Spring naar inhoud

- - - - -

http://www.metacamkills.com/

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 maart 2011 - 09:27

http://www.metacamkills.com/
belangrijk om na te kijken

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:20

Amai en mijn DA heeft dit twee weken geleden voorgeschreven toen ze hier met verkoudheden en ontstoken oogjes zaten.  Gelukkig heb ik het maar 2x gegeven :oops: :trance:
Ik stuur meteen deze site aan mijn DA door :d ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 06 maart 2011 - 10:33

Metacam is een goed product als het enkel toegediend wordt, indien echt nodig, de juiste dosis én: Metacam voor de kat (problemen waren er vooral met de metacam voor honden die aan katten werden toegediend).

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 maart 2011 - 13:58

dit staat op de site van de FDA (diegene die medicijnen goedkeuren voor gebruik in de US):

FDA Announces Addition of Boxed Warning to METACAM® (meloxicam) Labels

maw: metacam blijkt alleen getest te zijn op katten voor een éénmalige dosis via inspuiting voor een operatie. het gebruik van metacamp dat je in de mond moet toedienen is niet getest in katten. het geven van meerdere inspuitingen in katten is ook niet getest.

op de FDA website:
No safe and effective dose of the oral suspension is approved for cats.

en

METACAM® Solution for Injection is approved for one-time use in cats before surgery to control postoperative pain and inflammation associated with orthopedic surgeries, spays, and neuters. In the United States, the safety and effectiveness of more than one dose of METACAM® Solution for Injection has not been shown in cats for any condition.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 06 maart 2011 - 14:07

Joloka zei:

Metacam is een goed product als het enkel toegediend wordt, indien echt nodig, de juiste dosis én: Metacam voor de kat (problemen waren er vooral met de metacam voor honden die aan katten werden toegediend).

op de site van de fabrikant vind ik voor katten alleen de metacam injectie terug en die mag idd eenmalig gegeven worden voor een operatie. Dat is getest en goedgekeurd.

dus ja metacamp injectie 1x voor een operatie is ok.

de metacam orale oplossing is er enkel voor honden en is niet geschikt voor katten.

dus OK:
eenmalige dosis van metacam voor de kat voor een operatie via injectie

niet ok:
meerdere injecties
elke orale dosis (via de mond)