Spring naar inhoud

- - - - -

Poezel in de auto

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#1 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:01

Beste KS-ers,

Vandaag, onderweg met de auto naar de dierenarts, was er toch redelijk wat protest te horen vanuit het transportbakje. :miauw:

Ik denk dat katten niet graag in de auto zitten. :blackcat

Tijdens de zomervakantie ben ik van plan om Armani een weekje naar een kattenhotel te brengen, maar dat is wel een half uurtje rijden.
Ik denk dat hij het vervoer absoluut niet fijn gaat vinden. [-(

Kunnen katten ook wagenziek worden?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:03

Mijn 3 vinden het ook verschrikkelijjk in de auto, gelukkig is de dierenarts maar 3 minuutjes met de wagen.  Ze miauwen dan echt heel luid en klaaglijk, vind dat altijd verschrikkelijk om te horen :s

Ik denk wel dat ze wagenziek kunnen worden ja...

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#3 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:10

De dierenarts is een 5-tal minuutjes rijden, en er is duidelijk protest.
Een half uurtje naar het kattenhotel lijkt me dus wel heel lang.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:15

Het is niet echt dat katten niet graag in de auto zitten, maar vooral een kwestie van wennen.

In hun transportbakje zitten ze het veiligst, maar mijn kater, Roswell, die loopt liever vrij in de wagen rond (wat wel niet zo veilig was...)!
Zijn favoriete plaats was op de hoedenplank liggen om naar de achterliggers te kijken! :ha

Hem hadden we het wel gewend gemaakt toen hij nog alleen was, in onze vorige woning hadden we geen tuin en dan gingen we vaak een uitstapje doen naar een park hier in de buurt zodat hij ook wat van de buitenlucht kon genieten!

Toen Sati erbij kwam en we verhuisden naar een huis met tuin hebben we dit laten vallen, zeker daar het met 2 al minder evident is en Sati daarbij nog een echte stresskip is...
In de transportbak hoor je haar de ganse weg lang...

En sinds de nieuwe wagen 2 jaar geleden moet Roswell ook in de transportbak, want hij gebruikt nogal graag de zetels als krabpaal... :s
Doordat Roswell zo'n groot kaliber is en niet echt meer in een standaart transportbak past, hebben we een grote koffertransportbak gekocht, zo kunnen ze er samen in.
En sindsdien horen we hem ook de hele weg lang...
Als ze beiden meegaan dan is het in concert! ;)

Ik weet echter niet of katten ook wagenziek kunnen worden?

Bewerkt door haemoglobine, 09 maart 2011 - 10:16.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#5 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:25

haemoglobine zei:

Als ze beiden meegaan dan is het in concert! ;)

:lachen:     :viool: :viool:     :lachen:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:31

Armani zei:

:lachen:     :viool: :viool:     :lachen:

Ik zal ze toch eens op muziekles moeten sturen, dan komt er misschien iets deftigs uit! ;) :ha

Een zielig maar grappig duet! :lachen:

Geplaatste afbeelding

Guest_dusk rigid_*
Guest_dusk rigid_*

#7 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:42

toen wij gijs ophaalde uit het asiel was hij wel bang in de auto jaa.. maar hij liet zich van geen kant horen.. maar nu moet ik zeggen dat gijs heel stil is zoiezo :LOL: ben daar aan de ene kant wel blij mee :LOL: maar je zag aan hem dat hij de auto ook niet prettig vond. telkes draaien en onrustig in zijn transport bakje..

arme poezels ! ;)

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:46

Kamiel wordt ook helemaal wild in zijn transportbakje en begin heel hard te miauwen.

Dolfje was altijd héél kalm.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:51

Toen ik Echo bij de fokker ging ophalen heeft ze de ganse weg rustig in het transportbakje op de passagierszetel geslapen!

