Spring naar inhoud

- - - - -

Vraag drachtige poes

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_miranda86_*
Guest_miranda86_*

#1 Geplaatst 08 maart 2011 - 11:17

Hee allemaal,

Ik heb een drachtige poes in de opvang in huis en heb een paar vraagjes hierover en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen!

Ze is hier 22 dagen geleden heengekomen, de dierenarts heeft toen de kittens in de buik al gevoeld en gezegd dat ze ongeveer nog 14 dagen moest (wat dus sowieso niet klopte haha). Maar op dit moment zijn er dus nog steeds geen kittens, ze heeft wel een enorme buik en voel en zie de kleintjes al bijna 2 weken heel druk bewegen in der buik.

De tepels zijn wel duidelijk zichtbaar en de haren eromheen zijn helemaal geweken. De tepels zijn alleen nog steeds lichtroze en er zit geen melk in.

Nu dus de vraag of jullie enig idee hebben of het nog lang zal gaan duren?? Aan de ene kant denk ik van niet want volgens mij kan de dierenarts de kittens pas voelen vanaf dag 42 (of klopt dit niet??) en dat zou beteken dat ze nu minimaal op dag 64 moet zitten.. Plus dat ik de kittens al 2 weken zoveel zie bewegen in der buik, en dit zie je meestal pas vanaf week 7 toch? Dus ook dit zou bevestigen dat ze in week 9 zit.

Maar aan de andere kant heeft ze dus nog steeds lichtroze tepels waar geen melk in zit. Of hebben jullie dit wel vaker meegemaakt dat dat pas op het laatste moment veranderd?

Ik heb al een heleboel informatie op internet gevonden, maar hoopte toch betere antwoorden te krijgen van mensen die er zelf ervaring mee hebben. Alvast bedankt!

Groetjes Miranda

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 08 maart 2011 - 12:25

er zijn ook katten die pas melkproductie krijgen eens ze bevallen zijn of tijdens bevalling. maar over het algemeen denk ik wel dat het een paar dagen ervoor kan beginnen, het melkverlies. dus ik zou rustig afwachten, zolang de kittens goed bewegen, en mamapoes volledig normaal doet. je weet natuurlijk niet precies hoever ze al is, dus haar goed in de gaten houden (om te zien of haar gedrag verandert) en geduld hebben! veel succes, en hopelijk verloopt alles goed!!! :)
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 08 maart 2011 - 12:31

Kittens zou een DA al moeten kunnen voelen met 28 dagen. Maar goed dan heb je wel een ervaren DA die weet waar te voelen. Sommige fokkers kennen het ook zelf. Ik denk dat je berekening redelijk juist is. Ik gok dat ze rond dag 62 tot 64 zit. Maar ja das speculatie. Kan dus best zijn dat je geen melk heb nog. Dat had mijn poes ook pas heel laat. Hou maar goed in de gaten.
Geplaatste afbeelding