Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe krabpaal nodig?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:33

Ik heb deze krabpaal nu iets meer dan een jaar vermoed ik en er wordt gretig gebruik van gemaakt door allebei. En dat is er aan te zien :oops: ...

IMG_3493.JPG

IMG_3490.JPG

IMG_3491.JPG

IMG_3492.JPG

In de stof staan gaten waar pluis uitkomt, het touw hing nu al weken los en OVERAL in huis vond ik stukjes... En dat was ik beu. Heb nu het touw verwijderd en hopelijk gaan ze nu krabben aan de palen die nog als "nieuw" zijn, want ze krabden altijd op dezelfde plaats. Nu oogt hij terug wat deftiger.

Zou hij nog een tijdje meegaan? Misschien krijgt Amon voor zijn verjaardag in de paasvakantie wel een nieuwe dan :d . Ik zou dan graag dezelfde willen. Hij is goed stevig en ideaal van hoogte en kleur voor in mijn woonkamer. Heb op Zooplus al eens gekeken maar ofwel zijn ze klein en niet stevig genoeg voor mijn beer van bijna 8 kg... ofwel zijn te groot, lelijk of enorm duur... :louche:

Wat denken jullie? Hoe lang gaat een paal bij jullie meestal mee?

Bewerkt door English Rose, 12 maart 2011 - 11:33.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:38

ik heb hier identiek dezelfde :) ongeveer een jaar staat hij hier nu :) ben er zeer tevreden van :) maar ik moet wel zeggen dat die van ons er nog stukken beter uit ziet :ha Ik heb nu pas een nieuwe paal gewonnen, dus binnekort hebben ze hier een nieuwe om  hun op uit te leven :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:55

Eerlijk gezegd zou ik deze al buitengesmeten hebben :oops: Ik vind dat hij toch echt wel heel versleten oogt, de schade aan de stof, maar vooral de palen zelf. Een kat heeft toch echt behoefte aan de nagels goed in die sisal te zetten en dat denk ik niet dat ze kunnen aan de paal die je toont. Als je voorlopig echt nog geen nieuwe paal wilt kopen kan je eventueel nieuwe sisal rond de palen wikkelen (is wel geen leuke bezigheid ;) )

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#4 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:55

Mijn krabpaal is al ongeveer anderhalf jaar oud, maar ziet er nog zo goed als nieuw uit! :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 12 maart 2011 - 11:56

Ik heb hier een paal staan die al twee jaar meegaat (en nu slijtplekken begint te vertonen): Krabpaal en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Trixie krabpaal Alicante
Onze Armarkat (nog geen jaar oud) begint ook al van zijn pluimen te verliezen (maar hier heb ik de palen zelf al onderling verwisseld en je kan nieuwe kopen. Maar ook de stof komt los). En dan heb ik nog 2 palen waarvan de mandjes serieus versleten zijn.
De volgende wordt zo een grote zwarte krabton uit Zoomart (zoals bij Solotje) en een petfun krabpaal :) . Maar nog even sparen.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:00

Smitten Kitten zei:

Eerlijk gezegd zou ik deze al buitengesmeten hebben :oops: Ik vind dat hij toch echt wel heel versleten oogt, de schade aan de stof, maar vooral de palen zelf. Een kat heeft toch echt behoefte aan de nagels goed in die sisal te zetten en dat denk ik niet dat ze kunnen aan de paal die je toont. Als je voorlopig echt nog geen nieuwe paal wilt kopen kan je eventueel nieuwe sisal rond de palen wikkelen (is wel geen leuke bezigheid ;) )

Ik heb het touw er bij die ene paal vandaag pas afgedaan he ;) ze hebben dus nog 5 palen van de 6 waar ze aan kunnen krabben. Maar ik weet dat hij versleten is. Maar er ligt ook altijd wel één van de 2 op, vaak allebei. Het is hun favoriete plekje. Enkel 's avonds komen ze wat bij mij in de zetel liggen. Vind het zo raar dat jullie zeggen dat die van jullie allemaal nog als nieuw zijn O:) zal aan mijn deugnieten liggen dan zeker? :ha Nieuw touw spannen... Heb hier al bij iedereen bijna gelezen dat je dat nooit zo strak krijgt en het dus niet te doen is. Dan begin ik er niet aan.
Maar ik ben dus al wel aan het uitkijken naar een andere he Hanne :d een verjaardag is altijd een leuk excuus om iets te kopen...

