatst 27 maart 2012 - 16:10

Serenity zei:

Ik denk inderdaad dat dit van poes tot poes afhangt.
Als je ziet dat uw kat op goed gewicht is, volledig gezond en terug op krachten is en er helemaal zin in heeft na verloop van haar rusttijd, why not? Het is de natuur.

Dat exacte jaar ertussen is maar een algemene regel voor flutfokkers of fokkers met weinig eigen denkkracht & moederpoes direct zouden laten dekken tijdens of vlak na haar vorige nest de deur uit is. Een goede fokker kan zelf kijken wat het beste is voor de poes. Uiteraard moeten hier de nodige maanden tussen zitten om op krachten te komen, maar dat een kat na 10maand bv gedekt wordt ipv 1 jaar...is geen ramp denk ik dan. Anderzijds zijn er ook poezen die er helemaal niet klaar voor zijn en zelfs langer dan een jaar wachten, of moeten wachten van de fokkers.

Ik heb hier mijn eigen katers, dus moet wel de pil geven. :)

Succes ! Mooie mama trouwens :love3:

Volledig met eens , ieder moet doen wat hij goed vind voor zen poes , hij/zij kent haar het best , en ieder heeft zijn gedacht over een fokbeleid , dat is normaal , daar draag je dan  toch zelf je verantwoordelijk voor , en zo hoort het.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#128 Geplaatst 27 maart 2012 - 16:12

Dank U Ina; en Randa en Serenity voor de toelichtingen.

Mauzy staat op de perlutex pil die word uitgebouwd om zo min mogelijk hormonen binnen te krijgen,ze werd veel te vaak krols en dat is dan ook weer niet HET van HET.

Tja en wie kan beweren dat poeslief juist dezelfde tijd erover doet om krols te worden??????

Vorige jaar was ze de eerste maal krols op 3 weken en de tweede maal op 2 weken erna.En dan is ze pas vertrokken naar de kater...........
Dus op de natuur en hormonen daar kan je geen pijl op trekken.
Dus het word zomer of najaar,zoals op de site staat.

Bewerkt door Choeke, 27 maart 2012 - 16:13.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#129 Geplaatst 27 maart 2012 - 17:53

Ik denk dat Choeke beter kan bepalen in hoeverre Mauzy herstelt is.
En daarbij 2 kittens vergen minder van mams dan een nest van 6.

Succes ermee :) ik denk dat ik hetzelfde zou beslissen

A happy uterus is a pregnant uterus volgens een bekende Katten dierenarts dat hou ik me altijd ingedachten maar zorg voor acceptabele  pauze en soms beslis je iets eerder en soms iets later.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#130 Geplaatst 27 maart 2012 - 19:10

Choeke zei:

Dank U Ina; en Randa en Serenity voor de toelichtingen.

Mauzy staat op de perlutex pil die word uitgebouwd om zo min mogelijk hormonen binnen te krijgen,ze werd veel te vaak krols en dat is dan ook weer niet HET van HET.

Tja en wie kan beweren dat poeslief juist dezelfde tijd erover doet om krols te worden??????

Vorige jaar was ze de eerste maal krols op 3 weken en de tweede maal op 2 weken erna.En dan is ze pas vertrokken naar de kater...........
Dus op de natuur en hormonen daar kan je geen pijl op trekken.
Dus het word zomer of najaar,zoals op de site staat.

Choeke , waar koop je die perlutex pil feitelijk ? , op internet , ik zou ze ook wel willen geven maar kan ze hier niet vinden

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#131 Geplaatst 27 maart 2012 - 19:32

ik haal hem bij mijn dierenarts

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#132 Geplaatst 27 maart 2012 - 19:43

Nahs zei:

ik haal hem bij mijn dierenarts

Ja Nathalie , maar dat is in NL , Choeke woont in Belgie daarom vroeg ik het aan haar zie je , hier dus nergens te verkrijgen , dus ik wacht op tips voor Belgie . ( Bij de DA hier ook niet) alleen de MEGACAT en de CRONOPIL .

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#133 Geplaatst 27 maart 2012 - 22:19

Nahs zei:

Ik denk dat Choeke beter kan bepalen in hoeverre Mauzy herstelt is.
En daarbij 2 kittens vergen minder van mams dan een nest van 6.

Succes ermee :) ik denk dat ik hetzelfde zou beslissen

A happy uterus is a pregnant uterus volgens een bekende Katten dierenarts dat hou ik me altijd ingedachten maar zorg voor acceptabele  pauze en soms beslis je iets eerder en soms iets later.

Hartelijk dank voor deze woorden Nathalie.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#134 Geplaatst 27 maart 2012 - 22:29

chriske zei:

Ja Nathalie , maar dat is in NL , Choeke woont in Belgie daarom vroeg ik het aan haar zie je , hier dus nergens te verkrijgen , dus ik wacht op tips voor Belgie . ( Bij de DA hier ook niet) alleen de MEGACAT en de CRONOPIL .

Chriske,

Mijn eerste doosje Perlutex heb ik via Nathalie kunnen kopen.
Nu woon ikzelf in Maldegem (B) ,bijna aan de grens met Nederland;en via via heb ik nu een DA gevonden in Aardenburg(NL) die ze ook verkoopt.

De belgische pil voor katten vertrouw ik niet zo.

Mijn hartelijke dank aan Nathalie nogmaals voor de verleende service en de uitleg ivm de Perlutex.
En Mauzy doet het er echt pirma op.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#135 Geplaatst 27 maart 2012 - 23:17

Choeke zei:

Chriske,

Mijn eerste doosje Perlutex heb ik via Nathalie kunnen kopen.
Nu woon ikzelf in Maldegem (B) ,bijna aan de grens met Nederland;en via via heb ik nu een DA gevonden in Aardenburg(NL) die ze ook verkoopt.

De belgische pil voor katten vertrouw ik niet zo.

Mijn hartelijke dank aan Nathalie nogmaals voor de verleende service en de uitleg ivm de Perlutex.
En Mauzy doet het er echt pirma op.

Ok , snap het , tja zal ik ook een dierenarst in NL moeten zoeken denk , ik hou ook niet van de pil hier , wat je daar allemaal over leest pffff

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Test Voldoende