Spring naar inhoud

- - - - -

kattenren vraagje

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#1 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:15

Hier aan het huis hebben wij redelijk zowat afdakjes, tussen het gelijkvloers en 1ste verdiep, daar het gelijkvloers iets verder loopt, ook op het 2de verdiep, waar het 1ste verdiep wat verder doorloopt, dus mijn wens is overal zo'n kattenrennen te plaatsen en ja, heb het hier voorgesteld en ze zijn hiermee akkoord al zal het nog niet voor binnen enkele maanden zijn, daar we nog steeds met enorme schade zitten ivm onze toekomstige geburen, alles zou in orde komen maar helaas kan dit nog een tijdje duren en vermits onze verstandhouding met onze toekomstige geburen niet meer zo rooskleurig is mijn vraagje moet je hiervoor een bouwvergunning hebben ?  Het is maar, ik moet er niet aan twijfelen dat ze dit zouden aangeven, de rennen zouden we bestellen waar iedereen zijn rennen hier aankoopt en zou zo ongeveer zijn, enkel onze afdakjes zijn kleiner
Alles in 1: Galerij in 1/Dierenkooien#
De 8ste foto want krijg foto niet tot hier ;) ,

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:17

Aangezien het panelen zijn die je kan verwijderen, dus verplaatsbaar zijn, moet je hievoor geen bouwvergunning hebben volgens mij.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:22

Uitbreiden
er zou geen bouwvergunning meer nodig zijn, enkel nog een meldingsplicht.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:23

PeggyJ zei:

Aangezien het panelen zijn die je kan verwijderen, dus verplaatsbaar zijn, moet je hievoor geen bouwvergunning hebben volgens mij.

Ik dacht dat die man zei van wel (maar heb het nooit gedaan hoor) ;)

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 29 maart 2011 - 21:44

Oke vervolg al enkele keren op stedenbouw geweest voor m'n toekomstige geburen het ineens gevraagd over kattenren, tja, als ik hen op fouten wijs (m'n geburen) kan ik moeilijk zelf in overtreding gaan.  Maar op stedenbouw kende ze geen kattenren, dus de keer erop een foto'ke meegenomen, en ze moesten het vragen.
Vandaag er telefoon over gehad, en een kattenren word hetzelfde beschouwd als terras met de zelfde regels plus ook bouwvergunnig aanvragen, maar zoals ik het voorstelde om op de afdakjes, zou het niet mogen :cry: want op een afdak of dak mag je maar 1x per jaar opkomen om het te onderhouden, terwijl ik duidelijk zei, meneer zo'n klein kattenren dat gewoon een verlenging van m'n raam is ga ik niet dikwijls opkomen, kan er amper een stoel opzetten, het was voor mijn enkel een zekerheid dat je je ramen volledig kan openen zonder vliegenraam, zalig gewoon maar helaas mag dit in Antwerpen niet, zoals hier zoveel rare wetgevingen zijn zoals lawaai op zondag, gras afdoen etc mag dan niet maar verbouwingslawaai mag dan wel :onzeker:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 maart 2011 - 21:57

ja is inderdaad erg, we hebben ook vrienden die een dak terras hebben op hun 1ste verdiep van hun huis die uitkijkt vanuit hun keuken met een groot schuifraam. Ze mogen er ook niet oplopen omdat de buren ook protesteren. Het was de bedoeling een afsluiting rondom te maken zodat de hond er op kon ( ze hebben een restaurant en beneden kan de hond niet als het restaurant open is) in de zomer maar het is ook niet gelukt.

Bewerkt door Minneke, 29 maart 2011 - 21:58.

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 30 maart 2011 - 08:28

mss de ren niet zo hoog maken??

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 30 maart 2011 - 09:20

Ik Ik heb eens geinformeerd want ik wil er ook 1 op het dak van mijn keuken gaan plaatsen

ik moet nu foto s doorsturen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#9 Geplaatst 30 maart 2011 - 12:28

Minneke zei:

ja is inderdaad erg, we hebben ook vrienden die een dak terras hebben op hun 1ste verdiep van hun huis die uitkijkt vanuit hun keuken met een groot schuifraam. Ze mogen er ook niet oplopen omdat de buren ook protesteren. Het was de bedoeling een afsluiting rondom te maken zodat de hond er op kon ( ze hebben een restaurant en beneden kan de hond niet als het restaurant open is) in de zomer maar het is ook niet gelukt.

Maar ergens is de logica toch ver te zoeken, zij mogen dan een terras op het eerste maken en een trap naar beneden waardoor ze bij ons binnen zien, alhoewel dit word een discussie want ze hebben hun trap niet aangepast (en lol dat ik er in heb, kweet het misschien stout maar als je al aan 7000 euro schade zit door hen en er is ondertussen nog een gat bijgekomen plus een raam gebarsten begin je zowel te denken) en ondertussen is het nog discussie tussen de partijen, dus nog geen enkele cent gezien, plus dat je niets verder kan doen dan enkel braaf af te wachten.
Als wij nu onze badkamer raam open doen, kunnen we ineens op hun terras een koffietje mee drinken, wat natuurlijk niet zal gebeuren maar vind dit niet logisch, ons huis staat er meer dan 80 jaar, die ramen vallen er bijna uit, en uitleg van stedenbouw, tja, moet jij je raam maar bedekken :louche: zodat ze niet binnen kunnen zien, omdat zij verder uitbouwen, maar een kattenren owee, de katten zouden eens kunnen binnen loeren.
Ik was aan het denken om naar die mens van dierenwelzijn Bungeneers of zoiets te schrijven, daar we onze poezen willen beschermen, geen overlast met onze geburen willen etc, maar of het iets zou uithalen kweet het niet
En wat me nog steeds zwaar op de maag ligt, den dinsdag voor Luna ziek werd moet er iets gebeurd zijn want toen ik thuis kwam waren er 6 poezels in paniek, wat er gebeurd is zal ik het raden aan hebben, maar ons luna haar symptomen waren wel fip daar we nu vanaf maart 2010 elke dag lawaai hebben van smorgens tot savonds zelfs in het weekend, met maar een muur van 3 stenen breed ertussen, daar ze geen spauwmuur wilde zetten

Bewerkt door Flashemieke, 30 maart 2011 - 12:29.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#10 Geplaatst 30 maart 2011 - 12:35

Ellenita zei:

Ik Ik heb eens geinformeerd want ik wil er ook 1 op het dak van mijn keuken gaan plaatsen

ik moet nu foto s doorsturen

hou me op te hoogte

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 30 maart 2011 - 12:38

Goh zeg, hoe hou je dat vol, Flashemieke? :trance:

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#12 Geplaatst 30 maart 2011 - 12:46

Adsagsona zei:

Goh zeg, hoe hou je dat vol, Flashemieke? :trance:

Je moet wel, maar ik heb wel problemen dat we ze tegen komen, dus volg m'n verstand, en zij is kleiner dan ik dus ik zie over haar, enkele maanden geleden waren we aan de overkant en ik zei tegen Marc waar zijn ons schouwen ?  Die zijn weg ?  Het huis hiernaast is volledig afgebroken enkel voorgevel is blijven staan, kregen ze alles aan 6% hé
Dus wij op dak geklauterd, en jaja schouwen lagen tegen de grond, stenen gebarsten, toen praatte we er nog tegen en ze waren er net, dus gaan zeggen, begint die ons al springend uit te maken, dat ze het wist, maar zij had het niet gedaan hé, dus waarom moet ze het dan komen zeggen ?
Waarop wij zeiden, mevrouw een klein beetje respect voor je geburen mag toch wel ?  Allé een hele discussie hier op straat :oops: aannemer van hen komt de dag erop met de zin, jamaar die schouwen lagen al stuk, waarop wij heel rustig zeiden oja ?  Echt ?  Antwoord, jajaja,
Wij : 'Tjiens op de foto's van jullie plaatsbevinding staan ze anders recht, stevig
Toen wisten ze het niet zo goed meer, en oké heel onze achterbouw moet nog gedaan worden maar het wilt niet zeggen dat zij het moeten afbreken, durf hier zelfs niemand meer binnen laten, alles wat we al gedaan hadden tja, is stuk, we staan momenteel veel verder terug achter dan dat we het net hadden aangekocht, en dat doet pijn, veel pijn want alles wat we hadden opgeknapt daar hadden we voor gewerkt, heb geen erfenissen zoals zij gekregen, alles wat we hadden is momenteel een ramp, maar zoals verzekering zegt, dat alles wel ooit in orde komt daar maar op hopen.
Maar als ik haar hoor, krijg ik den daver op m'n lijf, moet ik eerlijk bekennen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 30 maart 2011 - 13:21

Flashemieke zei:

hou me op te hoogte

okido
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding