Spring naar inhoud

- - - - -

geen vierde kat

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 09 maart 2011 - 19:56

:hug: :hug: :hug: :hug:

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 09 maart 2011 - 21:23

Ik denk dat dat op dit moment inderdaad een goede beslissing is, hoe jammer ook! Eerst James maar eens terug in orde krijgen en de rust laten weerkeren, en wie weet wat voor een schatje jullie dan nog wacht.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 09 maart 2011 - 22:12

Hoi Wea, wat jammer voor je... Kan je mss zeggen wat James juist heeft, want ik kan niet zo goed volgen... Ik hoop dat de rust weerkeert thuis en je van je poezies genieten kan! knuf

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 09 maart 2011 - 22:25

Oh, jammer! :8

Maar wel in het voordeel van je schatten, hoe moeilijk het ook is! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_*Mimosa*_*
Guest_*Mimosa*_*

#20 Geplaatst 09 maart 2011 - 23:52

Wat een teleurstelling, maar wel heel goed dat jullie het belang van de al aanwezige katten zo in de gaten houden en voorop stellen.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.914 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 10 maart 2011 - 00:00

Wat jammer Wea, ik weet dat je ernaar uitkeek :( :knuf:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:25

:hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:55

Gorecki zei:

Hoi Wea, wat jammer voor je... Kan je mss zeggen wat James juist heeft, want ik kan niet zo goed volgen... Ik hoop dat de rust weerkeert thuis en je van je poezies genieten kan! knuf

james reageert soms allergisch op iets. op wat weten we niet meer precies, maar het heeft wsl te maken met voeding. Bij bepaalde merken krijgt hij korsten op hoofd en nek, last van zijn oren en wordt gewoon lastig: prikkelbaar, klaagelijk janken 's nachts.

we hebben vroeger dat getest bij een voer: voer geven = korsten, voer weg = korsten verdwijnen, voer opnieuw geven = weer korsten. en dat was een varieteit met vis, op de andere reageerde hij niet. Dus op bepaalde voeders reageert hij, maar op wat specifiek weten we niet. We kunnen nog altijd niet verklaren waarom hij soms zulke korsten krijgt. Dus moeten we gewoon blijven zoeken tot we het zeker weten.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#24 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:16

Ken dat gevoel, ik had ook mijn zinnen gezet op een vijfde, stond zelf al vast bij de fokster, maar met Twister heb ik alles uitgesteld.

Niet leuk, kan het bijtreden, maar zoals je zelf zegt is de vrede tussen je huidige katten prioriteit.

Nog even geduld

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:54

:hug: :hug: :hug: Wat vreselijk jammer voor jullie
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#26 Geplaatst 10 maart 2011 - 12:06

:hug: :hug: :hug:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 10 maart 2011 - 12:15

wea zei:

james reageert soms allergisch op iets. op wat weten we niet meer precies, maar het heeft wsl te maken met voeding. Bij bepaalde merken krijgt hij korsten op hoofd en nek, last van zijn oren en wordt gewoon lastig: prikkelbaar, klaagelijk janken 's nachts.

we hebben vroeger dat getest bij een voer: voer geven = korsten, voer weg = korsten verdwijnen, voer opnieuw geven = weer korsten. en dat was een varieteit met vis, op de andere reageerde hij niet. Dus op bepaalde voeders reageert hij, maar op wat specifiek weten we niet. We kunnen nog altijd niet verklaren waarom hij soms zulke korsten krijgt. Dus moeten we gewoon blijven zoeken tot we het zeker weten.

Mijn Nelleke had dat ook; die reageerde allergisch op bijna alle eten :(
Maar ze was toen al wel redelijk oud. Uiteindelijk was het enige wat we haar nog konden geven lamsvlees. Aan alles reageerde ze allergisch, maar die korsten gingen niet meer gewoon weg => weken antibiotica geven, pilletjes geven,...

