Spring naar inhoud

- - - - -

alles aflikken

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2011 - 19:25

Ayo likt aan de meest vreemde dingen, en die doet dat eigenlijk heel frequent... Ik schat in totaal zo'n kwartier per dag aan de hand van wat ik zie; ze likt regelmatig minutenlang aan een bepaald voorwerp, zoals:
- aan de muur (maar dan maar op 1 specifieke plaats)
- schouderband van laptoptassen
- rugzakken of ander ruw geweven materiaal
- de geweven handvaten (in touw) aan een zak
- aan van dat transparant inpakpapier
- aan de radio
Kortom, meestal aan materiaal dat ruw is of een speciale structuur heeft.

Komt dit bekend voor bij jullie? Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 maart 2011 - 20:28

heb het hier nog niet zien doen, toch niet zo frequent, ze likken wel eens aan iets, maardan is dit maar een fractie van een minuutje ofzo. :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 maart 2011 - 14:53

Misschien vindt ze het gewoon leuk? Er zijn katten die op bepaalde materialen bijten. Sushi deed (doet) dat ook, precies een puppy soms. Zo vindt ze kartonnen dozen leuk, boeken, kaften, papier,...
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:24

Brownie kan hier soms minutenlang likken aan de armleuningen van onze leren zetel :louche: Heb eigenlijk geen idee waarom hij dat doet, het zal aangenaam zijn zeker....
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 13 maart 2011 - 17:40

Hier doen ze dat niet! Wel overal tegen aan wrijven om hun geur neer te zetten. :)

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 maart 2011 - 09:59

Ik maak me niet echt zorgen ofzo, maar vroeg me gewoon af waarom ze dat doet. Is zo knullig als ze weer eens ergens aan begint te likken, dat ik me afvroeg of er nog zijn die dat doen en vooral waarom. Ik vermoed inderdaad dat het iets zal zijn dat ze aangenaam vindt! :)

Ze heeft met Brownie wel een lotgenoot gevonden precies 8)