Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

kale plek na dekking

• Log in om te reageren
226 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#151 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:49

Frances zei:

Ik ga hier écht wel mee akkoord. En ik vind sommigen hun reacties er los over gaan! :s
Sorry, maar ik heb het op een harde manier en daarna op een vriendelijke manier geprobeerd. Maar als ik nu zie welke topics ze allemaal opent, dan zeg ik gewoon: dit gaat te ver. Het zijn allemaal topics waarvan ze weet dat ze gevoelig liggen (komaan, wie geeft er chocola aan zijn kat, welke kat rolt er zich in de verf en dan komt zij klagen dat ze gekrabt is :trance: . kan gebeuren: maar allemaal op een dag? Ik kan maar hopen dat haar kitten ook nog niet zwanger is. Onze Bebbel was ook al krols aan 4 maanden).
Ze is ons gewoon aan het uitdagen. Als je de topics met elkaar vergelijkt, dan weet je meer dan genoeg. Het gaat niet over haar katten, het gaat over de aandacht die zij krijgt. En ik zou dolgraag hebben dat de modjes eens nakijken wat ze post, naar wie ze vriendschapverzoeken ze stuurt, wie ze uitnodigt voor de chat (allemaal ks-punten bij?).
Je kan hier hulp komen zoeken, vind ik ook normaal. Ik heb hier ook veel geleerd en in het begin heb ik ook heel veel dingen fout gedaan met mijn katten. Maar kom geen hulp zoeken als je de hulp niet aanvaardt. En steek het dan aub niet op je ouders.
Iedereen die me hier kent, die weet dat ik altijd het goede in iedereen zie en dat heel lang volhoudt, maar deze keer: no way :r . Ik laat hier niet met mijn voeten spelen.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#152 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:51

Joloka, stuur anders eens een berichtje naar Akke of Pixel. Wij gewone modjes kunnen deze dingen niet nakijken.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#153 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:52

Smitten Kitten zei:

Joloka, stuur anders eens een berichtje naar Akke of Pixel. Wij gewone modjes kunnen deze dingen niet nakijken.

Ik zal dat knopje eens gebruiken zie ;) .

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#154 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:57

Het is toch niet normaal dat een schuwe poes zwanger kan worden en dan maar haar kittens ergens buiten moet krijgen ???

En ik die er alles en alles aan doe om dag en nacht paraat te staan voor m'n katten en dan nog nota bene een kitten af moet geven aan een stomme afwijking ???
Mijn hart bloedde toen ik haar liet inslapen !!

En zo iemand laat dan een poes gewoon ongetest zomaar een megarisico lopen, zwanger worden en dan nog eens buiten bevallen omdat die poes schuw is ???

Is toch normaal dat fokkers en kattenvrienden zo fel reageren !!!
Ieder wie een kat verloor aan fiv,fip, felv, hcm, pkd, andere afwijkingen weet welk een hel het is. Dan kan je toch niet vredevol gaan antwoorden als iemand op zo'n manier met katten omgaat ?????!!!!
Een poes en haar kittens worden weer maar eens de dupe !!!
En wij fokkers die er willen iets aan doen om zoiets te voorkomen zijn weer de boeman/vrouw...
Ongeloofelijk !!!

Bewerkt door feroesti, 12 maart 2011 - 21:58.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#155 Geplaatst 12 maart 2011 - 21:59

feroesti zei:

Het is toch niet normaal dat een schuwe poes zwanger kan worden en dan maar haar kittens ergens buiten moet krijgen ???

En ik die er alles en alles aan doe om dag en nacht paraat te staan voor m'n katten en dan nog nota bene een kitten af moet geven aan een stomme afwijking ???
Mijn hart bloedde toen ik haar liet inslapen !!

En zo iemand laat dan een poes gewoon ongetest zomaar een megarisico lopen, zwanger worden en dan nog eens buiten bevallen omdat die poes schuw is ???

Is toch normaal dat fokkers en kattenvrienden zo fel reageren !!!
Ieder wie een kat verloor aan fiv,fip, felv, hcm, pkd, andere afwijkingen weet welk een hel het is. Dan kan je toch niet vredevol gaan antwoorden als iemand op zo'n manier met katten omgaat ?????!!!!
Een poes en haar kittens worden weer maar eens de dupe !!!
En wij fokkers die er willen iets aan doen om zoiets te voorkomen zijn weer de boeman/vrouw...
Ongeloofelijk !!!

niet alleen de fokkers hoor. Maar ook de mensen die het goed menen met hun kat ;) .

