Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

kale plek na dekking

• Log in om te reageren
226 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#181 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:26

Laurine zei:

ik zal mijn ouders proberen te overtuigen !

Zie dan dat je eerst zelf overtuigd bent!!!

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#182 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:31

ik ben overtuigd ! ik wil mijn kat stereliseren maar mijn ouders niet :( en ze gaan het ook nooit willen
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#183 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:35

met welke reden willen ze dit niet???

de kat kan erg ziek worden hoor en nog meer ongwenste nestjes krijgen
en dan heb je nog meer kosten!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:35

Laurine zei:

ik ben overtuigd ! ik wil mijn kat stereliseren maar mijn ouders niet :( en ze gaan het ook nooit willen

En als je nu zegt dat je ze beter kan steriliseren want dat ze anders nog meer kosten gaan hebben met de kittens en dat er heel veel kans is nu dat de kittens ziek gaan zijn? Ik bedoel je moet het zelf ook echt willen en dan correct formuleren en hun op de mogelijke gevolgen wijzen en vermelden dat je verkeerd was door ze buiten te laten,... Ik heb het gevoel dat jij het maar al te graag wil en daardoor zelf niet voldoende gemotiveerd bent om het te laten doordringen bij je ouders.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#185 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:39

mijn ouders geloven niet dat ze ziektes kan oplopen !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#186 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:39

Het is echt het beste voor je kat, en ik denk ook dat het beter is voor jullie, niet?
Als je kat krols is, dan miauwt ze heel luid en vooral s'nachts (was bij mijn Pepper ook :) )
Ze hebben me hier ook overtuigd om Pepper te laten steriliseren, mijn ouders vonden het eerst wel duur, €100 .. maar het is echt het allesbeste voor je kat, zo heeft ze minder kans op allerlei ziektes .. En stel je kat heeft nu een ziekte, de kittens bevallen en ze hebben ook dezelfde ziekte ? wat dan ? dan moeten de kittens heel hun leven lijden omdat jullie je kat niet wouden steriliseren ? en even over de kosten ; als je je kat nu steriliseert ben je 100euro kwijt, maar als je kat bevalt van 4 à 6 kittens dan moet je kattenvoer kopen als ze oud genoeg zijn om te eten, tot ze oud genoeg zijn om weg te geven . Denk wel dat dat ook wel wat kost en ik zal het weten want Pepper is hier bevallen van 4 kittens en het voer heeft wel wat gekost .
Als je een kat wil houden, zorg er dan tegoei voor.
Het komt percies over of je ouders helemaal niet geven om de katten maar alleen kittens WILLEN :o sorry dat ik het zo zeg, maar zo komt het over & ik denk dat jij zoveel liegt omdat je bang bent voor de reacties hier en je durft de waarheid niet te zeggen omdat je bang bent dat iedereen je hier gaat 'wegpesten' ..
Nu ja, dit is mijn mening hé ..

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:40

praat eens met je mama alleen. Als je haar al overtuigd hebt, zal je papa ook wel bijdraaien. Print info af en leg het voor aan haar., als zij echt zo'n dierenvriend is dan zou ze ook moeten inzien dat sterilisatie het beste is. Je papa ziet wellicht het nut niet in omdat hij niet begaan is met de katjes, maar je mama zou toch wel iets moeten kunnen helpen ;)
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#188 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:52

Laurine zei:

mijn ouders geloven niet dat ze ziektes kan oplopen !

griffel heeft hier ergens een foto opgezet van een katje dat niet gestereliseerd werd dacht ik ,

met het verhaal erbij ,
laat dat zien aan hen?

of laat ze naar een DA bellen dan
of bel jij en zet de luidspereker op als dat kan

hij zal wel uitleg geven welke risicos eraan vasthangen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#189 Geplaatst 13 maart 2011 - 12:54

ga eens naar het topic van : het resultaat van het niet steriel maken van HTK: schokkende foto!

ow ik denk da k fout ben....

dit is een van de kittens
Sorry

Bewerkt door Ellenita, 13 maart 2011 - 12:55.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#190 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:11

Het enige dat ik hier nog aan wil toevoegen: een kater kan je heus wel wegjagen als hij zit te mauwen voor je deur of raam. Je moet er natuurlijk een beetje moeite voor doen... Verder ga ik op mijn handen zitten. Alles is al tig keer gezegd geweest.

Bewerkt door Tinne, 13 maart 2011 - 13:11.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#191 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:13

Ellenita zei:

met welke reden willen ze dit niet???

de kat kan erg ziek worden hoor en nog meer ongwenste nestjes krijgen
en dan heb je nog meer kosten!!

Die kosten kan hen niks schelen, dan sterft de kat maar. Ze zijn toch al aan het kijken naar een nieuwe kat :( .
Komaan allemaal, het zijn mensen die alleen maar het leuke van een kat willen en niet de verantwoordelijkheid voor een levend wezen willen opnemen.

Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#192 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:14

AnaShe zei:

Het is echt het beste voor je kat, en ik denk ook dat het beter is voor jullie, niet?
Als je kat krols is, dan miauwt ze heel luid en vooral s'nachts (was bij mijn Pepper ook :) )
Ze hebben me hier ook overtuigd om Pepper te laten steriliseren, mijn ouders vonden het eerst wel duur, €100 .. maar het is echt het allesbeste voor je kat, zo heeft ze minder kans op allerlei ziektes .. En stel je kat heeft nu een ziekte, de kittens bevallen en ze hebben ook dezelfde ziekte ? wat dan ? dan moeten de kittens heel hun leven lijden omdat jullie je kat niet wouden steriliseren ? en even over de kosten ; als je je kat nu steriliseert ben je 100euro kwijt, maar als je kat bevalt van 4 à 6 kittens dan moet je kattenvoer kopen als ze oud genoeg zijn om te eten, tot ze oud genoeg zijn om weg te geven . Denk wel dat dat ook wel wat kost en ik zal het weten want Pepper is hier bevallen van 4 kittens en het voer heeft wel wat gekost .
Als je een kat wil houden, zorg er dan tegoei voor.
Het komt percies over of je ouders helemaal niet geven om de katten maar alleen kittens WILLEN :o sorry dat ik het zo zeg, maar zo komt het over & ik denk dat jij zoveel liegt omdat je bang bent voor de reacties hier en je durft de waarheid niet te zeggen omdat je bang bent dat iedereen je hier gaat 'wegpesten' ..
Nu ja, dit is mijn mening hé ..

