Spring naar inhoud

- - - - -

Clyde: urne op pagina 12

• Log in om te reageren
229 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#106 Geplaatst 03 juni 2009 - 14:09

Spanishke zei:

Ik vind ook dat je het enorm goed doet! Prachtig hoe je hem probeert te verwerken, dit is zeker op een goeie en positieve manier. Het is inderdaad zoals Miranda zegt, nooit vergelijken met je vorige huisgenootje en uit eigen ervaring kan ik er alleen maar bijvoegen: nooit te vroeg een ander huisdier overwegen. Zelf heb ik ook mijn katertje Shadow verloren toen hij net geen jaar was (overreden) en mijn ex kon het verdriet niet meer aanzien en is halsoverkop op zoek gegaan naar een nieuw katertje. Bij gevolg zit dat katertje nu nog bij mijn ouders, hij krijgt alles wat zijn hartje toekomt, maar ik heb hem nooit echt echt graag gezien. Ik kon alleen maar denken toen op dat moment "ik wil geen andere kat", maar ik heb daar niet de kans voor gekregen door mijn ex. Nu geef ik iedereen de raad die een dierbaar iemand/iets verliest, om er de nodige tijd over te laten gaan. Na een tijdje ga je terug klaar zijn voor een nieuwkomertje.

dit gevoel had ik nadat mijn eerste hond was gestorven, ik had paar dagen later een sheltie gekocht en na een week dacht ik hem reeds weg te doen want ik KON deze pup niet graag zien.. ik stelde me trouwens er ook niet voor open...ik moet zeggen de eerste hond had ik reeds van bij de geboorte en die was konstant bij mij (ik werkte dan nog niet)... maar met leed nam ik die sheltie pup erbij... ik durfde mijn gevoelens niet zeggen tegen mijn man... maar dag bij dag leerdeik van deze pup te houden.. hoe kon je anders?? als je verdriet had kwam ie bij me liggen met zijn muil op mijn schoot....keek me aan met trieste puppyoogjes.... na een tijdje dacht ik niet zoveel aan mijn eerste hondje en ik hield echt van die sheltie.... 9 jaar later heb ik hem spijtig genoeg moeten laten inslapen.. en weer overmande mij een enorm verdriet... en ik kocht een andere sheltie... zelfde kleur maar kleiner dan de eerste... ik vergelijk... sammy was zo en xeno was zo.... maar nu na 6 jaar zeg ik nog steeds xeno zal nooit te vergelijken zijn met mijn sammy (eerste sheltie)... xeno houd niet van spelen en hij is reeds een dutske op lichaamlijk gebied.... sammy hield van spelen met pluchediertjes en voetballen buiten... of een balletje apporteren binnenshuis.... xeno is totaal introvert.... ondanks alles zie ik deze sheltie ook weg graag maar het is totaal anders.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#107 Geplaatst 03 juni 2009 - 14:13

Ik heb momenteel ook zo een gevoel dat ik nooit zoveel van een andere kat zou kunnen houden als van ons Zulma'ke, maar het is dan ook mijn eerste kat natuurlijk... Gelukkig kan ik nog niet uit ervaring spreken... en dat hoop ik ook lang zo te houden...

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#108 Geplaatst 03 juni 2009 - 14:37

Mjah is ook zo, zo rap ben je er niet overheen. Ik heb dat vooral gemerkt met mijn vorige kat, het heeft enorm lang geduurd eer ik erover was zal ik maar zeggen.
Ik wilde ook geen kat meer, gewoon uit schrik dat ik ook deze zou moeten afgeven.
Nu zijn we 2 jaar later en heb ik Sokkie, hem zou ik voor geen geld in de wereld kunnen missen. Ik had altijd buitenkatten maar nu we op een appartement zitten wilde ik een binnenkat..en dat is Sokkie geworden :)
Het heeft gewoon zijn tijd nodig...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#109 Geplaatst 03 juni 2009 - 15:29

Goh Zoë, of en wanneer je een nieuw poezeltje wilt moet je zelf aanvoelen denk ik hé.