Maar met dat lamsvlees (aangevuld met gemixte rijst + worteltjes, gekookt in water met een béétje lamsvlees, voor de smaak :) ) ging alles echt goed tot 't einde van haar leventje. Koolvis konden we ook nog geven, zolang het voor niet te lang na elkaar was.
Geplaatste afbeelding

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#28 Geplaatst 11 maart 2011 - 19:06

Het is heel erg spijtig dat de adoptie niet kon doorgaan. :hug:
Ik weet hoe erg jullie uitkeken naar de komst van jullie vierde, maar James krijgt voorrang.

Hij moet zich eerst terug goed in zijn vel voelen.  Dat is het voornaamste.

Wat zegt jullie dierenarts over de zyrtec ?  Het is wel maar een lapmiddel waarmee je natuurlijk niet het allergeen kent waarop hij nu reageert, maar misschien wel de moeite waard om het te overwegen.

Hopelijk voelt James zich snel weer beter.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 11 maart 2011 - 19:18

Wat erg.  Het zal inderdaad wel een moeilijke maar de juiste beslissing.
:hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 12 maart 2011 - 16:06

calaquendi zei:

Het is heel erg spijtig dat de adoptie niet kon doorgaan. :hug:
Ik weet hoe erg jullie uitkeken naar de komst van jullie vierde, maar James krijgt voorrang.

Hij moet zich eerst terug goed in zijn vel voelen. Dat is het voornaamste.

Wat zegt jullie dierenarts over de zyrtec ? Het is wel maar een lapmiddel waarmee je natuurlijk niet het allergeen kent waarop hij nu reageert, maar misschien wel de moeite waard om het te overwegen.

Hopelijk voelt James zich snel weer beter.

op dit moment voelt james zich weer helemaal de oude. Maar we weten dus niet waar die allergie aanval ineens vandaan kwam. Dat is het probleem, hij krijgt af en toe allergische aanvallen en we dachten dat we wisten hoe we dit konden vermijden. Maar dat blijkt nu dus niet meer waar te zijn. We kunnen nu dus niets anders doen dan te wachten op een volgende aanval en telkens weer proberen dingen uit te sluiten van wat het kan zijn.

we zijn zelfs met Zelda ook naar de DA geweest om haar te laten onderzoeken en te zien of zij geen pijn heeft. ze kan immers niet in bomen klimmen. En te kijken of dat een oorzaak van stress kan zijn tussen de 2 (en mss die stress ook de allergie verergert/uitlokt?), maar op de rontgen was niks te zien, dus de DA denkt niet dat ze pijn heeft, maar mss eerder een neurologische afwijking waardoor ze haar achterpoten niet zo goed kan gebruiken.

Tinka en zelda, en tinka en james schieten wel heel goed op met mekaar. Tinka en zelda heb ik deze week voor het eerst ook zien samen spelen (1x maar), maar zelda en james lijkt op het eerste zicht ok, tot één van de twee een beetje van slag is en dan schieten beide in een stress toestand en dan is de harmony zoek.

ik vind dit langs ene kant heel erg dat ik dit niet eerder heb willen zien, ik denk wel dat ik het ergens wel wist, maar je wil dat je katten gelukkig zijn en dan is het moeilijk om ook toe te geven dat 2 van je katten nog niet echt heel goede maatjes zijn. Ik dacht dat ze een soort overeenkomst hadden om mekaar niet als goede vrienden te zien, maar mekaar te tolereren. Nu heb ik moeten inzien, dat ze daar nog niet zijn. enig welke stress, en zelda en james hebben weer een konflikt. En hiervoor ben ik eigenlijk wat boos op mijn eigen en voel me ik me slecht tov de eigenaar van de vierde kat: dat ik mezelf iets heb wijsgemaakt en de waarheid eigenlijk niet wou zien.

ik denk eerlijk gezegd nog elke dag aan die vierde kat, maar ik denk echt dat ik er het beste aan doe om mijn 3 katten nu eerst tijd te geven een hechtere groep te vormen.