Ik denk dat ze, als geld een issue is, minder geld gaan kwijt zijn aan een sterilisatie dan aan dierenartskosten bij een bevalling die niet normaal verloopt + opvolgen en inenten van de kittens. Misschien is dat een argument om je ouders voor te leggen, want ik heb sterk de indruk dat ze het vooral duur vinden om naar de dierenarts te gaan.

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#193 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:18

Malou zei:

Ik denk dat ze, als geld een issue is, minder geld gaan kwijt zijn aan een sterilisatie dan aan dierenartskosten bij een bevalling die niet normaal verloopt + opvolgen en inenten van de kittens. Misschien is dat een argument om je ouders voor te leggen, want ik heb sterk de indruk dat ze het vooral duur vinden om naar de dierenarts te gaan.

Ja, dat is dus wat ik ook denk ..

Guest_AnaShe_*
Guest_AnaShe_*

#194 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:19

Joloka zei:

Die kosten kan hen niks schelen, dan sterft de kat maar. Ze zijn toch al aan het kijken naar een nieuwe kat :( .
Komaan allemaal, het zijn mensen die alleen maar het leuke van een kat willen en niet de verantwoordelijkheid voor een levend wezen willen opnemen.

Volgens mij hebben ze de kat zelf laten dekken zodat ze een kitten kunnen krijgen van hun eigen poes :wall: :evil: :evil: :evil:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#195 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:53

Laurine, echt, een kat op die leeftijd laten steriliseren is niét slecht voor de kat;
Een nestje laten krijgen echter wel. Doordat je kat al wat ouder is kan het dat ze er ook veel meer moeite mee zal hebben om te bevallen (een kat kan sterven bij de bevalling), en ook om de kittens te voeden, het kan dat ze nu veel minder melk zal geven waardoor jullie de kittens zullen moeten bijflessen (als je wilt dat ze overleven natuurlijk). Als ze minder melk zou geven (of zou sterven bij de bevalling :cry: ), dan moet je dus bijflessen;
De eerste week is dat 12 keer per 24u, de 2e week 9 keer, 3e week 8 keer, de 4e week 7 keer, ...
Dan zullen jullie dus ook een aantal keren s'nachts moeten opstaan om ze te voeden.

Dit is dus één voorbeeld van hoeveel werk er in een nestje kruipt en wat er allemaal kan misgaan.
Er kan veel meer misgaan bij een nestje dan bij een sterilisatie.
De leeftijd is bij een sterilisatie niet zo van belang.

Het excuus 'we kunnen haar niet pakken' is makkelijk op te lossen met een vangkooi te plaatsen,
wat hier al tig keer is voorgesteld. Je kan dan haar eten daar in zetten en dan kan je haar meenemen naar de da,
die geeft haar dan een spuitje waardoor ze slaapt, hij steriliseert haar en dan nemen jullie haar weer naar huis (wel een paar dagen binnenhouden, ze moet herstellen van de operatie), en daarna kunnen jullie haar weer buiten laten. De kater zal dan ook niet meer komen janken aan de deur.

Als je haar vangt, bij de da brengt en ze blijkt al zwanger te zijn dan is het nog niet te laat.
De kittenvruchtjes zijn nog erg klein en leven nog niet, en kunnen door de da weggehaald worden (abortus dus). Dan mag je er wel niet te lang mee wachten.
Je zou dan best ook meteen laten testen of ze FelV of Fiv heeft opgelopen,
ik hoop voor je poes van niet.

Er zijn al een heleboel nestjes op de wereld, een heleboel katten komen in asiels terecht en vinden geen thuis. Dat komt omdat er een heleboel mensen zijn die met hun htk-katten kweken,
en die de katjes dan gratis weggeven. Je zegt nu, we gaan ze niet naar het asiel brengen, maar toch worden er door nog een htk-nestje katten in asiel ingeslapen omdat er geen plaats meer is in de asiels. Nu denk je wss, dat heeft toch niets met mekaar te maken?
Jawel; Ik ga een vb geven:
Persoon A zoekt een kitten. Hij zoekt een beetje rond en komt bij jullie terecht, waar hij een kitten neemt. Wanneer jullie geen kittens gehad zouden hebben dan zou persoon A naar een asiel zijn geweest waar hij een kitten gered zou hebben. Dat asiel zou dan één kitten minder hebben, waardoor er meer plaats zou zijn voor andere kittens. En dus zou dat kitten niet ingeslapen moeten worden omdat er te weinig plaats is! Er is echt een groot kattenoverschot, er is nu zelfs een meerjarenplan opgesteld (hier een link) om ervoor te zorgen dat katten gesteriliseerd worden. Want nu moeten ze elk jaar duizenden katten worden ingeslapen omdat er mensen zijn die denken 'nee we gaan onze kat niet steriliseren'.

Bewerkt door Cilia, 13 maart 2011 - 14:22.
Reden van bewerken: een paar toevoegingen

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=