Spring naar inhoud

- - - - -

zware ademahling !

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 maart 2011 - 10:25

als ik met molly naar buiten ga en ze trekt een beetje aan het bandje begint ze zo te hijgen of eigenlijk bijna hoesten en ze gaat zo dicht tegen de grond zitten.
weet iemand wat dat zou zijn ?? ik heb schrik dat ze eens geen adem meer krijgt :cry:
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2011 - 10:29

Als ze aan het bandje trekt zal het wat strakker gaan zitten waardoor ze gaat hijgen uiteraard. Je moet ervoor zorgen dat het bandje altijd losjes zit, dat ze er niet aan trekt. Voor een poes maak je eigenlijk beter gebruik van een tuigje dat volledig rond haar lijfje zit ook i.p.v. een bandje dat enkel rond de hals zit.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 maart 2011 - 10:30

ja dat hebben we maar dan doet ze dat ook
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 12 maart 2011 - 10:38

Waarschijnlijk is het stress.
Katten hijgen soms door stress en dat kan je toch maar beter vermijden.
Als ze zo reageert zou ik het tuigje niet meer gebruiken.

Als ze blijft hijgen of dit soms ook doet als ze hevig speelt, zou ik toch haar hart eens laten nakijken.
Katten met een hartafwijking hijgen namelijk ook soms.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:58

nee ze doet het enkel alleen als je aan het tuigje trekt of als zij er aan trekt, als ze speelt doet ze het ook nooit !
ik probeer haar altijd gerust te stellen en dan stopt het meestal wel.
voortaan ga ik wel vermijden dat ze aan het tuigje trekt en het tuigje helemaal niet meer gebruiken wil ik haar niet aandoen ! Ze gaat zooooo graag buiten !

Bewerkt door Laurine, 12 maart 2011 - 12:59.