Spring naar inhoud

- - - - -

Water drinken

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 30 mei 2009 - 11:51

Hebben jullie enig idee hoeveel water normaal is dat een kat drinkt per dag? Allez, ongeveer... Tegenwoordig drinkt ons Zulma'ke wa meer precies, maar dat ligt mss ook aan het weer...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2009 - 11:54

Wij hebben nog gewone drinkbakjes van 350 mililiter en elk drinkt er wel gemakkelijk zo eentje leeg op een dag. Het natvoer wat ze krijgen is ook sappig, dus nog extra vocht en over de ander dag wat poezenmelk.
Een poes mag tot 100ml per kilo gewicht drinken zei mijn dierenarts.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2009 - 12:22

Geen idee eigenlijk, ik heb hier in huiszoveel plaatsen waar ze kunnen drinken, dus ik zie het niet echt wie wat drinkt :catnoknow . Als de bakjes half leeg zijn worden ze gewoon bijgevult.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2009 - 12:23

Het valt hier op dat er vandaag ook meer gedronken wordt. Maar ik heb er echt geen zicht op. Hier binnen staat een cat-it en Gabriel drinkt dan buiten ook nog eens van het vijvertje.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 30 mei 2009 - 12:37

Ofwel is het omdat ik haar geen nat eten meer heb gegeven sinds ze diarree heeft gehad... Zou het ook daarom kunnen zijn dat ze nu wat meer drinkt, omdat ze enkel brokken krijgt?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 mei 2009 - 12:44

Dat kan zeker de reden zijn hoor
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 30 mei 2009 - 12:52

ja dat denk ik ook , hier krijgen ze ook maar heel weinig natvoeding ivm diaree en ze drinken hier ook veel aan de bakjes en fonteintjes....
nu ik denk dat het dat is met combinatie warm weer
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2009 - 15:00

Ik heb daar eigenlijk ook geen idee van. Hier staan 2 drinkbakjes die ik 2x dag ververs. Dus ja, ik wacht niet tot ze leeg zijn...
Ook gaan mijn katten naar buiten en heb Sloeber al van de vijver van de buren zien drinken (of uit onze emmer regenwater).

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 30 mei 2009 - 17:52

lizke zei:

Ofwel is het omdat ik haar geen nat eten meer heb gegeven sinds ze diarree heeft gehad... Zou het ook daarom kunnen zijn dat ze nu wat meer drinkt, omdat ze enkel brokken krijgt?

dit zou inderdaad een reden kunnen zijn... poezen halen ook vocht uit het natvoer zoals eerder gezegd en bij brokken moeten ze altijd vers water hebben en drinken ook meer.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 31 mei 2009 - 00:03

Hier drinken ze nog het liefst uit een emmer water die buiten staat en ze durven ook in een modderplas gaan drinken. En zeggen dat hier ook 2x per dag de bakjes water worden bijgevuld. :catscratchhead

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 01 juni 2009 - 21:51

ik heb geen idee hoeveel ze eigenlijk drinken

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#12 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:13

ik heb ook geen idee hoeveel ze drinken, er staan hier 3 grote bakjes en dan gebruiken ook nog de kraan

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#13 Geplaatst 05 juni 2009 - 18:19

ik heb er eigenlijk ook niet echt een idee van :oops:

Guest_Judith_*
Guest_Judith_*

#14 Geplaatst 21 juni 2009 - 21:49

lizke zei:

Hebben jullie enig idee hoeveel water normaal is dat een kat drinkt per dag? Allez, ongeveer... Tegenwoordig drinkt ons Zulma'ke wa meer precies, maar dat ligt mss ook aan het weer...

Hier drinken de katten uit een waterfontein. Ik heb er twee staan, altijd koud stromend water. Ze drinken eigenlijk aardig wat, over de dag heen. Ik ben daar wel blij mee omdat ze veel brokjes eten en dan is veel drinken  goed. De ene dag of of de ander verschilt wel. Ik heb er een die drinkt iedere morgen uit het aquarium, drie poten op de rand en een pootje ernaast voor haar evenwicht,.. :fishbowl

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2009 - 10:05

Ik had dat eens gevraagd aan mijn DA en ik dacht dat hij mij toen zei dat een kat per kg lichaamsgewicht een zo'n 50ml zou drinken of was het nu 100ml?.
Schiet mij nu dood, maar ik weet het niet meer hé. Ik weet wel dat ik verschoot dat het zoveel was en dat ik de dag erna meerdere waterbakjes in huis heb geplaatst :)
Geplaatste afbeelding