Maar nu is ze zodanig bang dat ze zich helemaal in zichzelf keert, ze sluit zich volledig van de wereld af, het jaagt me echt schrik aan haar zo te zien :8
En haar hartje raast ook door haar lijfje, wat in haar geval niet zo goed is.
Dus vanaf nu zal de da zich verplaatsen en komt ze nooit meer buiten!

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#10 Geplaatst 09 maart 2011 - 10:55

Hier zijn ook enkele katten die de auto niet fijn vinden ;)
Maar één van mijn dames vindt mee met de auto rijden zo fantastisch dat ze zo mee rijdt. Van op de hoedenplank ligt ze zalig naar buiten te kijken :x Nu heb ik er de gewoonte van gemaakt dat ze mee mag wanneer ik boodschappen doe, want anders staat ze steeds te zagen aan de voordeur  

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#11 Geplaatst 09 maart 2011 - 11:28

hier zitten ze niet vaak in de wagen en we hebben nooit protest :)
ze gaan stil liggen maar zitten we op de schoot van de passagier ( op die van mij dus)
ik aai ze ondertussen :)

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 09 maart 2011 - 11:47

Onze Oliver maakt ook veel lawaai in de auto. Ik heb hem ook al eens een halfuurtje moeten vervoeren en hij jammerde ook :) en zo met zijn pootje uit de kooi om mij aan te raken :)

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 09 maart 2011 - 11:55

Armani zei:

Kunnen katten ook wagenziek worden?

Katten kunnen inderdaad wagenziek worden.

Vroeger (voor we Angel hadden) gingen wij regelmatig naar de kamping en als het langer was dan 2 dagen ging Froemel mee. Het was ongeveer een half uurtje rijden en je hoorde hem nooit klagen maar regelmatig bleek toch dat hij in zijn transport bak had overgegeven tijdens de rit. Hij ging nochtans heel graag mee, want het was daar een privédomein en daar mocht hij heel de dag vrij rondlopen.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#14 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:03

Een kat die echt helemaal niet graag in de auto zit krijgt van mij een halfuurtej voor we vertrekken wat bachbloesems op de tong gedruppeld.
Werkt kalmerend en kat is minder onrustig in de auto.

Lol ... heb altijd al gelachen met mijn katten ... bij het doorrijden naar een show heb ik altijd een concert a la chat in de auto ... bij het terug keren naar huis vraag ik me soms af of ik de katten wel terug meeheb ... dan is het muisstil en liggen alle haardossen te slapen. O:)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 maart 2011 - 12:35

Toen we onze Jacko zijn gaan halen, heeft die zo klaaglijk zitten miauwen de ganse weg, dat we onderweg gestopt zijn om te kijken wat er met hem aan de hand was, of alles nog wel ok was (terwijl we héél goed wisten dat alles ok was) :oops:

Alleen als we lang onderweg zijn, protesteert hij.
Ons Skadi en Lotje hebben nog nooit van hun oren gemaakt in de wagen...

Ons Tess (labrador) werd altijd wagenziek, dus ik neem aan dat katten dat ook kunnen worden. Wij gaven haar ook altijd iets om te relaxen, maar aan het gehijg te horen heeft dat nooit echt veel opgeleverd. Je zag dat ze mee op reis wou he, maar ze zag echt op tegen die afstanden. Wat ik wel zag, was dat ze genoot van de aandacht die ze dan kreeg, alsof ze snapte dat je met haar sprak om haar te kalmeren, want dan keek ze zo lief, kregen we likjes en stopte ze even met hijgen. Alsof ze haar best deed :)

Ik weet niet of aandacht geven aan katten het probleem alleen maar zou verergeren of niet...

Soms helpt het bij onze Jacko om de muziekzender aan of af te zetten, en soms helpt het om te zappen. Als Jacko muziek hoort die hem niet aanstaat, zal hij het vertellen ook! Maar als hij iets anders hoort dat hem blijkbaar meer bevalt, dan is hij weer stilletjes.
Geplaatste afbeelding