Spring naar inhoud

- - - - -

Bloedend oog

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#1 Geplaatst 08 maart 2011 - 14:54

Was me dat schrikken zondag.
Mijn nieuwe lieverd Pumpkin had ik al een paar dagen tijdens de dag samen laten lopen bij mijn zwart witte kater Amicello.
Ging redelijk goed .. wel af en toe gegrom en geblaas ... maar het lukte wel. Ik hield de boel goed in de gaten. Dacht dat het allemaal de goede kant uitging.
Amicello had wel de neiging om Pumpkin te gaan domineren en te dekken, maar Pumpkin liet zich niet doen ... op die momenten moest ik wel even mijn aanwezigheid laten horen.
Zondagochtend liep het echter helemaal mis ... Amicello ging weer eens de macho dekkater uithangen en Pumpkin pikte het helemaal niet meer.
Die 2 kerels zijn elkaar in de haren gevlogen en volledig aan het gevecht geslagen. Ben er zo vlug mogelijk tussen gekomen ... met alle krabben op mijn armen en handen als gevolg. Amicello op verwondingen gecontroleerd ... niks te zien. Pumpkin gecontroleerd op wonden ... niks te zien. De boel kwam weer tot bedaren en ik hield de 2 kerels nu wel volledig gescheiden. Blijkbaar zal het toch niet lukken om hen samen te houden. Jammer ... maar dan moet het maar met een beurtrol zijn dat ze vrij in huis mogen rondlopen.
's Middags schrok ik me eenn hoedje ... ik zag in huis overal helder rode bloedspetters.
Alle katten gecontroleerd ... bij Pumpkin zag ik helder rood bloed uit zijn ene oogje lopen.
Ik dacht echt dta hij zijn oog kwijt was.
DA gebeld ... moest van mij onmiddelijk naar huis komen ... zondagdienst of niet dubbel tarief of niet ... kon me niet schelen ...
Ze is onmiddelijk gekomen ... oogje volledig onderzocht ... niks aan te zien.
Pumpkin had blijkbaar toch een krab gekregen en dat in zijn ooglid en derde ooglid ... de boel was binnenin aan het bloeden en was nu opengebarsten.
Gelukkig is er niks aan zijn oog zelf en kan het allemaal goed genezen.
Ik moet 2 keer daags zalf in zijn oog doen en hij moet aan de AB Baytril tegen eventuele ontstekingen.

Denk dat ik voor Amicello een stel wanten ga maken zodat hij zijn nagels niet meer kan uitslaan.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 maart 2011 - 15:20

Dat was wel eventjes schrikken! :o

Gelukkig was het minder erg dan het eruit zag.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#3 Geplaatst 08 maart 2011 - 15:24

Jeetje, zou ook wel schrikken zeg.
Gelukkig is de schade nog beperkt.
Veel moed met je 2 kanjers

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 maart 2011 - 15:56

Is me dat schrikken, gelukkig is nog redelijk goed afgelopen he :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Feline@Jolien_*
Guest_Feline@Jolien_*

#5 Geplaatst 08 maart 2011 - 18:33

Wat moet je geschrokken zijn zeg ! Gelukkig komt alles goed met het oogje van je ventje en zal het geen blijvende schade aanrichten O:)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 maart 2011 - 18:43

jeetje zeg.....

wat ga je doen om dat proberen op te lossen? 't is naar het schijnt niet makkelijk om katten die elkaar echt niet mogen samen te houden.

veel succes en moed

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 08 maart 2011 - 18:45

Pfoe akelig! Je hoort het inderdaad wel meer dat sommige katers elkaars bloed kunnen drinken. :trance:

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#8 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:13

Sindsdien kan ik Pumpkin niet meer bij Amicello laten ... hij moet hem nog maar horen of van ver zien en het zit er al op.
Pumpkin is doodsbang geworden van hem en gaat daardoor regelrecht in de aanval.
Tja Wea ... hoe ik dat ga oplossen???
Jammer voor de kerels, maar ze zullen met een beurtrol beneden mogen lopen en we zullen voor 's nachts en als we weg zijn 2 kamers moeten voorzien waar we ze kunnen laten.
Pumpkin kan op onze kamer en de kamer die we al in gebruik hadden voor Amicello kan hij behouden.
Na onze verhuis zullen we in ons verbouwde huis moeten zien hoe we het daar aanpakken.
Voor alles is een oplossing dus we zien wel.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:41

maar ze gaan mekaar wel blijven ruiken... gaan ze daar geen stress/frustratie van krijgen? immers ze ruiken hun aartsvijand in hun kerngebied, maar zien die nooit. 't is niet omdat ze dan niet kunne vechten dat ze ook gelukkig gaan zijn in die situatie.

mss eens advies vragen bij een gedragstherapeut?

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#10 Geplaatst 10 maart 2011 - 03:31

Momenteel lukt het op die manier.
Ik heb niet de indruk dat ze er nu last van hebben.
Net de eerste nacht met Pumpkin op de kamer achter de rug ... lol ... kreeg de hele nacht massage :trance:
Kon na een tijdje niet meer slapen en nu zit Pumpkin nog boven op ons kamer en Amicello loopt hier beneden bij me.
Hij is rustig en Pumpkin is ook rustig.
Misschien komt het nog later nog goed ... we wachten rustig af.
Pumpkin moet eerst over zijn eerste schrik heen komen en dan zullen we zien wat het geeft.
Stapje per stapje proberen we ze toch nog aan elkaar te wennen.
Wie weet dat ze door de verhuis straks de beste maatjes worden.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 10 maart 2011 - 17:45

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#12 Geplaatst 11 maart 2011 - 08:34

Heb ze vanmorgen beide meegenomen naar beneden.
Pumpkin gromde en blies en stak zich weg ... maar nu komt hij alweer uit zijn verschuilplaats.
Amicello kan het toch af en toe niet laten om toch even dichtbij te gaan, maar hij voelt blijkbaar ergens wel een bepaalde niet zo goede bui hangen en druipt dan voorzichtig weer af.
Helaas is Amicello een beetje een uitdager :twisted:
We proberen het even verder zo als ik in de buurt ben.
's Nacht en bij onze afwezigheid gaan de beide volledig apart.
Sjucht .... blijven hopen dat het lukt.

Zal nog laten weten of het ons lukt.

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 maart 2011 - 09:33

hoe oud zijn die katjes?

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#14 Geplaatst 11 maart 2011 - 10:14

Pumpkin is 7 maanden en Amicello is 3 jaar.