Spring naar inhoud

- - - - -

Aardbeving, tsunami in Japan

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2011 - 21:59

Ik wil graag aan iedereen even een beetje stilte vragen voor de slachtoffers in Japan door een aardbeving.

Ik heb me vandaag behoorlijk zorgen gemaakt, ik heb vrienden op Thailand en Indonesië en ook daar werd alarm geslagen. Gelukkig heb ik vernomen dat ze in orde zijn maar mijn gedachten gaan toch uit naar hen en hun familie. Ik hoop dat ze veilig blijven!

Ik hoop dat de familie van de Japanners die ik hier in België ken, ook in orde zijn.

Vreselijk weer... en ondertussen gaat de zever over een verkeerslicht, een afgesloten rijstrook of niet uitrijdende tram gewoon door. Respectloos noem ik dat. De media zou beter moeten weten!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:39

Mijn gedachten zijn ook al heel de dag daar, zo vreselijk :( , als je die beelden ziet zo verschrikkelijk!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:43

Ik brand ook een virtueel kaarsje voor al de slachtoffers en hun familie. Zo erg toch, het zal de dagen erna pas allemaal aan het licht komen hoeveel slachtoffers er zijn. :cry:

Bijgevoegde thumbnails

• kaars.jpg

Bewerkt door catherine, 11 maart 2011 - 22:44.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 11 maart 2011 - 22:47

idd verschrikkelijk zeg die beelden, zijn gewoon geen woorden voor, weeral zoveel leed in de wereld, ik brand een kaarsje voor alle slachtoffers en hun familieleden,

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#5 Geplaatst 11 maart 2011 - 23:12

Verschrikkelijk... :( :( :(

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#6 Geplaatst 12 maart 2011 - 08:55

Ik was er gisteren ook heel de dag ziek van... :8 Vreselijk voor die mensen daar; dan beseffen wij pas hoe goed we het hebben.  Al kan het iedereen overal overkomen, maar toch.  Soms heb ik het gevoel dat de wereld vergaat, vooral als ik zo'n ramp zie... :(

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:00

Ik leef ook erg mee met alle mensen die betrokken zijn.  Gelukkig dat de Japanners zich al jaren voorbereiden op dit soort van situaties.  Ongelofelijk hoe die gebouwen allemaal overeind blijven.  Gelukkig blijven de mensen er daar allemaal heel rustig bij, want anders zouden er velen vertrappeld worden.  Ongelofelijk hoe de kinderen al in de kleuterschool met dit soort situaties leren omgaan.  Hoop dat ze veel hulp krijgen en dat nu het ergste voorbij is. :(

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:17

verschrikkelijk gewoon
en gelukkig woont mij nonkel er even niet meer ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:20

heb gisteren al de beelden nog eens gezien, voor de mensen is het al verschrikkelijk, ik durf nog niet eens aan al die arme diertjes daar overal te denken :( :(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:55

Echt verschrikkelijke beelden he. Phoeh, net een film!
De wereld vergaat nog niet (ooit wel), gewoon normale natuuractiviteiten zoals als eeuwen.
Nu is alles volgebouwd, volgestouwd, leeggeroofd,... dat het ergere gevolgen heeft.
En ja, de mens moet maar denken dat die boven de natuur staat he...

Pas op!!!! Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en hoop echt dat de mensen geholpen worden!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 12 maart 2011 - 09:58

:( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#12 Geplaatst 12 maart 2011 - 10:22

Heb de beelden gisterenavond gezien op tv ... vreselijk.
Was er heel stil van geworden en moest nadien echt bekomen.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:31

echt vreselijk ... :( :( :(
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 14 maart 2011 - 10:45

Een collega zijn verloofde woont in Yokohama. Ik heb sinds jaren een band met Japan, na er gereisd te hebben & er hebben ook verscheidene vrienden van mij gewoond. (Gelukkig zijn zij nu allemaal terug in België.) Ik ben dan ook behoorlijk aangedaan door wat er allemaal gebeurd is. Heb regelmatig al een paar tranen gelaten dit weekend. :( :( :(

Ben ook heel bang over wat hun nog allemaal te wachten staat, met de drie kerncentrales die in zware problemen zijn. Normaal ga ik in 2012 terug naar Japan, maar ik zal afwachten hoe het daar gaat.

Bewerkt door Sakuradrops, 14 maart 2011 - 10:46.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 14 maart 2011 - 11:47

:( da's idd echt niet leuk als je er mensen kent, gelukkig zijn ze veilig thuis, maar het blijft erg natuurlijk!

Ik las daarjuist een persbericht dat het zou gaan om een complottheorie... het zou dus opgezet spel zijn en zelf veroorzaakt. Ik zoek het bericht maar vind het niet meer. Heet van de naald trouwens want nog geen enkele krant heeft het bericht ;)