Spring naar inhoud

- - - - -

Beetje boos...

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#1 Geplaatst 05 maart 2011 - 20:53

Beetje veel eigenlijk, op mijn broer!
Ik moet ff mijn ei kwijt.... :oops:

Hij heeft vorig jaar een prachtig poesje van mij gekregen, een noorse boskat meisje en nu was het tijd om haar toch echt te laten steriliseren. (ze is 10 mnd)
Hij had haar al even op mijn aandringen de pil gegeven omdat hij nog geen geld kon missen voor de sterilisatie maar hij liet haar wel gewoon naar buiten gaan dus ik hield mijn hart al vast.

Maar hij had een afspraak gemaakt voor afgelopen donderdag en ze is dus geholpen.
Maar belt mijn moeder net, die had mijn broer gebeld om te vragen hoe het met zijn poesje ging, is ze al vanaf vrijdag (gisteren) weg!
Hij heeft haar dus gewoon naar buiten laten gaan, net gesteriliseerd en ze is nu nog niet terug!!!
Ik hem gelijk gebeld maar hij deed er erg makkelijk over zo van ze komt wel weer terug en ik kon haar niet binnenhouden..... :censored:

Aan de ene kant is hij gek op zijn 2 katten maar aan de andere kant is hij zó makkelijk...

Ze heeft een wond, heeft net een operatie achter de rug, ik vind dat hij haar gewoon nog ff binnen had moeten houden of ben ik nou zo'n zeur?

Bewerkt door noesje, 05 maart 2011 - 20:55.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:00

Absoluut niet, erg onverstandig van je broer, hopelijk is ze snel trg...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:03

Jij bent geen zeur, je broer is een beetje te nonchalant. (moet eerlijk zijn, bij mij zou hij nooit meer een katje krijgen :louche: )
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#4 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:12

Lilia2055 zei:

(moet eerlijk zijn, bij mij zou hij nooit meer een katje krijgen :louche: )

ja, daar begin ik ook bijna spijt van te krijgen, en ik heb er toen ook wel heel lang en goed over nagedacht maar hij heeft ook een kater van 3 waar hij echt hartstikke gek op is en hij bleef er om vragen (zijn kat was zo alleen...)en mijn moeder zeurde ook steeds waarom krijgt hij geen katje van je...toen ben ik uiteindelijk gezwicht... :oops:
Hopelijk komt ze gewoon weer terug!
(en hij krijgt zeker geen ander kitten meer hoor van mij)

Bewerkt door noesje, 05 maart 2011 - 21:12.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:13

Ik zou exact hetzelfde reageren als jij Noesje...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:21

Begrijp je, zou ook boos zijn.
Je mag het wel niet op jou nemen, je kan het maar zeggen en hopen dat hij in de toekomst voorzichtiger is.
Hopelijk komt ze snel terug naar huis.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 maart 2011 - 21:52

Jij bent zeker geen zeur, zeer onverstandig van hem om een pas geholpen poesje naar buiten te laten, ook al wilde ze dit graag, ik hoop van harte dat ze heel snel ongedeerd weer thuis komt, sterkte :hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 05 maart 2011 - 22:05

Zou hem deftig zijne waarheid eens zeggen. Ze is pas gesteriliseerd en al buiten? :evil: Ik zou ook zeggen dat ik ergens heel veel spijt nu heb hem een poesje gegeven te hebben. Hopelijk komt ze toch snel naar huis en is er niks ernstig gebeurd. :geluk:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 05 maart 2011 - 22:28

Ik zou anders ook serieus boos zijn!

Die zou niet echt op mijn kitties moeten komen oppassen ook niet... "Wat de kat je ook wijsmaakt, laat ze niet naar buiten!"
Geplaatste afbeelding

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 06 maart 2011 - 00:13

Je hebt alle recht om boos te zijn.  Een pas geopereerd dier laat je niet buiten.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 06 maart 2011 - 09:43

Ik heb een zwerver een week binnen gehouden omdat hij was gecastreerd :) ondertussen wilde hij al niet meer buiten.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 06 maart 2011 - 09:54

Je hebt alle recht om boos te zijn hoor!  Hopelijk komt de poes vlug heelhuids terug naar huis.

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:27

Is zo'n frustrerend gevoel omdat jij er niks kan aan veranderen
Ik zou ook boos zijn hoor

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:39

om eerlijk te zijn vind ik het niet fair van je moeder om je zo te pushen om je broer een katje te geven. Ik weet bv ook dat m'n broer heel graag katten ziet maar ik zou hem er nooit 1 gratis geven enkel en alleen omdat hij goede intenties heeft. ik ken hem voldoende om te weten dat het hem aan verantwoordelijkheid ontbreekt. het is niet omdat je er 1tje gratis weggeeft dat het niet dezelfde verantwoordelijkheden heeft als 1tje waar je wel voor betaald hebt. ik verwacht van familieleden dat ze even goed omgaan met een kittentje als een kittenkoper
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#15 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:40

eigenlijk hoort een kat in onze huidige maatschappij niet meer vrij rond te lopen. Mensen zijn zo snel boos, zo onverdraagzaam, zelfs haterig tegen alles wat op hun domein komt. Het verkeer is trouwens te druk voor de lieve poezen.
Een poes die net een ingreep heeft geahd is zeer kwetsbaar. Het is niet dee eerste keer dat ik een naadje terug zie opengaan, doordat de kat t e hoog springt, of zich niet gewoon rustih houdt.
Dat die kat buiten wil, kan zijn, wil ik ook als ik in de kliniek zou liggen, maar zo lang de wonde vers is hou je een poes rustig binnen bezig. In principe haar een week tot tien dagen afzijdig houden (niet apart) Beetje extra aandacht. Beetje extra verzorging. Tot het wondje goed dicht is. Dan zal ze geleidelijk aan haar gewone ding beginnen doen.
Heeft ze zelfverterende draadjes gekregen ?
Hopelijk komt ze gauw terug thuis ... :rub:
Geplaatste afbeelding