Spring naar inhoud

- - - - -

Katertje 3 jaar en nieuw katertje 1 jaar verenigen?!

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_eeferke_*
Guest_eeferke_*

#1 Geplaatst 09 maart 2011 - 13:14

Hallo allemaal,

Wij hebben een katertje van reeds 3 jaar oud, hij is bij ons sinds hij kitten was. Vroeger leefde hij samen met een kattinnetje van 1 jaar ouder, dit verliep goed.
November is ons katinnetje echter overleden.
Ons katertje was minder actief, wilde niet meer buiten, speelde veel minder, ...

We haalden een katertje uit een asiel van net 1 jaar oud.
Toen we ze samenzetten, gebeurde het volgende:

Ons katertje van 3 jaar oud, kruipt angstig weg, laat zich niet meer zien, lijkt niet te eten of te drinken. Wanneer je hem oppakt, lijkt hij verkrampt en angstig. Wanneer je hem in de buurt brengt van het "nieuwe katertje" dan blaast hij.

Het nieuwe katertje van 1 jaar is enorm nieuwsgierig naar zijn nieuwe vriendje en wil er wel kennis mee maken. Wanneer ons ander katertje blaast, lijkt hij zich onderdanig op te stellen en blaas hij soms wel terug.

Ik maak me wat zorgen om dat angstig gedrag.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Tips en goede raad is zeker welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 maart 2011 - 15:10

geef het nog eventjes en probeer mss dmv een hengeltje ze beide bij een spel te betrekken. en anders kan je een feliwaystekker kopen.
Geplaatste afbeelding

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:54

toen ons Molleken erbij kwam moest Apollo er ook niet van weten, nuja, das ook een kater van 16jaar - nu is het al veel beter, eten ze samen uit dezelfde bak en hij verdraagt al veel meer maar echt knus zullen ze nooit worden vrees ik.
Molleken en de jongste hond zijn dan wel als een koppeltje.
Maar 'k denk dat het bij jou wel goed kan komen omdat hij toch nog niet zo lang alleen is. Nog een beetje geduld en inderdaad samen laten spelen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2011 - 21:18

Je kan dit best niet forceren, als ze toenadering willen zoeken, laat je hen best doen op hun tempo, maar ik zou zeker de poezen niet gedwongen samen brengen door hen op te pakken, dat geeft te veel stress. Met het nodige geduld kom dit wel in orde :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#5 Geplaatst 10 maart 2011 - 03:48

Alles rustig aan doen. En ze goe din d egaten houden.
Heb hier ook een probleem om mijn beide katers samen te houden.
Ik blijf hopen dat het toch nog zal gaan lukken.

Guest_eeferke_*
Guest_eeferke_*

#6 Geplaatst 10 maart 2011 - 13:45

Momenteel stopt de oudste zich niet meer weg!
Hij loopt rond, eet, ... De jongste wil hem telkens opzoeken, lijkt contact te willen maken!
De oudste blaast en mauwt dan...
Ik vind dat het al vrij goed geƫvolueerd is, het lijkt wel dat de jongste een onderdanige houding aanneemt, misschien aanvaard hij het zo allemaal wat sneller?! :catlick :cathiss

Guest_Minoeske_*
Guest_Minoeske_*

#7 Geplaatst 10 maart 2011 - 16:50

Hoe lang is het geleden dat jullie de jongste erbij hebben gezet? Het wennen aan elkaar kan echt wel even gaan duren soms, in principe niks om je bezorgd om te maken. Zolang ze niet vechten zou ik ze gewoon laten begaan, ze moeten elkaar toch eerst wat beter leren kennen. Je kan ze proberen beiden bij spel te betrekken met een hengeltje of zoiets. Komt vast vanzelf goed!

Guest_eeferke_*
Guest_eeferke_*

#8 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:45

Geweldig! De 2 katertjes zijn gestopt met naar elkaar te "blazen" en lopen hier goed rond! Misschien worden ze ooit nog de beste vriendjes...
Alleen heeft het jongste katertje plots last van diarree en geeft hij soms over... hij lijkt ook vrij lusteloos....

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 15 maart 2011 - 18:49

:thumb: , fijn dat ze beter overeen komen. Met de jongste misschien toch eens naar de DA gaan voor een nazicht want dat klinkt niet zo goed.  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag