Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand die dit herkent?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Coonlover
Coonlover
  • 136 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 maart 2011 - 12:05

Onze Gismo en Floortje hebben al sinds hun eerste jaar houtkorrels in de kattenbak. Niet het ideale maar ik doe het elke dag verschonen.

Nu krijgen we een kitten as vrijdag en die gebruiken Catsan Hygiene Plus dus ik heb dit gekocht om onzindelijkheid te voorkomen en ook in de kattenbak gedaan van Floortje en Gizmo.

Nu hebben ze ineens rode ogen :o door het opstuiven ben ik bang :(

Vind het zielig wil de kitten straks wel op catsan zetten maar ga wel weer terug op houtkorrels morgen gelijk een pak halen winkels zijn nu gesloten :cry:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 06 maart 2011 - 12:17

Ook houtkorrels moet je geleidelijk aan overschakelen.

Heb je wat korenbloemwater, camillethee of boorwater? Daarmee kan je de oogjes zachtjes uitkuisen. Ik zou ook wat zalf in de oogjes doen. Zalf zoals aureomycine. Ramses had in het begin ook rode ogen door de houtkorrels.

Ik zou niet onmiddellijk panikeren, kuis die oogjes zachtjes uit, wat zalf, hou het in het oog en relax. Als het erger wordt of binnen 2 dagen niet betert, zou ik naar de da gaan want kan ook aan iets anders liggen dan de verandering van kattenbakzand

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2011 - 01:56

Van waar ben je in Nederland, ik heb namelijk nog een zak houtkorrels staan en mijn katten willen het niet..
Geplaatste afbeelding

Coonlover
Coonlover
  • 136 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 maart 2011 - 15:59

Ik woon 1 uur van rotterdam dus dat is tever! Maar bedankt voor de aanbieding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 maart 2011 - 00:57

Hij zal wel gewoon worden aan je houtkorrels ook hoor. Hopelijk zijn de oogjes snel terug beter. :rub: