Spring naar inhoud

- - - - -

Beetje boos...

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#16 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:55

Oei oei, ik zou ook heel boos zijn, een net gesteriliseerd katje laat je niet buiten.
Ik duim dat ze snel terug komt :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 06 maart 2011 - 11:40

YvVanRoyen zei:

eigenlijk hoort een kat in onze huidige maatschappij niet meer vrij rond te lopen. Mensen zijn zo snel boos, zo onverdraagzaam, zelfs haterig tegen alles wat op hun domein komt. Het verkeer is trouwens te druk voor de lieve poezen.
Een poes die net een ingreep heeft geahd is zeer kwetsbaar. Het is niet dee eerste keer dat ik een naadje terug zie opengaan, doordat de kat t e hoog springt, of zich niet gewoon rustih houdt.
Dat die kat buiten wil, kan zijn, wil ik ook als ik in de kliniek zou liggen, maar zo lang de wonde vers is hou je een poes rustig binnen bezig. In principe haar een week tot tien dagen afzijdig houden (niet apart) Beetje extra aandacht. Beetje extra verzorging. Tot het wondje goed dicht is. Dan zal ze geleidelijk aan haar gewone ding beginnen doen.
Heeft ze zelfverterende draadjes gekregen ?
Hopelijk komt ze gauw terug thuis ... :rub:

Maar niet alleen het fijt dat die wonde vers is en kan opengaan door te wild te bewegen... Een kat die onder het mes ging, is heel kwetsbaar en dus een gemakkelijke prooi voor andere vechtdiertjes buiten.

Ik verwen mijn rakkers misschien ietsje te veel, maar liever te veel dan te weinig :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 06 maart 2011 - 15:38

Ik zou ook boos zijn hoor, en vooral erg teleurgesteld. Een poesje dat pas geopereerd is hou je toch minstens een weekje binnen. Hopelijk komt ze vlug terug thuis :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#19 Geplaatst 06 maart 2011 - 22:02

Nou, vanmiddag zijn we bij mijn broer geweest, had niet met de poes te maken, dat hadden we al eerder afgesproken maar ik vond het ook wle leuk om het poesje wat hij van mij heeft gekregen weer es te zien en nu baalde ik dat ze er dus waarschijnlijk niet was máár....ze was er weer, vanmorgen kwam ze weer binnen (via katteluikje)
De wond op haar buik zag er goed uit, as vrijdag moet hij met haar terug voor controle en wat hechtingen eruit laten halen.
de inwendige hechtingen zijn oplosbaar maar de uitwendige niet begreep ik van hem.

Ik heb wel gezegd dat ik het erg dom van hem vond hoor, maar had niet zoveel zin om er veel woorden aan vuil te maken omdat ik weet dat hij daar toch weinig mee doet, hij is met bepaalde dingen gewoon erg makkelijk.

Ik heb vanmiddag ook nog maar eens een plaatje gemaakt van deze mooie meid! :love3:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_4861.jpg

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#20 Geplaatst 06 maart 2011 - 22:06

Ik zou super pissed zijn en mijn broer :knuppel: een pak slaag geven :knuppel: als hij zoiets zou doen! (bij wijze van spreken hé)
Maar komaan zeg! Dat doe je toch niet!!!!!????
Ik zou die kat terug afpakken!

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#21 Geplaatst 06 maart 2011 - 22:30

ja, Ik vind het ook al niks dat hij dr zomaar naar buiten laat maar zijn andere kat ging ook naar buiten via het katteluikje, dus het was erg lastig dat de één wel naar buiten mag en de ander niet.
Maar hij woont in de stad, Rotterdam in een drukke buurt en ik ben eigenlijk ook wel als de dood dat ze óf aangereden óf meegenomen wordt...

Maar de andere mensen die een kitten bij mij gekocht hebben kan ik ook niet controleren of ze de kittens wel binnenhouden, ook al geef ik aan dat ik dat wel heel erg op prijs stel.
Ze kunnen wel zeggen dat ze ze binnenhouden maar wie zegt dat ze dat écht gaan doen??

Mijn broer zei ook dat hij haar (zeker in het begin, tot ze geholpen was) binnen zou houden omdat ik dat van hem vroeg maar toen ze bij hem was (met 13 weken) liep ze 3 weken later al buiten....

nouja, gelukkig is ze er weer en geholpen want ik zag het echt al gebeuren dat ze vandaag of morgen zwanger thuis zou komen!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 07 maart 2011 - 10:20

:hug: :hug: Is herkenbaar!
Mijn zus vind dat katten buiten horen en ze vind dat ik veel te veel overdrijf als het op dieren aankomt!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 07 maart 2011 - 11:15

gelukkig is ze veilig thuis, en het is een hele mooie meid hoor,

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 07 maart 2011 - 12:43

Een zeur?  absoluut niet, dit is  zoooooooo DOM!!!!!!! :misselijk:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 07 maart 2011 - 12:44

ah ok blijkbaar is ze terug... gaat hij haar nu altijd buiten laten???? :s

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 07 maart 2011 - 13:01

Ik begrijp volledig je gevoelens Noesje! :hug:
Ik ben blij dat ze terug is en ze is super mooi! :love4:

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#27 Geplaatst 07 maart 2011 - 13:32

Jessie_A&A zei:

ah ok blijkbaar is ze terug... gaat hij haar nu altijd buiten laten???? :s

ja, dat denk ik wel.... :(
gelukkig is ze terug natuurlijk maar daardoor heeft hij wel zoiets van, zie je wel, ze komt wel terug...

ze heeft het verder echt wel goed bij hem maar hij gunt haar een leven buiten, hij woont ook wel erg klein maar hij vind het juist zielig om dr binnen "op te sluiten"...

Hij heeft zoiets van als ze doodgereden zou worden heeft ze in ieder geval wel een mooi leven gehad, lekker buiten achter vogels aanjagen en in bomen klimmen...tsja, er zit wat in, mijn katten leven misschien wel langer maar kunnen nooit eens lekker door de polder struinen en in bomen klimmen....ik had ze dat ook wel gegunt maar er zijn er van mij al te veel doodgereden!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 07 maart 2011 - 13:36

Gelukkig is ze weer thuis en heb je het wondje eens kunnen nakijken. :thumb: :thumb: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 09 maart 2011 - 06:21

En prachtkatje - veel te mooi om aan de gevaren buiten vrijgesteld te worden
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#30 Geplaatst 09 maart 2011 - 08:37

ze is inderdaad erg mooi, en ik snap ook niet dat je zon beestje naar buiten doet. wie weet steelt iemand haar ofzoiets dergelijks.. en ze is na een operatie ook inderdaad zeer kwetsbaar hea... jeetje echt niet goed van hem.. maar ben blij dat ze weer thuis is.. ;) noesje ik begrijp je gevoelens totaal !