Spring naar inhoud

- - - - -

hangbuikje?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 maart 2011 - 08:39

hey,

onze Simba heeft een beetje een hangbuikje, echt zo'n flapje vet & vel dat wat afhangt, als hij gewoon zit of staat, of zelf op zen rugje ligt, merkt je er niets van, maar als ie op zen zij ligt en over zen buikje wrijft merk je wel dat er zo'n flapje vet/vel hangt :)

hij is nu 9 maand en weegt 4,9kg.. wat normaal lijkt..

volgens de DA is dit omdat hij eigenlijk niet zo heel veel echte lichaamsbeweging heeft en dus al wat vet opstapelt..
hij staat nu dus een beetje op dieet :d

hebben hier nog dollekes zo'n buikje?

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#2 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:00

Onze Prince is maar 13 weken en heeft een serieus hangbuikje :oops:
Hij is mager, maar met een enorm hangbuikje O:) Volgens de cattery hadden alle kittens van dat nestje dat :s
We hebben hem als bijnaam al hangbuikzwijntje genoemd ;) Het is zo'n schatje dat we dat buikje er maar bij nemen :heart:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:19

Sloeber heeft hier... zeg maar gerust een hele vetbuik.

Hij krijgt nochtans hetzelfde als de andere en Tijger is net goed, alsook de kleintjes.
Maar ik ben deze week thuis en hij eet enorm veel! Telkens hij naast het bakje passeert, eet hij. Als ze natte voeding krijgen (nu minder dan voorheen), gaat hij het van de rest op te gaan eten (wanneer zij stoppen). Als ik het zie, neem ik het weg. Erg, maar straks nog erger voor hem!
Ik wil graag 24/7 korrel laten staan, maar voor Sloeber is dat echt niet goed! Maar ik heb er nog 3 ander ook!
Heb nu een pipolino besteld.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:20

Oei, zie net dat het bij rassen staat... Mijn is een htk... Oeps....

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#5 Geplaatst 10 maart 2011 - 22:29

Een Ragdoll heeft dat vaak, andere katten soms ook maar een Rag vaak. Zo tussen hun achterpoten hangt er zo een.. tja beetje precies losse huid. Ons Luna heeft het ook sinds ze krols werd maar geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Kwaad kan het zeker niet en esthetisch is er ook niks mis mee. Op de show zeiden ze er in elk geval niks over.

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 maart 2011 - 23:01

hij heeft er alleszins zelf geen last van, aangezien hij 75% van de dag op zen rug ligt te ronken :LOL:
had het gewoon nog nooit gezien bij andere kattenrassen, dus vroeg me af of dit wel wat meer voorkwam bij raggies

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#7 Geplaatst 11 maart 2011 - 09:15

Lol ... ons Margaretha heeft ook zo'n heerlijk hangbuikje ... echt een ferme kwab vet en vel dat naar beneden hangt te bengelen. En dat terwijl ze nog maar 10 maandjes is. O:)
Ik noem haar mijn kleine hangbuikvarkentje.