Spring naar inhoud

- - - - -

Amaaaai geschrokken !!!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 11 maart 2011 - 16:47

feroesti zei:

Tja, de afsluiting staat er al 12 jaar en was destijds een dure aankoop.
Er is ook niets aan, dus zullen we ze niet snel vervangen.
Maar zoiets had ik toch echt niet verwacht.
Nu zal ik nog extra waakzaam zijn als ze rondlopen !!

Met mijn duim gaat het prima, ik heb het goed ontsmet en het zwelt niet.
Enkel twee gaten in mijn duim en wat schrammen, meer niet.
Ik denk dat ik inmiddels ook wel immuun ben voor infecties van kattenbeten. Een schram of beet heb ik wel al meer gehad.
Ik wist ook wel dat hij me zou bijten, hij had ook wel best veel pijn natuurlijk. Maar tijd om handschoenen aan te trekken had ik niet, ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk handelen en hem bevrijden. Dan liever een beet of schram dan een gebroken achterpoot hoor...

Ik houd hem nu rustig in z'n katerverblijf en blijkbaar heeft hij er niets aan overgehouden. Hij loopt normaal en ik mag er op duwen en de poot plooien en strekken. Maar hij kreeg dus wel ab en pijnstilling in de vorm van een spuit, dus het wordt toch afwachten hoe het morgen zal zijn.
Maar heel erg kan het dus niet zijn, dan zou het wel zwellen of ik zou hem zo gemakkelijk niet kunnen plooien vermoed ik.

Feroesti, je laat je duim best een paar keer per dag even "baden" in een biotex sopje (ja, waar dat spul allemaal goed voor is 8) ). In een kattenblad stond eens het verhaal van een vrouw die ook een kat uit een penibele situatie had gered en als dank ook krabben en beten kreeg en die belande uiteindelijk op spoed na een paar dagen omdat het zodanig ging ontsteken. (in datzelfde blad werd de tip gegeven zo'n wonde een paar keer per dag in een biotex sopje te dompelen, zelf zou ik daar eerlijk gezegd niet op gekomen zijn)

Ook al doet het vandaag nog niet veel pijn of lijkt het nog niet ontstoken, toch zou ik dat even preventief doen. Ook goed voor jezelf zorgen hoor ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 11 maart 2011 - 16:48.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 11 maart 2011 - 16:56

Ocharme, Enrico! :hug:
Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden, je hebt er goed aan gedaan om voor alle zekerheid de da te laten komen.
Wel even verschieten!

Die houten afsluitingen kunnen wel dergelijke problemen opleveren, maar ik denk dat de meeste katten daar gewoon overklimmen, hier was het een uitzonderlijke panieksituatie die hem dol gemaakt heeft waardoor ze niet altijd even goed meer nadenken wat ze doen...
Hij wilde gewoon zijn territorium verdedigen.

Sati is hier ook zo als een buurtkat over de muur loopt, dan is ze niet meer te houden!
Roswell heeft al dikwijls haar colère over zich heen gekregen omdat ze niet aan die andere kat kan en zich dan maar op de eerste de beste (dichtste) smijt!
Een echte furie op zo'n momenten! :o

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 11 maart 2011 - 16:57

Smitten Kitten zei:

Feroesti, je laat je duim best een paar keer per dag even "baden" in een biotex sopje (ja, waar dat spul allemaal goed voor is 8) ). In een kattenblad stond eens het verhaal van een vrouw die ook een kat uit een penibele situatie had gered en als dank ook krabben en beten kreeg en die belande uiteindelijk op spoed na een paar dagen omdat het zodanig ging ontsteken. (in datzelfde blad werd de tip gegeven zo'n wonde een paar keer per dag in een biotex sopje te dompelen, zelf zou ik daar eerlijk gezegd niet op gekomen zijn)

Ook al doet het vandaag nog niet veel pijn of lijkt het nog niet ontstoken, toch zou ik dat even preventief doen. Ook goed voor jezelf zorgen hoor ;)

Ja, dat heb ik ook al gezien!
Biotex of zoutwater, dat trekt ook het "kwaad" eruit!

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#19 Geplaatst 11 maart 2011 - 16:59

hopelijk keert die buurtkat niet terug... want als die er vanboven op zat, kan hij er toch ook over?
gelukkig heeft jouw schatje er niks van over gehouden en was je erbij!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#20 Geplaatst 11 maart 2011 - 17:12

haemoglobine zei:

Ja, dat heb ik ook al gezien!
Biotex of zoutwater, dat trekt ook het "kwaad" eruit!

Haha, zo klinkt het ineens nogal exorcist-achtig ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 11 maart 2011 - 17:18

Ik heb meteen jullie raadt gevolgd en daarnet goed geweekt in een biotex badje.
Je weet maar nooit. Een ontsteking kan ik best missen...

Er is hier nog geen enkele kat in de tuin terecht gekomen.
De draad die erop staat is scherp aan de buitenranden en buigt ook licht door als ze erop lopen, dus wagen ze zich daar niet op. Ze lopen alleen op het hout van de afsluiting.
Normaal zitten er niet veel katten. Maar het wordt weer het seizoen en ik vrees dat dit een niet steriele poes betrof die het lekkere geurtje van de katers opsnoof...
Het is in elk geval een poes (of toch kater ?? niet goed gezien) die ik nooit eerder zag. Maar er zijn wel enkele nieuwe buren in de straat komen wonen. Ik zal dus eens dringend moeten gaan kennismaken.

Als ik de kat terug zie zal ik ze wel wegjagen met de plantenspuit :evil:
Ik ben een kattenvriend, maar heb toch liever geen vreemde katten in de buurt van mijn schatten !!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 11 maart 2011 - 18:06

Smitten Kitten zei:

Haha, zo klinkt het ineens nogal exorcist-achtig ;)

:lachen:

Tja, ontsteking = slecht, kwaad!

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#23 Geplaatst 11 maart 2011 - 19:19

Amai ja zeg , gelukkig is alles goed afgelopen , alleen oppassen met die duim!!

Misschien fijne doorschijnende plexiplaten tot een zekere hoogte aanbrengen op het hout , klimmen onmogelijk hij zal er geen greep op hebben en plexi is glad dus zal eraf schuiven !! (geen dure zaak)

Chriske :catwalk2

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 11 maart 2011 - 20:37

Gelukkig was je er snel bij en is het goed afgelopen :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 12 maart 2011 - 00:53

Wij hebben ook rond de hele tuin zo"n houten afsluiting, en gaan er ook schrikdraad opzetten maar wel op schuine ijzers, niet zo recht als u hebt gezet. Hier kruipen de 2 katten die wel buiten mogen gaan wandelen gewoon erop en eraf zonder problemen. Maar bij u was het idd een schrik en colère situatie en daarmee dat zijn pootje er tss is geraakt.
Gelukkig heeft hij niks ernstig en hopelijk blijft de buurtpoes weg nu. Verzorg je duim maar goed want heb het ook voor gehad met als gevold 2 weken ab en 3 spuiten tegen tetanus.  

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 12 maart 2011 - 02:43

Ik heb al standaard antibiotica liggen voor als ik gebeten wordt door een kat (kan gebeuren bij trimmen) en ik week ze altijd in zuurstofwater. Dat trekt ook al het kwaad eruit.

Gelukkig is alles goed met jou kater

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 12 maart 2011 - 04:09

Wel gek hé we bellen wel onmiddellijk de DA als er iets met onze schatten scheelt maar voor onszelf zorgen we niet zo goed!!!

Hier ook zware antibiotica moeten nemen voor kattenbeet.  Zoals Tirza hierboven al schrijft zorg je best om een doosje in huis te hebben als je veel met katten bezig bent.  Ik ben begin dit jaar op spoed beland voor een kattenbeet en daar heeft men mij gezegd dat je bij iedere kattenbeet binnen de 6 uur met je antibioticakuur zou moeten starten.

Hopelijk hebben Enrico en jij morgen geen last meer van het bezoekje van de buurtkat
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 12 maart 2011 - 07:21

Och, ik lees dit nu maar. :hug: :hug: :hug: . Wat moet dat schrikken zijn. Gelukkig was je erbij en heb je direct kunnen handelen. :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 12 maart 2011 - 08:03

Oef maar goed dat je er bij was, het had erger kunnen aflopen :s
Katten kunnen mekaar uitdagen.. heb het hier ook al een paar keer gezien.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#30 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:40

Mijn duim is oké hoor, er zit mooi korstjes op en het niet gezwollen.

Ook zijn poot ziet er prima uit. Hij loopt en springt normaal en ik mag hem buigen en strekken, gelukkig maar !!