Spring naar inhoud

- - - - -

Willow is gecastreerd: kleur balzak vraag p2..

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2011 - 12:25

Ik wist dat de dag zou komen dat Willow gecastreerd moest worden, maar ik vind het eng, nadat Alfie en Odin bij hun gezamelijke castratie resp. overleden en ziek waren :(

De dierenarts waar ik nog het meeste vertrouwen in had dat hij alles er aan zou doen dat zoiets niet meer zou voorkomen, daar belde ik een maandje geleden voor of hij de castratie dan maar wilde doen. Helaas was hij even uit de running.

MAAR vandaag werd ik gebeld dat hij er mondjesmaat weer is en gezien de situatie zeker Willow wil castreren en ik mag er ook bij zijn zelfs!
Nu heb ik natuurlijk geen verstand van hoe dit juist zou moeten of waar ik op moet letten, maar dat ik er bij sta, geeft mij het gevoel dat ze het dan in ieder geval niet sloppy gaan doen..

Morgenochtend is het al zo ver!

PS Misschien een superrare vraag, maar ik ben al een paar dagen ziek (griep/keelpijn), wel nu aan de beterende hand. Ben ik dan een bacterie gevaar in de omgeving van zo'n ingreep?

Bewerkt door eve, 15 maart 2011 - 12:30.

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 maart 2011 - 12:34

:geluk: :geluk:
ik duim :duim:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2011 - 17:33

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim: , ik veronderstel dat als je bij de operatie mag blijven je even goed je handen grondig zal moeten wassen en een mondmasker en handschoenen zal moeten aandoen. En ik veronderstel dat dat voldoende bescherming is voor besmettingen over te brengen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 maart 2011 - 17:48

Oh spannend!!! maar komt vast goed. Ik duim voor een goed afloop

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 07 maart 2011 - 18:13

:geluk: :flower:  ik duim mee

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 maart 2011 - 18:56

:geluk: :geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Arja_*
Guest_Arja_*

#7 Geplaatst 07 maart 2011 - 19:13

Sterkte! :misselijk:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2011 - 00:02

ik duim mee en hoop van ganser harte dat deze keer alles goed gaat verlopen.
Veel sterkte toegewenst!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 08 maart 2011 - 00:51

:geluk: :geluk: :geluk:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 maart 2011 - 13:35

We zijn weer thuis!

Wel een beetje mixed feelings.

Ik heb uit zenuwen iets van 1000x gezegd dat ze wel rekening moesten houden met de narcose icm ragdoll gevoeligheid. Maar dat zou goed komen werd mij op het hart gedrukt.

Ik mocht in het hoekje op een krukje zitten. Geen mondkapje, handschoenen oid..... en dat had de DA ook niet.

Het is echt als je er naar kijkt een actie van niets en echt binnen 4 min gedaan (verdoving in en uitwerken niet meegerekend natuurlijk). Even een sneetje erin, eruithalen, knoopje erin. Dat vond ik dan ook helemaal niet eng eigenlijk, Willow onder volle verdoving met zijn ogen zo open is veel enger... net of hij dood was .. :/
Wat ik wil heel apart direct al vond en ik helemaal in blokkeerde van binnen wat ik niet durfde te vragen (wat gewoon superraar is want andere dingen durfde ik wel te vragen): de dierenarts droeg geen handschoenen. Ik kan mezelf wel haten, ik heb nl een bepaalde stoornis, waarom ik sommige dingen niet durf te doen/zeggen, maar het ging zo supergoed en juist zoiets durf ik dan niet naar te informeren..
Misschien hoort dit voor zo'n priegelknoopkarweitje? Heeft iemand dit al eens zelf meegemaakt?
De dierenarts heeft mij wel door het hele proces geleid, dat vond ik wel heel fijn... maar heb dus nog die kleine knoop in mijn maag.. onterecht?

Willow is op dit moment in een aparte kamer zodat hij kan bijkomen zonder dat Odin hem bespringt. Hij was echt niet rustig aan het bijkomen, maar aan het trippen van de ketamine, hij leek net zo'n hondje voor in de auto met zo'n schudhoofdje. Ik heb hem namelijk ietsje eerder meegekregen als je normaal ziet (wel toen hij bij was/zelfstandig zijn hoofd kon tillen), omdat ik bij de ingreep ben geweest, dus hem niet pas later ben komen afhalen.

Hij lijkt nu eigenlijk al best normaal en klaar met trippen, maar qua tijd is dat denk ik bedriegelijk, dus ik hou hem toch nog een paar uurtjes maar apart.

Ben pas gerust aan het einde van de week denk ik...

Bewerkt door eve, 08 maart 2011 - 13:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#11 Geplaatst 08 maart 2011 - 13:37

sterkte eve :hug:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 maart 2011 - 13:38

Komt wel goed!  Maar begrijp je ongerustheid!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:02

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:28

Hmm heb even gegoogled op plaatjes van castraties en tot nu toe allemaal zonder handschoenen in tegenstelling tot sterilisatie wat wel echt een operatie natuurlijk is... dat stemt me al een beetje gerust (al blijf ik het wel apart vinden):
Plaatjes 1 | Plaatjes 2 | Plaatjes 3

Bedankt voor jullie support zover al!! :flower: :rub:

Bewerkt door eve, 08 maart 2011 - 14:29.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:34

Een spoedig herstel voor Willow :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag