Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

kale plek na dekking

• Log in om te reageren
226 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:01

Ik word hier zo triestig van :cry: :cry: :cry: . Ik ga hier vanaf nu op mijn handen zitten en niet meer reageren. Misschien dat we dat allemaal kunnen doen? We hebben allemaal onze uiterste best gedaan: soms op een harde manier maar ook op een zachte manier.... Jammer genoeg kunnen we het leven van sommige katten niet altijd verbeteren :cry: :cry: :cry: .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:08

Sorry, maar ik vind dat je je er wel heel snel van af maakt! Mijn vriend zijn zussen zijn ook 12 en 13 en die beseffen maar al te goed wat goed is en wat niet. Als zij denken dat er iets mis is aan hun kat(ten) dan zeggen ze dit tegen hun moeder en dan kijkt hun moeder op zijn minst eens naar het wondje of weet ik veel wat. In de meeste gevallen gaan zij ook naar de da. Haar poes is gesteriliseerd en haar 2 katers gecastreerd. Als ze een aantal keren overgeven na elkaar bv of diarree hebben gaan ze ook naar de da! Is dat dan ook maar zoiets kleins?

Kijk liever hier eens naar.

Ik denk dat jij niet eens half beseft wat je teweeg brengt met oeps-nestjes ter wereld te zetten. Door de kittens die jullie gaan hebben, worden er een hoop andere kittens doodgespoten omdat ze geen thuis vinden. Vind je dat verantwoord? Te moeilijk om te begrijpen? Ik dacht het niet!

En trouwens. Als ik een poes heb met een wondje en ik wil hier een foto van maken, dan blijft die zelfs nog niet altijd rustig zitten of heb ik hulp nodig van mijn vriend. Of is ze al zodanig zwak geworden omdat ze wel degelijk kattenaids of leukemie heeft opgelopen??? Ik heb een katertje gehad die leukemie had en ik kan je verzekeren dat dit echt niet plezant is om hem zo te zien aftakelen. Het enige wat hem nog restte was een spuitje van de da om rustig ingeslapen te kunnen worden :cry:
Die poes die jij hebt laten buitenlopen en hebt laten dekken en mogelijk fip of felv heeft opgelopen, moet asap naar de da om haar bloed te laten onderzoeken en/of de kittens te laten wegnemen en haar te laten sterilliseren! Zie dit nu toch eens gvd in en zaag bij je ouders!!!!!! 1 keer zeggen haalt niets uit! Als jij dit niet doet en je ouders lachen dit nog altijd weg, dan zijn ze het NIET waard om huisdieren te mogen houden!! :evil:

Bewerkt door Spanishke, 10 maart 2011 - 10:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 10 maart 2011 - 10:58

we gaan de kittens niet naar een asiel brengen we zetten ze op internet en verkopen ze aan mensen die een kat een thuis willen en ik heb al 10 keer gezegt dat ze naar de da moeten gaan en dan zeggen ze overdrijf niet het is maar een wondje en dit en dat ... als het langer duurt gaan we wel !

en die foto's van die zwaar mishandelde kat zo zijn mijn katten niet hoor ! ik vind het verschrikkelijk die foto's !

ik verzorg mijn katten goed ! ik ga alleen iet naar de da voor het minste wondje wat je ziet !

en nu stop ik met discusieren ! ik ben opgegroeid met katten ! dus op deze site heb ik toch niets te zoeken je word enkel belachelijk gemaakt ! :evil:
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:05

Laurine zei:

we gaan de kittens niet naar een asiel brengen we zetten ze op internet en verkopen ze aan mensen die een kat een thuis willen en ik heb al 10 keer gezegt dat ze naar de da moeten gaan en dan zeggen ze overdrijf niet het is maar een wondje en dit en dat ... als het langer duurt gaan we wel !

en die foto's van die zwaar mishandelde kat zo zijn mijn katten niet hoor ! ik vind het verschrikkelijk die foto's !

ik verzorg mijn katten goed ! ik ga alleen iet naar de da voor het minste wondje wat je ziet !

en nu stop ik met discusieren ! ik ben opgegroeid met katten ! dus op deze site heb ik toch niets te zoeken je word enkel belachelijk gemaakt ! :evil:

Je zegt dat je de kittens niet naar een asiel gaat brengen. Maar wat als je 5 kittens hebt en geen thuis vind? Ga je ze dan allemaal houden, denk niet dat je ouders dat willen.
Bovendien als jij geen kittens zou hebben zouden de toekomstige eigenaars misschien een kitten redden uit het asiel.
Dus ook al dump jij je kittens niet in een asiel, hebben de kittens in het asiel weer minder kans op adoptie.
Er worden jaarlijks zoveel kittens gedumpt (zowel in het asiel als gewoon langs de straat) door mensen die geen thuis kunnen vinden voor de kittens!

Ik weet dat het de beslissing is van je ouders, maar hoop dat jij dan tenminste inziet dat het (in mijn ogen) niet de juiste beslissing is. En dat je later niet op dezelfde manier gaat handelen

Bewerkt door Jana_23, 10 maart 2011 - 11:07.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:10

we gaan warschijnlijk eens naar de da met minoes om haar niesziekte te verhelpen en die wonde ! :LOL: ik heb mijn ouders zo ver gekregen !
maar ik ga wel stoppen met dit forum want als ik hier iets over mijn katten opzet komen er enkel discussies en ik vind dat heel ambetant !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:10

Laurine zei:

Op KS kunnen mensen soms wat grof reageren, maar dat komt enkel voort vanuit hun liefde voor katten. Ze willen je daarmee niet belachelijk maken, maar je laten inzien dat je niet altijd de juiste beslissingen hebt genomen (of je ouders). Ze willen je helpen en hun kennis ook delen.
Het feit dat je hier om hulp komt vragen toont mij wel dat je ergens beseft dat je ouders niet altijd de juiste keuze maken, en dat je weldegelijk bezorgt bent. Hopelijk ga je in de toekomst ook effectief iets doen met hun tips!!

Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#67 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:12

Wat voor zin heeft het zo tekeer te gaan tegen een kind van 13? Alsof je op die leeftijd in huis iets te zeggen hebt...

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:12

ja dat ga ik maar je moet ook denken dat mijn ouders niet altijd direct naar de da willen dus kunnen jullie misschien zeggen wat ik alvast kan doen

bv: minoes haar wonde in haar nek kan ik er ontsmettingsmiddel op doen of wat is het beste ?

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:24

Elena zei:

Wat voor zin heeft het zo tekeer te gaan tegen een kind van 13? Alsof je op die leeftijd in huis iets te zeggen hebt...
Zijn we daar wel zeker van? Op haar foto's wordt het witte katje vastgehouden door iemand die ouder is dan 13 maar me tegelijk te jong lijkt om al een dochter te hebben van 13. Kan een oudere zus zijn natuurlijk, maar voor hetzelfde geld is Laurine ouder dan ze hier aangeeft.
Op fora kan je veel beweren...

Dat wondje kan je verzorgen met jodiumtinctuur, onze dierenarts verkiest de versie met alcohol erin omdat die extra ontsmet en katten daar volgens hem geen last van hebben. Als je merkt dat er etter in de wonde zit of dat er zich een bol onder vormt, moet je echt naar de dierenarts om dat abces te reinigen en je kat een antibioticaspuit te laten geven. Beetwonden draaien rap uit op een abces, dat je kat een kale plek heeft rond het wondje kan erop wijzen dat er al etter onder zit, dus zou ik dat toch goed in de gaten houden.

Onze katertjes hebben de niesziekte gehad als kitten en 1 van hen is na de verhuis uit het asiel hierheen hervallen. Die heeft 12 dagen lang 's morgens en 's avonds een antibioticapilletje gekregen. Ze zijn door het asiel ook allebei inge├źnt om hervallen zoveel mogelijk te voorkomen. Ik weet niet of Minoes haar vaccinaties heeft gekregen, maar dat zou je dus beter ook met de DA bespreken.

Bewerkt door Malou, 10 maart 2011 - 11:31.

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:29

Elena zei:

Hier sluit ik mij bij aan!!
OK, het is geen ideale situatie.
Maar het feit dat laurine hier om hulp komt vragen toont dat ze wel inziet dat de situatie niet ideaal is.
Maar als 13 jarige is ze niet in staat om tegen haar ouders in te gaan.
Ze kan haar mening wel geven, maar dan is het aan haar ouders om beslissingen te nemen.

Bewerkt door Jana_23, 10 maart 2011 - 11:29.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#71 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:31

Malou zei:

Zijn we daar wel zeker van? Op haar foto's wordt het witte katje vastgehouden door iemand die ouder is dan 13 maar me tegelijk te jong lijkt om al een dochter te hebben van 13. Kan een oudere zus zijn natuurlijk, maar voor hetzelfde geld is Laurine ouder dan ze hier aangeeft.
Op fora kan je veel beweren...

Dat wondje kan je verzorgen met jodiumtinctuur, onze dierenarts verkiest de versie met alcohol erin omdat die extra ontsmet en katten daar volgens hem geen last van hebben. Als je merkt dat er etter in de wonde zit of dat er zich een bol onder vormt, moet je echt naar de dierenarts om dat abces te reinigen en je kat een antibioticaspuit te laten geven. Beetwonden draaien rap uit op een abces, dat je kat een kale plek heeft rond het wondje kan erop wijzen dat er al etter onder zit, dus zou ik dat toch goed in de gaten houden.

Ik kom hier enkel even tussen ivm met de wondverzorging: zeker niets met alcohol erin: de da die dat beweert mag van mij eens alcohol in een open wonde gieten bij zichzelf :o . Iso-Betadine is een goed product.

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:36

wij hebben zo een ontsmettingsspuitje is dat ook goed dan zal ik dat doen en ik ben wel 13 bedoel je die foto's waar ik zei dat ik de enige minderjarige was ? DAT BEN IK

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:41

Joloka zei:

Ik kom hier enkel even tussen ivm met de wondverzorging: zeker niets met alcohol erin: de da die dat beweert mag van mij eens alcohol in een open wonde gieten bij zichzelf :o . Iso-Betadine is een goed product.

Dat gebruik ik om die reden ook, maar als we hem vragen wat hij verkiest, is het dus de versie met alcohol erin... En ja, dat bijt, maar ik heb dat als kind ook overleefd hoor, en ik heb veel open knietjes gehad ;-)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#74 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:46

Volgens de gegevens (profiel) staat dat ze student is? Ik ken geen studenten van 13 jaar.

Bewerkt door britjes, 10 maart 2011 - 11:46.

Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 10 maart 2011 - 11:47

britjes zei:

Volgens de gegevens (profiel) staat dat ze student is? Ik ken geen studenten van 13 jaar.

Volgens mij bedoelt ze eerder dat ze nog naar school gaat...

Geplaatste afbeelding