Spring naar inhoud

- - - - -

Mauro heeft het lastig.

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 maart 2011 - 18:47

De laatste dagen hebben we heel veel bezoek van de poes van de buren (Bollie). Op zich is dit absoluut geen probleem, maar Mauro heeft het er zo moeilijk mee :(

Onze tuin is 4 jaar "zijn" domein geweest en zijn favoriete plaatsje was de treurwilg en zijn bankje.

Sinds enkele dagen maakt Bollie veel gebruik van het bankje en de boom, terwijl Mauro alles kan volgen van achter het raam. :(

Hij wordt dan vrij agressief, gromt, boze miauwkes en wil dan absoluut naar buiten via de achterdeur...dit zijn echt lastige momentjes en weet dan niet goed wat te doen.

Streeltjes en aandacht helpen niet op deze momenten, ik probeer hem dan af te leiden met lekkere snoepjes of zijn speeltjes...maar geen succes :misselijk:

Iemand tips of ervaringen ?? :zwijg:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07493.JPG
  • DSC07494.JPG
  • DSC07495.JPG

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#2 Geplaatst 06 maart 2011 - 18:51

"cat off" spuiten op die bank ! en eventueel ook op de boom ... zeker niet buiten laten want dan ga je het gedrag versterken.
Wil Mauro weer gaan buiten lopen ? Ik denk niet dat dat de bedoeling is ....
Eventjes doorbijten ... och arme toch ... niet veel aan te doen ... :rub:
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 maart 2011 - 19:08

YvVanRoyen zei:

"cat off" spuiten op die bank ! en eventueel ook op de boom ... zeker niet buiten laten want dan ga je het gedrag versterken.
Wil Mauro weer gaan buiten lopen ? Ik denk niet dat dat de bedoeling is ....
Eventjes doorbijten ... och arme toch ... niet veel aan te doen ... :rub:

Heb "cat off" nog nooit gebruikt, maar ga dit zéker proberen !
Bedankt, Yv ;)
Heeft dit evenveel effect buiten ?

Mauro mag absoluut niet meer buiten...had woensdag bijna een hartstilstand toen hij blijkbaar op de klink van de buitendeur was gesprongen toen hij Bollie zag...en wég was hij ! Gelukkig hem direct kunnen oppakken en terug naar binnen.
Vanaf nu altijd alle deurtjes op slot ;)

Mauro kan altijd in de ren en hij vertoeft er intussen heel wat uurtjes...maar ik heb de indruk dat dit nog niet voldoende is.... :(

Intussen is Bollie naar huis en Mauro terug rustig... :heart:
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 maart 2011 - 19:58

Citronella ruiken katten ook niet graag dacht ik ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 maart 2011 - 23:20

hey mauro

die andere kat gewoon wegjagen zodat je poes Mauro voelt dat je helpt zijn terrein verdedigen

ons terras is Tini haar terrein en af en toe komt er eens een poes langs op het terras

wij jagen die poes weg, niet omdat we dat dier niet willen , want het is zo een mooie poes, maar om Tini te helpen
Ze kan haar domein niet verdedigen want ze mag niet alleen naar buiten

Ik zou die andere poes gewoon wegjagen, of look leggen op die plaats , want dat ruiken poezen totaal niet graag en het helpt om Bolle van die plaats te houden
en ja, steeds maar wegjagen als je hem ziet

natuurlijk wil Mauro meer, maar het is beter voor hem dat hij leert content te zijn met zijn zo mooie ren
want één maal terug de vrijheid geproefd? en terug in een val?
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 maart 2011 - 23:36

carooootje zei:

hey mauro

die andere kat gewoon wegjagen zodat je poes Mauro voelt dat je helpt zijn terrein verdedigen

ons terras is Tini haar terrein en af en toe komt er eens een poes langs op het terras

wij jagen die poes weg, niet omdat we dat dier niet willen , want het is zo een mooie poes, maar om Tini te helpen
Ze kan haar domein niet verdedigen want ze mag niet alleen naar buiten

Ik zou die andere poes gewoon wegjagen, of look leggen op die plaats , want dat ruiken poezen totaal niet graag en het helpt om Bolle van die plaats te houden
en ja, steeds maar wegjagen als je hem ziet

natuurlijk wil Mauro meer, maar het is beter voor hem dat hij leert content te zijn met zijn zo mooie ren
want één maal terug de vrijheid geproefd? en terug in een val?

Helemaal akkoord, Carooootje ;) En bedankt ivm de tip van look ! Had hier nog nooit van gehoord...dus morgen op zoek naar cat off en look.

En wat betreft de poes wegjagen...daar zit net een beetje het probleem.

Als de buren een weekendje weg zijn of op reis ben ik de oppas van Bollie. Intussen kent hij me ook goed en van het moment ik buiten kom, komt hij afgelopen en begint hij te spinnnen rond mijn benen = hij kent me intussen een beetje té goed.

Ik probeer hem dan wel weg te jagen, maar het heeft geen "effect" :catnoknow

En ik ben nu ook niet de persoon om "harder" op te treden. Probeer hem gewoon lief naar zijn "thuis" te sturen.

Maar één ding is zeker...onze lieve Mauro laten we niet meer los in de vrije natuur !! Ik wil absoluut niet dat de geschiedenis zich herhaald :misselijk:

En Naomi is heel gelukkig binnen én met de ren...dus met Mauro zal het hopelijk ook goed komen :heart:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 07 maart 2011 - 00:31

Catt off spray verkopen ze ook bij het aveve centrum. Ik koop de mijne daar ook. Je kan ook dingen leggen op de bank zodat de buurkat er niet meer op kan liggen. Mauro zal wel na een tijdje eraan wennen, maar vooral volhouden. :hug:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 maart 2011 - 07:02

Tinne zei:

Citronella ruiken katten ook niet graag dacht ik ;)

Dacht dat cat-off ook op basis van citronella is. Ik heb zelf ook zo'n spray, geloof dat het mis-poes heet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 maart 2011 - 17:52

Ik zou op dat moment Mauro zijn gedrag negeren, na een tijdje geven ze het wel op hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 maart 2011 - 22:21

Oh nee, dat zou ik ook niet kunnen... Mauro heeft niets mis gedaan, maar moet ineens zien hoe iemand anders zijn domein inneemt? Nee hoor, ik zou die vijandelijke kat wegjagen, Mauro niet, maar die ander ook niet!
Geplaatste afbeelding