Spring naar inhoud

- - - - -

Willow is gecastreerd: kleur balzak vraag p2..

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#16 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:44

Ik denk dat hij zijn handen wel grondig gewassen heeft. Maar gelukkig komt je kater al weer bij. Beterschap
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:49

Fijn te horen dat alles vlot is verlopen ! Veel beterschap voor Willow ;)
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 08 maart 2011 - 20:19

Gelukkig is alles goed verlopen, heel veel beterschap.
Komt allemaal wel goed :hug:
Geplaatste afbeelding

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 08 maart 2011 - 20:35

Ik mocht ook bij Bailey's castratie zijn ( er staan foto's op KS ) , mijn dierenarts doet dit bijna altijd zonder handschoenen omdat het zo'n priegelwerk is, voor de foto's had ze wel handschoenen aan, normaal worden de handen goed gewassen en ontsmet.

Blij dat alles goed gegaan is, blijft toch spannend hè
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 10 maart 2011 - 18:00

:thumb: :thumb: :thumb: :rub: :rub: , fijn dat het goed verlopen is  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 maart 2011 - 12:26

Een vraagje! Ik heb het ook al zojuist naar de DA gemaild (Willow is zo'n stresskip - zie zijn aankomstverhaal- dat ik hem niet onnodig naar de DA wil slepen als dit normaal is), maar hier op het forum ligt natuurlijk een scala aan ervaring!

Het is nu een week na de castratie en het viel mij zojuist op dat de balzak heel donker van kleur is (bordeauxrood zeg maar). De originele kleur is blank, echt superrrrrrlichtroze (gezien na scheren voor de castratie).
Is dit een logisch gevolg van de ingreep, soort kneuzing of iets, want ik kan me niet echt herinneren dit bij de anderen gezien te hebben, maar goed dat zegt misschien niets.
Hij gedraagt zich echt prima, netjes eten, op de bak, lekker spelen etc.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bedankt... en sorry dat ik altijd jullie opzadel met mijn zorgen :paw

Bewerkt door eve, 15 maart 2011 - 12:27.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 maart 2011 - 16:53

Ik heb geen ervaring met katers, maar mij lijkt het niet heelabnormaal dat de balzak na een ingreep wat van kleurveranderd. Hopelijk kan iemand anders hier op KS je volledig gerust stellen :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Venom1225_*
Guest_Venom1225_*

#23 Geplaatst 15 maart 2011 - 17:24

Als je kater goede eet, drinkt en speel, moet je geen zorgen maken. Bij onze kater zag het er het zelfde uit. het blijft een operatie de kneuzingen kan meebrengen.

Alles komt wel inorde, maar ik begrijp dat je ongerust bent.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 15 maart 2011 - 19:44

Is zo te zien wel normaal, sommige hebben korstjes erop maar die verdwijnen binnen enkele weken. En als het haar terug gegroeid is zie je er niks meer van. Zolang hij goed eet en drinkt en geen koorts heeft en speelt.... is het wel goed. :thumb: :hug:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 15 maart 2011 - 23:06

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes en ervaringen!

Als toevoeging daarop kreeg ik ook nog deze mail van de DA binnen: "De balzak gaat na castratie atrofiëren (dat wil zeggen afsterven, wordt geen zak meer) dat verklaard de kleur verandering en is volkomen normaal bij de kat."

Weer wat geleerd :d Volgens mij tegen de tijd dat wij allemaal bejaard zijn, zijn we echt supergeleerd op het kattenvlak van medische punten tot aan de psychologische.

Nogmaals bedankt en hopelijk ook handig voor mensen na mij om te weten :rub:
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 15 maart 2011 - 23:16

haha die foto's van de operatie.. sorry ik heb dat nog nooit gezien en krijg nu al zenuwen tegen wanneer ik Festen ga moeten laten castreren... Oh jee ;)

De foto's van je kat zien mij er normaal uit hoor, niet rood, niet paars. Lijkt me mooi!

Guest_Arja_*
Guest_Arja_*

#27 Geplaatst 15 maart 2011 - 23:53

Nou zeg.... Zal Willow dat waarderen dat ie zonder ballen op het internet verschijnt. nou voelt ie zich heelemaal een jeweetwel kater :louche: .

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 16 maart 2011 - 00:06

Niets aan de hand en een dikke knuffel voor de katjes en jouw :hug