Spring naar inhoud

- - - - -

Orchidee, nieuwe wortel

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 07 maart 2011 - 23:17

catherine zei:

Je kan ook aan Miranda eens vragen zij weet ook heel veel over orchideeën.
Haemoglobine@ mijn cactussen overwinteren buiten gewoon onder het afdak en geef ze van de hele winter geen water. En elke zomer mag ik genieten van mooie bloemen erop. Al leven die niet zo lang zijn ééndags bloemen. ;)

Hmm, de mijne staan op een plank boven de radiator die het meest warmte van heel het huis geeft...
En dan nog op een mooie hoogte, dus hebben ze het goed warm! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:43

Mijn moeder heeft nog een bloeiende orchideeplant van de geboorte van Katrijn :oops: (die van mij overleven me ook niet :cry: ).

Geplaatste afbeelding

Guest_ElsLieke_*
Guest_ElsLieke_*

#18 Geplaatst 11 maart 2011 - 07:15

Mama heeft dit ook, maar ze vindt het net mooi en die zit er nog aan. Komt zo ook in bloei en is echt wel speciaal!! Dus als je niet weet hoe je eraan begint kan je het ook nog altijd zo laten :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#19 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:29

Ik heb nog eens goed naar de plant gekeken en volgens mij heeft die al eens zo'n baby gehad, maar heeft die de groene vingers van Smitten Kitten niet overleefd :oops:

Is dit iets dat meer voorkomt bij goedkope planten? Ik heb ook wel al vaak echt mooie en dure orchideeën gehad en die hebben nooit babies gehad, maar de vorige plant die dit had kwam van de Ikea en deze die het nu heeft komt geloof ik van de Delhaize of de Aveve ofzo, ik herinner me in elk geval dat hij spotgoedkoop was.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 15 maart 2011 - 08:59

ze 1 keer in de week orchideeën mest geven doet ook wonderen, ik heb gisteren de mijne allemaal verplant in nieuwe potten en mest gegeven, er zijn er bij die al drie jaar zijn en ze bloeien steeds opnieuw, succes met je baby plantje :geluk: :geluk:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 15 maart 2011 - 09:06

Mag ik eens vragen wat je doet om die terug te laten bloeien dat lukt mij echt niet .De laatste die ik had heeft een nieuwe scheut gekregen van uit het blad vanonder en daar zijn ook nieuwe bloemen aan gekomen .Maar dan de drie bloem stengels zoals ik hem kocht bleven kaal en uitgedroogd .Ik ben ook iemand zonder groene vingers :LOL: Maar ik vindt het wel prachtig !!!!!!!!!

Bewerkt door babetatilla, 15 maart 2011 - 09:07.

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 maart 2011 - 15:43

Vanessa zei:

Ik was al bijna een jaar aan het wachten op nieuwe bloemen!! :evil:
Heb ze dan maar naar de donkere garage verbannen voor een maandje :twisted:
Mijn man zei... awel ik zal er eens eentje proberen je zal zien dat het mij wel lukt :onzeker: .
Heb dan maar vlug de rest ook weer op mijn vensterbank gezet, allemaal verpot en goed in de gaten gehouden....resultaat die van mij bloeien weer prachtig, die van mijn ventje niet :p .

Van buitenplanten heb ik schrik om ze teveel te snoeien :oops: .

Planten hebben soms een rustperiode nodig voor ze in bloei trekken. De donkere garage heeft hen blijkbaar deugd gedaan ;-)
Mijn moeder heeft zo eens een cactus die nog nooit gebloeid had in bloei gekregen door hem op de mesthoop te gooien omdat ze hem beu was (al verschillende keren gevallen en geen model meer). Ineens stonden er knoppen op...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 15 maart 2011 - 15:49

Joloka zei:

Mijn moeder heeft nog een bloeiende orchideeplant van de geboorte van Katrijn :oops: (die van mij overleven me ook niet :cry: ).

Oh die van ons zul je dan ook wel al niet meer hebben :ha
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 15 maart 2011 - 16:24

Ik heb hetzelfde ook eens voorgehad, midden op een tak stond er ineens iets vreemd, het leek inderdaad op een nieuw mini-plantje.  Uiteindelijk is het niets geworden.  :oops:

Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 15 maart 2011 - 16:27

Joloka zei:

Ik ben al trots dat één van mijn vele orchideën nu eindelijk eens terug in bloei is geschoten.  :oops: :LOL:  :dancer: :dancer: :dancer:

Weet je wat ik me altijd afvraag?  Ik krijg meestal bladeren in overvloed, maar geen nieuwe takken.  Ik vraag me wel af, iedere keer dat die orchidee nieuwe takken krijgt, dan komen normaal toch ook bladeren bij.  Hoe moet dat er dan uitzien na x aantal keer nieuwe bloei?  
Mag je het "teveel" aan blaren dan eigenlijk niet verwijderen?

Geplaatste afbeelding