Spring naar inhoud

- - - - -

Kale plek

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 08 maart 2011 - 20:16

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 08 maart 2011 - 20:57

Olala, weer paniek voor niks...
Alhoewel ik ze regelmatig behandel heeft Basje dus "gewoon" vlooien... :oops:  Ik had haar nochtans nagekeken maar niets gevonden.  Ik had ze beide begin februari behandeld met Frontline...  Maar aangezien ze enkel buiten komen in een omheind tuintje was het soms al eens een weekje later dan die 1 maand dat ik hen behandelde.  Fout van mij dus ! :wall:
Maar bon, onze poppemie heeft een spuitje gekregen tegen de jeuk.  Ze is blijkbaar een beetje gevoeliger en heeft dus best wel wat jeuk.  't Arm schaap... :onzeker:
Bedankt voor 't duimen... :oops:
En ik ben weer een lesje rijker dus... Netjes elke achtste van de maand krijgen ze hunne Frontline vanaf nu.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 08 maart 2011 - 21:05

:thumb: :thumb: :thumb:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 09 maart 2011 - 00:16

Gelukkig is het geen schimmel :thumb:
Misschien eens stronghold gebruiken, dat zou het beste werken of van de frontline de combo gebruiken.  Hopelijk ben je snel van de vlooikes af :geluk:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 09 maart 2011 - 06:16

Ik heb er vorige keer nog met de da over gediscussiƫerd: hij is pro- frontline en ik pro- stronghold. Frontline helpt goed preventief maar curatief veel minder. Plus je kan het vrij in de handel krijgen en (voor de da's) in grote verpakkingen. Stronghold heb je in principe een voorschrift voor nodig en de grootste verpakking is 6 pipetjes.
Mijn ervaring is dat Frontline niet werkt en dat Gabriƫl er allergisch op reageert: met jeuk en kale plekken.
Dus vanaf nu mag ik naar de da om voorschriftjes Stronghold :) .(ik kreeg het tot nu toe toch zonder voorschrift bij de apotheker maar hij zei dat het niet lang meer ging duren).

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:52

OEF zeg.... geen schimmel!

daarmee: nooit panikeren  tot de DA dat zegt, help veel stress voorkomen :LOL:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:25

wea zei:

OEF zeg.... geen schimmel!

daarmee: nooit panikeren tot de DA dat zegt, help veel stress voorkomen :LOL:

Ik weet het, ik weet het... :oops: :x
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 10 maart 2011 - 17:55

:geluk: :geluk: , hopelijk is hij snel van zijn vlooitjes verlost :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 18 maart 2011 - 19:52

Na een dosis frontline combo voor beide katten, en na een dikke week nog eens biokill vond ik vandaag na het kammen met de vlooienkam nog steeds enkele vlooien.
Dus vandaag gewassen met vlooienshampoo van de apotheker.  
Man man, we waren met twee om beide katten te doen maar eerlijk gezegd, ik ben er niet goed van... :( :(  ze deden zo lelijk, ik had er echt compassie mee... :(

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 19 maart 2011 - 07:58

Marjananas zei:

Na een dosis frontline combo voor beide katten, en na een dikke week nog eens biokill vond ik vandaag na het kammen met de vlooienkam nog steeds enkele vlooien.
Dus vandaag gewassen met vlooienshampoo van de apotheker.
Man man, we waren met twee om beide katten te doen maar eerlijk gezegd, ik ben er niet goed van... :( :( ze deden zo lelijk, ik had er echt compassie mee... :(

Laat die frontline en die frontline combo, stap over naar Stronghold :hug: en in no-time zijn de vlooien weg .

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 19 maart 2011 - 10:49

Joloka zei:

Laat die frontline en die frontline combo, stap over naar Stronghold :hug: en in no-time zijn de vlooien weg .

Absoluut, je had gelijk... :)
Maar dit mag ik pas binnen een tiental dagen doen, anders is het te kort op elkaar met de frontline...

Bewerkt door Marjananas, 19 maart 2011 - 10:50.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 19 maart 2011 - 10:53

Marjananas zei:

Absoluut, je had gelijk... :)
Maar dit mag ik pas binnen een tiental dagen doen, anders is het te kort op elkaar met de frontline...

Tuurlijk. Misschien kan je eens vragen aan je da wanneer je het mag doen? :hug:

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 19 maart 2011 - 11:10

Joloka zei:

Tuurlijk. Misschien kan je eens vragen aan je da wanneer je het mag doen? :hug:

Binnen tien dagen zei ze. Had gisteren met haar gebeld...  Maar ik wilde niet tien dagen niets doen dus raadde ze de shampoo aan.
Maar dat doe ik liever NOOIT meer !  Pffff, we dachten nog eerst dat Bas het moeilijkste zou zijn maar uiteindelijk heeft Lies me de tranen in de ogen bezorgd.  Uit compassie hoor... :cry:  zo janken en wroeten en wringen en zo'n vreselijk lawaai maken.  Ik was bang dat ze iets aan hun hart zouden krijgen...
Gelukkig waren ze na een uurtje het al vergeten en kwamen ze al terug knuffelen.  De schrammen op mijn arm, knie en hals zijn nog niet weg... :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 21 maart 2011 - 11:12

Marjananas zei:

Binnen tien dagen zei ze. Had gisteren met haar gebeld... Maar ik wilde niet tien dagen niets doen dus raadde ze de shampoo aan.
Maar dat doe ik liever NOOIT meer ! Pffff, we dachten nog eerst dat Bas het moeilijkste zou zijn maar uiteindelijk heeft Lies me de tranen in de ogen bezorgd. Uit compassie hoor... :cry: zo janken en wroeten en wringen en zo'n vreselijk lawaai maken. Ik was bang dat ze iets aan hun hart zouden krijgen...
Gelukkig waren ze na een uurtje het al vergeten en kwamen ze al terug knuffelen. De schrammen op mijn arm, knie en hals zijn nog niet weg... :d

Dat zijn liefde-littekens (ik heb er hier ook nog :love3: ).

Geplaatste afbeelding