Spring naar inhoud

- - - - -

wild-life in klein-brabant

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:08

tja, een dagje ziek thuis en wat gebeurt er? een vreemde vrouw staat in onze voortuin als mijn man thuiskomt :s

blijkt dat er een gewonde vogel rondhuppelt in onze voortuin...ok, met het visnet van de vijver op vogeljacht. makkelijker gezegd dan gedaan: de vogel vlucht naar de tuin van de buren. Maar het lukt me met klappen in mijn handen om hem terug in onze tuin te jagen, maar hij beslist om zich vast te lopen in een stuk afgezette tuin.

onderweg vinden we ook nog een dode fazant in onze tuin (waar onze katten niet aankunnen) :s

jaja, wild-life in puurs. en nu gaan we die vogel naar malderen brengen, naar het vogelopvangcentrum

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 09 maart 2011 - 17:52

:thumb: :thumb: :thumb:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2011 - 18:02

het bleek om een kauw te gaan.

hij was al wat ouder en uitgeput door voedseltekort. normaal gezien zou hij er wel doorkomen. Hij had het niet gered als we hem niet nu gevangen hadden.

bleek ook een beschermde vogel te zijn en dus hebben we theoretisch gezien eigenlijk de wet overtreden: je mag die niet opzettelijk vangen. :ha

dat we een dode fazant in onze tuin in een woonwijk vinden, vinden we toch hlalucinant. we wonen blijkbaar meer op de buiten dan gedacht

Bewerkt door wea, 09 maart 2011 - 18:06.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2011 - 19:40

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 09 maart 2011 - 19:44

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:23

Hopelijk komt hij erdoor, maar met de juiste voeding komt het wél oké ;) Dan kan hij binnenkort de buitenvollière zijn vleugeltjes strekken en daarna de wijde wereld wéér in :)  

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 maart 2011 - 08:08

Oh ja, ik herinner me de kauwkes nog van toen we in Tessenderlo woonden, daar vliegen ze met hele... zwermen (heet dat zo bij vogels?) rond. Goed dat jullie hem hebben kunnen vangen :thumb: (En welke boete staat er op het vangen van een kauw? ;) )