Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

kale plek na dekking

• Log in om te reageren
226 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#46 Geplaatst 09 maart 2011 - 18:48

Ik denk dat het inderdaad eens tijd is om eens goed met je ouders hierover te praten. Succes ermee!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 09 maart 2011 - 19:28

Laat desnoods je ouders hier eens meelezen over zwangere katten en wat er allemaal komt bij kijken .En ik kan goed verstaan je bent nog jong en dat je graag alles wil doen voor je katten .Maar probeer dat dan ook aan je mama en papa uit te leggen ,er worden zoveel kittens geboren die ergens op straat belanden en gedumpt worden en dan in een asiel terecht komen .Succes  :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 09 maart 2011 - 22:42

Als je ouders al niet voor 1 kat willen zorgen, dan had je je kat niet mogen laten dekken! Wat gaan ze doen als er ineens 4 kittens zijn? Of meer? :trance: De kittens maar laten sterven als er iets mis is O:) Ik zou mij enorm schamen en schuldig voelen als ik jou was. Als je zelf niet voor de kat kan zorgen zoals het hoort en je ouders helpen je niet, dan zou ik nog eerder de kat wegdoen naar iemand die er wel goed voor kan zorgen. Het komt misschien hard over maar op dit moment ben ik gewoon boos, verdrietig en teleurgesteld in jou Laurine. Van een 13-jarige verwacht je toch ietsje meer verantwoordelijkheid :cry:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#49 Geplaatst 09 maart 2011 - 23:08

Tinne, je hebt niet goed gelezen hoor. De kittens geven ze lekker weg.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 09 maart 2011 - 23:12

Hoe kan je nu weten welke kater je poes gedekt heeft als die buitengeglipt is?
Daar heb je toch geen zicht op? Tenzij je ze zelf bijeen hebt geplaatst met de bedoeling om haar zwanger te maken.

In een ander topic beweer je dat dit de wildste poes is en dat je haar daarom niet kan laten steriliseren, maar je gaf haar tevoren wel de pil en blijkbaar kan je ook foto's nemen van wondjes terwijl ze gewoon blijft zitten?

Volgens mij ben je niet vies van liegen en vind je kittentjes maken gewoon iets dat je zomaar doet zonder verder te denken dan je neusje lang is... Dat is spelen met levende wezens he Laurine?

Als dit geen topic is om te stoken, je ouders al bang zijn voor wat 1 kitten in hun huis kan aanrichten en je je kat inderdaad laten dekken hebt omdat jij droomt van een nestje, dan ben je niet goed bezig. Ik ben blij dat mijn kinderen meer verstand hebben op dat vlak...

Bewerkt door Malou, 09 maart 2011 - 23:33.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 10 maart 2011 - 08:50

we zorgen wel voor katten en voor de kittens zoeken we een nieuwe thuis als ze groot genoeg zijn zo heb ik mijn kitten ook gekocht ! op internet gevonden van mensen. en mijn ouders willen wel voor katten zorgen maar ze gaan naar de dierenarts als het echt nodig is niet voor een wondje als dat wondje er nu nog een paar dagen staat gaan ze wel !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Guest_Loesje85_*
Guest_Loesje85_*

#52 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:00

Heb je enig idee hoeveel achtergelaten kittens in de asielen en opvangVZW's zitten? Hoe hard deze mensen iedere dag hun best doen om deze kittens in leven te houden en op te laten groeien tot aangename gezelschapsdieren?
Ook enig idee hoeveel kattenleed veroorzaakt wordt door van dit soort dekkingen?
Je weet het misschien wel of niet, maar ga eens kijken in een asiel in de zomer! Je zal verbaasd zijn van alle ongewenste nestjes, gedumpte poezen, ...
Ben benieuwd of je ogen dan open gaan. :censored:

Jammer voor uw poes dat dit gebeurd is, heb medelijden met het beestje.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:26

Laurine zei:

we zorgen wel voor katten en voor de kittens zoeken we een nieuwe thuis als ze groot genoeg zijn zo heb ik mijn kitten ook gekocht ! op internet gevonden van mensen. en mijn ouders willen wel voor katten zorgen maar ze gaan naar de dierenarts als het echt nodig is niet voor een wondje als dat wondje er nu nog een paar dagen staat gaan ze wel !

Hoe weten zij nu wanneer het echt nodig is?? Niet dus want een 7jarige poes zou al lang gesteriliseerd moeten zijn :evil: . Waarom gaan ze niet eerder? Waarom lieten ze haar nog niet steriliseren dan? Zal ik het zeggen! Omdat het voor zo'n mensen onnodige kosten zijn :( . Wel zo'n nestje weet je wat voor kosten dit kan meebrengen? Ik zal het bedrag dat ik uitgaf aan één van mijn kittens dat ziek werd hier maar niet posten maar geloof me het was heel veel geld (al geef je deze centen zonder daarover te twijfelen of dit al dan niet nodig is maar omdat het vanzelfsprekend is!! Verantwoordelijkheid.), om dan nog te zwijgen van het emotionele leed. Het kan lelijk oplopen en dan is het nodig dat je ook instaat voor deze kosten. Je hebt dan ook het soort mensen die niet naar de da gaan en het kleintje laten creperen, idd ja dan kost het je niets en dan doet het je emotioneel ook niets anders zou je gaan. Dat is wat de mensen hier willen duidelijk maken! Als je om je kat geeft dan ga je naar een da en dan laat je je poezen op tijd steriliseren en dan ben je bezorgd om elke wonde. Wat is een kleinigheid? Dat kunnen zij toch niet weten?? Dat weten vele ksers vaak nog niet eens. Je bent dan miss 13jaar dan nog is dit geen excuus hoor! Ik wist op die leeftijd al heel goed dat ik mijn pleziertjes niet boven die van mijn huisdieren mocht plaatsen en dit is wat jij wel doet want je bent laaiend enthousiast over het feit dat ze gedekt werd en dit ondanks je zelf toegeeft dat jij wel anders zou handelen (i.v.m. tijdig naar een da te gaan). Ik ben dan ook zeker dat jij het bent die graag een nestje had en je ouders dan toegegeven hebben. Je ouders vinden dit ene kitten al een last, ik kan me niet voorstellen dat zij het waren die zeiden om Minoes te laten dekken :trance: .
Je schrijft her en der van die bizarre verhalen over je schatten van vroeger tot nu...
Je had al eens een nestje met Minoes :evil: en er was een kitten niet goed. Uit dat verhaal was heel duidelijk dat er te lang gewacht werd om naar een da te gaan. Erger, er werd toen niet gegaan en het kitten is levenloos terug gevonden :( .
Zo typ je hier nog een aantal zaken waar ik het kou van krijg en dan ben jij enthousiast dat je poes zwanger is :trance: , onbegrijpelijk!! Je bent 13jaar, geen 4jaar hé!!! Zelfs een kind van 4jaar weent om zijn poesje als die pijn heeft!

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:29

wij geven heel veel geld aan onze katten onze vorige kat hebben we van straat opgeraapt en ervoor gezorgd mischien 20 keer mee naar de da geweest inentingen stereliseren, toen een paar maanden geleden was ze heel ziek opeens we gingen naar de da en bloedonderzoek met resultaat: leverkanker en kattenleukemie ! we willen haar stereliseren maar we kunnen haar niet pakken alleen als ze krols is nu dus !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:34

Laurine zei:

wij geven heel veel geld aan onze katten onze vorige kat hebben we van straat opgeraapt en ervoor gezorgd mischien 20 keer mee naar de da geweest inentingen stereliseren, toen een paar maanden geleden was ze heel ziek opeens we gingen naar de da en bloedonderzoek met resultaat: leverkanker en kattenleukemie ! we willen haar stereliseren maar we kunnen haar niet pakken alleen als ze krols is nu dus !

Maar het is toch een binnepoes? En hoe gaf je haar dan de pil??
Is ze nu nog krols dan? Wanneer zou ze gedekt zijn?