Ikzelf zou denk ik een dag later op zoek gaan naar een nieuwe poezel, wetende dat het toch even duurt tegen dat die thuis komt en wetende dat mijn poezel mij toch ook graag gelukkig ziet en mij een nieuw huisgenootje zou gunnen mocht hij er niet meer zijn. Maar da's ikzelf. Je hebt mensen die jaren wachten tegen dat ze zich klaar voelen. Hangt er allemaal maar van af hé...

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#110 Geplaatst 03 juni 2009 - 17:46

awel ik zal het dan maar toegeven ... ik ben al een paar daagjes op zoek naar een asiel katje en niet 1 maar 2 ... na lang zeuren heb ik er twee gekregen , ik zou twee broertjes willen samen zetten ... en ze een goed en warm thuis willen geven zoals clydeje gewoon was
met behulp van lies en catshelter gaan wij op zoek ... en misschien valt er 1 van dees daag wel een berichtje dat onze poezels een thuis hebben , en de namen zijn we bijna uit :) we houden de C in ere , en het helpt me ook met het gemis een beetje te verzachten

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 03 juni 2009 - 18:09

oh wat een geweldig nieuws !!! :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#112 Geplaatst 03 juni 2009 - 18:10

:) ik kan ze toch niet zomaar laten zitten he die schatjes wat ze zomaar dumpen :cry:

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#113 Geplaatst 03 juni 2009 - 18:19

Oooh das superlief da je 2 asielkatjes wil redden :LOL: . Clyde is nu wellicht heel trots.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#114 Geplaatst 03 juni 2009 - 19:23

Awel Zoë dat is een héél goed idee en zeker omdat je een paar sukkeltjes wilt adopteren, chapeau!
Je zal Clyde nooit vergeten maar de nieuwe poezzies zullen vast en zeker de pijn verzachten. En ze zijn zo dankbaar......
Ik heb een keer drie maanden zonder schatje gezeten nadat m'n Kaya (aan leucose) overleden was. Foei wat was het hier stil en kaal en wat had ik verdriet, de tranen komen nog op....
Toen kreeg ik te horen dat buren in onze straat een nestje hadden (vraag me niet in welke omstandigheden,,,, :evil: ) Tja eens dat je gaat kijken ben je al verkocht en ik heb Marleyke toen meegenomen. Wat ben ik opgefleurd op korte tijd en wat kon ik me heerlijk bezig houden met dat kittentje dat me de ganse dag achterna liep.10 Maanden erna de Lou erbij genomen, dubbel plezier, 6 maanden later ben ik Jules gaan halen in 't asiel en trippel plezier. Als laatste heb ik Dazzle meegenomen tijdens één van m'n kattendiensten, ik kon niet weerstaan, ik kon hem niet laten zitten.
En je moest eens weten hoe gelukkig ik nu ben met m'n beestjes. Ik zou alle katjes willen meenemen maar er bestaat zoiets als een limiet en die is er bij mij gekomen.
Doe maar lekker op je gemak, tijd genoeg en Annelies houdt je wel op de hoogte.
Veel succes met je zoektocht meisje! :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#115 Geplaatst 03 juni 2009 - 19:26

Heel leuk nieuws zeg! Die schatjes gaan zooo content zijn! Uit het asiel naar een goede warme thuis..heel goed hoor! Die gaan zich in de hemel wanen! Mr C zit volgens mij volop mee te volgen..hij zal trots zijn!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#116 Geplaatst 03 juni 2009 - 19:52

Leuk dat je 2 nieuwe kittentjes een thuis gaat geven.
Krijg je ook eventueel geen nieuw kitten van de cattery van Clyde?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#117 Geplaatst 03 juni 2009 - 19:53

dat weet ik niet ...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#118 Geplaatst 03 juni 2009 - 20:01

Mja als je een jaar garantie hebt bvb, Clyde was nog geen jaar he.. En het gaat blijkbaar ook min of meer om een erfelijke afwijking.. Zou toch kunnen dacht ik dan zo :)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#119 Geplaatst 03 juni 2009 - 20:07

tof van je zoë dat je twee snoezeltjes een gouden mandje gaat geven,
hou ons op de hoogte hé

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#120 Geplaatst 03 juni 2009 - 20:16

tuurijk hou ik jullie op de hoogte
maar de namen verklap ik nog niet
en wie het is voorloppig ook niet want het is nog niet zeker :)