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#156 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:25

weet je ik zal gwn van dit forum afgaan dan blij bye bye !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#157 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:29

Daar wil je het antwoord niet op horen :louche:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#158 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:32

Laurine zei:

Laurine, ik heb het je al gezegd: dat hoeft niet. Maar wees dan tenminste eens eerlijk. Je hebt zelf al gezegd dat je je eigen topics zelf niet meer verstaat. Je schrijft dingen die iedereen in de war brengen. Iedereen die ook maar even jouw topics naleest, stelt zich vragen. En dan durf je nog steeds te beweren dat jouw poezels het goed hebben bij jou. Het goed hebben, gaat niet alleen over luxe speelgoed, maar over zoveel meer. Je vind het niet nodig om naar de da te gaan bij een wonde. Nu, ik ben blij dat ik direct naar de da geweest ben toen Gabriël liep te manken: ook een kleine wonde, maar... we waren er op tijd bij. Met wat antibiotica is de bijtwonde geen abces geworden. Ik mag er niet aan denken.
Hier zijn heel veel mensen die jou willen helpen, maar dan moet je ook verstaan dat helpen niet alleen wil zeggen van och dat arm schaap, haar ouders luisteren niet naar haar. Nee, dat wil zeggen dat je er zelf iets wilt aan doen. Als jouw ouders al akkoord zijn om duur speelgoed te kopen, dan versta ik niet dat ze niet akkoord zijn om naar de da te gaan om je kat te laten behandelen tegen niesziekte of haar te laten steriliseren. En kom niet af dat je je kat niet kan vangen. En een kat van 7 zwanger laten worden omdat de kater van je oma aan het roepen is, vind ik not done. De buren zouden van mij gerust mogen klagen: laat die kater castreren en laat je kattin steriliseren. Je zal ze niet meer horen.

Bewerkt door Joloka, 12 maart 2011 - 22:33.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#159 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:51

Joloka zei:

Sorry, maar ik heb het op een harde manier en daarna op een vriendelijke manier geprobeerd. Maar als ik nu zie welke topics ze allemaal opent, dan zeg ik gewoon: dit gaat te ver. Het zijn allemaal topics waarvan ze weet dat ze gevoelig liggen (komaan, wie geeft er chocola aan zijn kat, welke kat rolt er zich in de verf en dan komt zij klagen dat ze gekrabt is :trance: . kan gebeuren: maar allemaal op een dag? Ik kan maar hopen dat haar kitten ook nog niet zwanger is. Onze Bebbel was ook al krols aan 4 maanden).
Ze is ons gewoon aan het uitdagen. Als je de topics met elkaar vergelijkt, dan weet je meer dan genoeg. Het gaat niet over haar katten, het gaat over de aandacht die zij krijgt. En ik zou dolgraag hebben dat de modjes eens nakijken wat ze post, naar wie ze vriendschapverzoeken ze stuurt, wie ze uitnodigt voor de chat (allemaal ks-punten bij?).
Je kan hier hulp komen zoeken, vind ik ook normaal. Ik heb hier ook veel geleerd en in het begin heb ik ook heel veel dingen fout gedaan met mijn katten. Maar kom geen hulp zoeken als je de hulp niet aanvaardt. En steek het dan aub niet op je ouders.
Iedereen die me hier kent, die weet dat ik altijd het goede in iedereen zie en dat heel lang volhoudt, maar deze keer: no way :r . Ik laat hier niet met mijn voeten spelen.

(Voor de duidelijkheid: ik heb nu alleen de laatste pagina van dit topic gelezen omdat het mij gemeld werd. De rest moet ik nog lezen. En de andere topics dus ook nog.)
I.v.m. het paarse: Wat ze post kan iedereen bekijken als je de statistieken van dat lid bekijkt. Vriendschapsverzoeken en chatuitnodigingen kan ik niet zomaar nakijken. Akke zou dat eventueel wel kunnen in de database, maar nuttig lijkt me dat niet. Het is in ieder geval geen punt waard. De chatuitnodigingen dienen natuurlijk niet om zomaar willekeurig iedereen naar de chat te roepen zonder reden. Daarvoor is dat niet bedoeld.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#160 Geplaatst 12 maart 2011 - 23:02

Laurine zei:

Moeten dertienjarigen niet in bed liggen rond deze tijd? Ik vermoed dat je een stuk ouder bent dan je beweert en zoals hierboven vermeld op zoek bent naar aandacht...