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:40

het is geen binnenpoes ze is schuw en durft niet binnen de andere mag wel eens binnen maar zij durft niet we gaven haar de pil door het in pate of zoiets te steken en dat at ze op maar nu moet ze ook een pilletje voor niesziekte maar dat wil ze gewoon niet nemen dus de da zei dat een spuitje tegen niesziekte de enige oplossing zou zijn we wouden dus toen naar de da gaan voor dat spuitje maar we krijgen haar niet in dat mandje met geen eten NIKS ! nu is ze nog krols want normaal kun je haar niet aanraken en nu opeens wel ongeveer een week geleden zat de ongecastreerde kater van mijn oma in de tuin en zei zat ook buiten ik zag dat ze gedekt werd ik heb haar toen binnengehaald en de kater buiten maar die zat zeker een uur voor de deur te miauwen redelijk hard dus heb ik haar toen buitengelaten ! :onzeker:

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:41

en dat van leverkanker en kattenleukemie gaat over musti zei is ondertussen al 3 maanden overleden ! :( :cry:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:44

Laurine zei:

het is geen binnenpoes ze is schuw en durft niet binnen de andere mag wel eens binnen maar zij durft niet we gaven haar de pil door het in pate of zoiets te steken en dat at ze op maar nu moet ze ook een pilletje voor niesziekte maar dat wil ze gewoon niet nemen dus de da zei dat een spuitje tegen niesziekte de enige oplossing zou zijn we wouden dus toen naar de da gaan voor dat spuitje maar we krijgen haar niet in dat mandje met geen eten NIKS ! nu is ze nog krols want normaal kun je haar niet aanraken en nu opeens wel ongeveer een week geleden zat de ongecastreerde kater van mijn oma in de tuin en zei zat ook buiten ik zag dat ze gedekt werd ik heb haar toen binnengehaald en de kater buiten maar die zat zeker een uur voor de deur te miauwen redelijk hard dus heb ik haar toen buitengelaten ! :onzeker:

Dus ze heeft niesziekte ook :trance: .
Wel en nu kan je haar pakken nu ze krols is? Ga dan nu naar een da!!!!!!
Ze zat voor de ruit en de kater miauwde dus dan laat je ze maar buiten?
Sorry maar het is zever dat je verkondigd!
En je oma!!! Al even onverantwoord!!! Een open kater!!!!!! Tssssss niet goed bezig bij jou in de familie hoor!
Het zijn zo'n mensen die ervoor zorgen dat er overvolle asielen blijven zijn.
En weet je ik ben niet het type die gaat zeggen een nestje met een htk kan en mag absoluut niet. Maar het moet beperkt zijn en met de nodige testen en da bezoeken. Net als met een raspoes. Het is door mensen als jou ouders dat andere die het wel goed menen niet eens die kansen krijgen.

Bewerkt door Fairness, 10 maart 2011 - 09:52.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 10 maart 2011 - 09:55

Laurine zei:

Ik noem kittens in een bench steken voor halve en soms hele dagen omdat ze nog te wild zijn om los binnen te lopen, een kattin van zeven jaar (dat is al een oude dame) in een zotte bevlieging laten dekken omdat het je leuk lijkt om eens met kleine kittens te spelen, en bij wondjes afwachten en pas als ze echt verzworen zijn en je kat met een abces zit naar de dierenarts gaan, niet bepaald 'voor katten zorgen', Laurine.
En je oma is blijkbaar in hetzelfde bedje ziek, want die laat haar ongecastreerde kater gewoon zijn gang gaan in de omgeving. Hoeveel zwerfkatjes zou die al op zijn geweten hebben, denk je?
Als je kat niet te vangen is, laat dan iemand van de gemeente of een asiel komen om een vangkooi te plaatsen, zo zijn hier al heel veel wilde zwerfkatten gevangen, onderzocht, verzorgd en teruggeplaatst na sterilisatie.

Bewerkt door Malou, 10 maart 2011 - 10:02.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:00

Zoveel te meer je post Laurine, zoveel te meer onzin er komt te staan en zoveel te meer je jezelf tegenspreekt...