Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

kale plek na dekking

• Log in om te reageren
226 reacties op dit onderwerp
Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:43

mijn kat is gedekt en sindsdien heeft ze op haar rug zo een kale plek met een wondje ongeveer 1 cm groot. ze heeft er blijkbaar geen last van want als je eraan komt doet ze niks dus

weet iemand wat het kan zijn en of het ernstig is ?
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:48

misschien een ontsteking door de beet van de kater ?
Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:50

hier een foto:

IMG_3095.JPG

IMG_3093.JPG
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:52

kat is krols :r
Mag je plots aan je kat komen?
over Minoes en dat is de wildste je kunt haar amper aaien we kunnen er ook niet mee naar de da hij is een keer hier geweest omdat het toen echt dringend was

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:54

ja je mag er plots aan komen waarvoor ???

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:56

Laurine zei:

ja je mag er plots aan komen waarvoor ???

Misschien dat je haar dan toch de pil had kunnen geven? :a

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:57

ja maar als er poesjes zijn gaan we ze zien weg te geven. :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 09 maart 2011 - 16:59

Laurine zei:

:censored:

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:01

:wall: :doh: :zwijg:
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:07

Laurine zei:

:censored: :censored: :censored: Weggeven onbegrijpelijk waar komen ze dan terecht .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:11

Heb jij nu werkelijk je kat gewoon buiten laten lopen om te laten dekken? En je "gaat ze zien weg te geven"????

Ik hoop voor je poes dat ze (en haar kittens) door de dekking van een onbekende kat en de bijhorende uitwisseling van lichaamssappen en de beetwonde in haar nek geen fiv of FelV heeft opgelopen! :catcurs

Bovendien... een poes die al zo angstig en schuw is dat je er niet eens mee naar de dierenarts kan zou je in geen geval moeten buitenschoppen om te laten dekken! Wat als je poes straks niet op natuurlijke wijze kan bevallen? Ga je dan ook maar gewoon de natuur haar gang laten gaan en haar laten sterven in barensnood???

Moest je slim zijn en om je kat geven, dan maakte je alsnog snel een afspraak met je da voor een castratie (wegname baarmoeder en eierstokken) deze week of volgende week. En dan over een aantal weken een snaptest!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:24

Weet je waarom ik het hier zo moeilijk mee heb? Omdat je telkens opnieuw hulp vraagt en als er iemand aanraadt om naar de dierenarts te gaan, je toch niet gaat.

Misschien kan je eens de topics in kittentijd lezen die geschreven zijn door mensen die het heel goed menen met hun katten en er alles voor over hebben: slapeloze nachten, moeilijke bevallingen, soms keizersnedes, kittens die niet willen of niet kunnen drinken,.... en dan de machteloosheid als een kitten sterft....

Zoals Hanne ook al zegt: het risico op FIV en Felv is heel groot (vooral nu ook met die wonde).

Ok, het kan altijd gebeuren dat een kat onverwachts zwanger wordt (als ze niet gesteriliseerd is) maar echt zo doelbewust al onze goede raad naast jou neerleggen :cry: .
De ks'ers weten dat ik niet vlug iemand ga bekritiseren maar ik doe dit hier in naam van de katten. Katten die bij jou blijkbaar geen recht hebben op een goede verzorging (da?) maar wel kunnen dienen als fokmachine want een nestje is toch zo leuk om mee te maken :cry: :cry: :cry:

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:25

de kater was van mijn oma dus niet onbekent ! en ik heb ze niet buitengestompt we hadden haar binnengehouden en ze is perongeluk buitengeglipt !

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:30

Laurine zei:

de kater was van mijn oma dus niet onbekent ! en ik heb ze niet buitengestompt we hadden haar binnengehouden en ze is perongeluk buitengeglipt !

Oh een familiekwekerij bedoel je? :catangel

Ik snap alleen iets niet: Ze was binnen, ze is "per ongeluk" buiten geglipt, terwijl je in je andere topic zegt dat je doelbewust gaat "kweken":

Laurine zei:

Mijn kat is krols, normaal krijgt ze de pil maar die zijn we vergeten te geven en hebben we dus niet meer gegeven omdat we niet wisten of ze zwanger was. maar juist zat er een kater hier en ze was echt krols, we hebben haar toen apart gezet en de kater bleef voor de deur staan , nu hebben we beslist van ze gewoon te laten doen en als er kittens komen geven we ze weg ! :d

En als ze "per ongeluk" buiten is geglipt, ben jij dan achter haar gelopen en heb je gezien hoeveel katers "erover zijn gegaan"?

Heb jij met eigen ogen gezien misschien dat het enkel de "dekkater" van oma was?

Krolse poezen die buiten lopen worden meestal door een reeks katers gedekt, die zijn niet bepaald monogaam :catangel

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:32

Och joepie: in de grote vakantie mag ze nog eens naar daar gaan (en gedekt worden ) :evil: : alles super verlopen.

Geplaatste afbeelding