Bewerkt door Malou, 12 maart 2011 - 23:03.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#161 Geplaatst 13 maart 2011 - 00:07

Malou zei:

Moeten dertienjarigen niet in bed liggen rond deze tijd? Ik vermoed dat je een stuk ouder bent dan je beweert en zoals hierboven vermeld op zoek bent naar aandacht...

Ik ken een meisje van net 12 dat om deze tijd zelfs door de week nog niet in bed ligt.... :o

en mijn dochter van net 14 zit ook nog tv te kijken :oops:

Ik begrijp heel goed de boze reakties en heb zelf ook echt wel zoiets van :evil: :evil: :evil: maar misschien komt het omdat ik zelf ook 2 van die meiden heb, oke iets ouder dan haar, dat ik ook wel denk wat kan een kind van 13 nou beginnen als pa en moe niet meewerken?
maar door zichzelf steeds zo tegen te spreken komt ze iig niet erg bijdehand en geloofwaardig over...

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#162 Geplaatst 13 maart 2011 - 00:18

Laurine zei:

Weet je ik zal gwn van dit forum afgaan dan blij bye bye !
Dan zou ik je toch nog eens willen aanraden om dat boek, 'katten fokken' van esther verhoef te lezen; dat kan je gratis lenen in de bib,
en er staat een heleboel interessante info in.
Die info zal je zeker kunnen gebruiken, ook omdat ik denk dat niet iedereen hier meteen weer zal klaar staan met antwoorden als je vragen stelt.

Ik hoop dat je kat niet zwanger is en dat je haar laat helpen,
mocht ze toch zwanger zijn dan hoop ik dat zij en haar kittens er niets aan overhouden, en dat je haar daarna laat helpen.

Om je ouders over te halen zal je waarschijnlijk moeten doorbijten en geduld hebben, en duidelijk laten zien dat het belangrijk voor je is en waarom. Zoek desnoods een heleboel info op over het waarom van steriliseren, print die info en laat het hen zien; leg het desnoods bij het toilet zodat ze het zeker es gaan lezen ;) .
Wanneer ze het argument 'je kan haar niet vangen' bovenhalen,
zeg dan dat je aan de da een vangkooi kan vragen :) .

De pil is niet zo goed voor een poes, ik en anderen hebben al eerder uitgelegd waarom niet. Je poes is nu nogal schuw, het zou kunnen dat ze na haar sterilisatie rustiger en mss ook minder schuw gaat worden :) .
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#163 Geplaatst 13 maart 2011 - 09:08

minoes mag binnen bevallen ze slaapt in de veranda en mopsie ook, we zullen daar een doos zetten maar echt binnen in huis soms laten we de deur zo eens open staan maar als je dan beweegd vliegt ze weer naar buiten :( en Mopsie (kater) tja die heeft de laatste tijd niet meer schrik je kan hem aaien opakken en hij komt soms binnen met molly spelen.

en mijn oma waar molly is geweest had geen poezen, en een kitten van 4 maanden zwanger laten worden, ok zo slim ben ik ook wel

ik begrijp dat jullie mij niet begrijpen, ik heb het jullie onduidelijk gemaakt en ik spreek mezelf een beetje tegen maar het probleem hoe kan ik jullie het weer allemaal tegoei uitleggen ???
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#164 Geplaatst 13 maart 2011 - 09:14

Malou zei:

ik ben wel 13 !

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#165 Geplaatst 13 maart 2011 - 09:26

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Luister nu toch eens naar wat mensen je als advies geven.
Mijn dochter is 14 maar die weet echt wel hoe of en zelfs me jongere kids weten heel goed dat zulke dingen niet kunnen! Die laten mijn poezels echt niet buiten gaan als ze krols zijn en voor een deur zouden staan omdat ze weten dat er gevaar is en ze ziektes kunnen oplopen. Ook de 2-ling van 6 weten dat ze moeten opletten dus jij als meisje van 13 weet dit heel goed volgens mij.

Maar tis idd leuk een nestje............................ arme mama en arme kittens :censored: