Spring naar inhoud

- - - - -

Bijten kitten en raar miauwen.

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2011 - 00:15

Ik heb een kitten van nu ruim 6 maanden oud. Sinds afgelopen zondag doet hij iets wat hij niet eerder heeft gedaan. Ik was het weekend weggeweest, dus jah hij wilden aandacht...dus zondagavond lag hij bij mn op schoot, zoals altijd! Ik hem aaien onder zn buikje enzo en toen begon hij ineens in mn arm te bijten en hield hij ook vast, daarnaast begon hij ook heel raar te miauwen, weet niet echt hoe ik het moet omschrijven, maar het was vrij luid. Nu doet hij dit dus bijna elke avond als hij bij me ligt....Kan het zijn dat hij seksueel actief aan het worden is, want het lijkt ook wel een beetje alsof hij probeert op mn arm te rijden zeg maar....
Hij reageerd wel op de krolse kat van mn buurvrouw (die heeft 2 weken lang krols buiten rond gelopen :( en dus 2 weken lang voor mn huis gezeten wachten op Taco....ze hebben elkaar al persoonlijk ontmoet, maar Taco moet dus nix van die kat weten, gelukkig maar!!!Maar als hij binnen zit en die kat van mn buurvrouw begint krols te miauwen reageerd hij wel meteen erop...duidt dat op dat ie seksueel actief is, of doen katten dit altijd wel?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 05 maart 2011 - 00:16

Owh even vergeten erbij te vermelden, dat ik binnen kort ga bellen voor een afspraak om hem te laten helpen!!!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 05 maart 2011 - 12:01

Ik zou hem ook zo snel mogelijk laten castreren
het is idd duidelijk dat hij sexueel actief wordt
Zo snel mogelijk om volgende redenen:
1. als de poes van de buren krols is, zal hij proberen ontsnappen om haar te dekken
2. de hormonen van een kater blijven na castratie nog doorwerken tot 4 a 8 weken na castratie
3. hij kan beginnen sproeien

Guest_francis_*
Guest_francis_*

#4 Geplaatst 05 maart 2011 - 12:22

Tja, dat zit er aan te komen he, hij wil zijn genen doorgeven he.
het is idd beter om hem te laten helpen. Ok, het zal nogwel enkele weken duren, maar na verloop van tijd dan gaat die drang wel minderen.
Dat rare mauwen, dat doet me denken aan vroeger, toen hadden we een siamese kattin. En als die krols was, en we hadden net op die dagen bezoek, dan werd er gezegd dat we naar de kleine moesten gaan kijken. Die "kleine" was wel de siamese kattin. Want als zij krols was, dan hoorde je haar duidelijk mamma roepen.
Als we dan zeiden, dat is onze iris, (naam van die siamese kattin), dan riepen we haar en ze kwam dan af, kort nadien begon ze dan weer mamma te roepen. Toen geloofden ze het dat het een kat was en geen kind van een jaartje of drie.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 maart 2011 - 12:27

De week voor we onze Jacko lieten castreren was hij ook héél geïnteresseerd in ons Lotje. Aparthouden was toen de boodschap :(

Maar van zodra hij geoppereerd was, was er niets meer van zijn vorige gedrag op te merken. 't Is een even lief baasje als ervoor :)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2011 - 23:19

Dank voor jullie reacties!! Ik denk wel dat zn hormonen een beetje op hol beginnen te slaan.
@sisi, hij komt al wel zo nu en dan buiten hoor...maar hij was bang voor die krolse kat...liep er niet naar toe hij liep er juist van weg...hij speelt veel liever met de kater in de buurt haha!!Misschien valt ie op mannenhahha. Maar uiteraard hou ik hem in de gaten!!

Maar ik ga deze week echt bellen voor een afspraak om hem te laten helpen. Hij springt nu namelijk steeds uit het niets op mn andere kat, wat echt een hoop gekrijs met zich mee brengt...dit is echt niet leuk voor mn andere kat als die rustig ligt te slapen en zelf vind ik het ook erg vervelend als hij dit doet...kan echt boos worden dan(maja daar heeft niemand wat aan :) ). Ik hoop echt dat als hij gecastreerd is hij niet steeds op mn andere springt....we zullen zien!!!!

Bewerkt door chanatas, 08 maart 2011 - 23:20.

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 08 maart 2011 - 23:43

haha chanatas, dat lijkt me inderdaad vrij duidelijk. hopelijk kan hij snel geholpen worden en is daarmee alles van de baan!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2011 - 23:48

Lijkt inderdaad wel typisch gedrag hiervoor. Is wel een laatbloeierke hoor ; onze Miloh vertoonde dit gedrag al op z'n 4 maanden :d .
Maar hij had wel een voorkeur voor de plaid in de zetel :trance: : ons katinneke is gestereliseerd.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:11

Dat lijkt me ook de hormonen :oops:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 14 maart 2011 - 23:32

Dank jullie wel voor de reacties. Het zijn inderdaad duidelijk zn hormonen..heb ik vandaag duidelijk ondervonden. Hij ging net in mn arm bijten en weer raar miauwen en toen klom hij dus met zn hele lichaam op over mn arm en begon erop te rijden....echt heel gek om mee te maken, maar nu weet ik wel zeker dat hij seksueel actief is. Ik ga morgen even de DA bellen voor een afspraak, moet even kijken wanneer...want zit zelf ook met werk, school en tentamens aankomende week...en ik vind het altijd wel prettig om na de operatie thuis te zijn, zodat ik hem even 1 a 2 daagjes in de gaten kan houden!! Maar hij moet echt geholpen worden, want wil niet dat hij me steeds gaat berijden...nagels en tandjes staan al in mn armen :)