Bewerkt door English Rose, 12 maart 2011 - 12:02.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:06

Joloka zei:

Ik heb hier een paal staan die al twee jaar meegaat (en nu slijtplekken begint te vertonen): Krabpaal en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Trixie krabpaal Alicante
Onze Armarkat (nog geen jaar oud) begint ook al van zijn pluimen te verliezen (maar hier heb ik de palen zelf al onderling verwisseld en je kan nieuwe kopen. Maar ook de stof komt los). En dan heb ik nog 2 palen waarvan de mandjes serieus versleten zijn.
De volgende wordt zo een grote zwarte krabton uit Zoomart (zoals bij Solotje) en een petfun krabpaal :) . Maar nog even sparen.

Wel Lut, die Trixie krabpaal Alicante , dat is dus de mijne ook op de foto. Enkel in het beige. Maar die is hier dus geen 2 jaar kunnen meegaan :) . Maar ik zou toch graag dezelfde kopen. Hij is prijs kwaliteit niet slecht. Maar ik stofzuig hem echt wel veel... Zal ook niet zo goed zijn voor de stof allicht O:) maar ja, Amon verliest zoveel haar. Dat kan ik er echt niet op laten liggen. Bah :misselijk:

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#8 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:06

Joloka zei:

Je hebt het mss niet door Lutje, maar de paal die je toont is de krabpaal van English Rose, alleen in het blauw :ha

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:08

Goed gezien Sarah :catangel

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:17

English Rose zei:

Ik heb het touw er bij die ene paal vandaag pas afgedaan he ;) ze hebben dus nog 5 palen van de 6 waar ze aan kunnen krabben. Maar ik weet dat hij versleten is. Maar er ligt ook altijd wel één van de 2 op, vaak allebei. Het is hun favoriete plekje. Enkel 's avonds komen ze wat bij mij in de zetel liggen. Vind het zo raar dat jullie zeggen dat die van jullie allemaal nog als nieuw zijn O:) zal aan mijn deugnieten liggen dan zeker? :ha Nieuw touw spannen... Heb hier al bij iedereen bijna gelezen dat je dat nooit zo strak krijgt en het dus niet te doen is. Dan begin ik er niet aan.
Maar ik ben dus al wel aan het uitkijken naar een andere he Hanne :d een verjaardag is altijd een leuk excuus om iets te kopen...
[FONù$T=Arial Narrow] [/FONT]

Kan je anders niet een van de andere palen tijdelijk verwisselen met de kale paal of komen de maten niet overeen? Als ze daar aan die ene paal zo graag krabbelen dan zal daar wel een reden voor zijn.

Ik heb Petfuns en daar is niet veel aan te verslijten eigenlijk. Ja de sisal, maar dat is heel dikke, stevige sisal, daar zie/voel je niet snel sleet aan.

Vroeger had ik ook de goedkopere krabpalen hoor, maar die vond ik ook heel snel verslijten, dus wat dat betreft zijn je katten helemaal niet abnormaal hoor ;)

Wij hebben ook al jaren één bananaleaf en dat is ook echt slechte kwaliteit, maar de katten liggen er zo graag in, dus ja, die staat hier nog altijd en om het half jaar vervang ik nu de palen (kan ik bestellen bij de dierenwinkel). De bananaleaf-delen zelf zien er wel nog redelijk uit (al begint het sleet nu ook wel te komen). Ik denk dat ik deze binnenkort ook maar eens buiten ga zwieren en nog een extra Petfun in de plaats zal zetten (onze 6e nu :) Wij zijn echt zeer tevreden klanten ;) ). Ze zijn wel wat duurder, maar zoveel stabieler en je doet er gewoon echt veel langer mee. Vroeger (toen we dus nog pluchekrabpalen hadden) kochten we er elk jaar nieuwe. Onze oudste Petfun is nu geloof ik 3 jaar en hebben we zelfs de sisal nog niet eens van moeten vervangen. Zal wel iets zijn voor volgend jaar, maar die palen kan je apart nabestellen, dus dat is wel handig ook. Op termijn wil ik ook alle kleine krabpaaltjes in huis vervangen door kleine Petfunpaaltjes of iets van dezelfde kwaliteit in elk geval.

Bewerkt door Smitten Kitten, 12 maart 2011 - 12:17.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:23

Hanne, zou de joy met 14 cm palen stevig genoeg zijn voor mijn duo? Ik moet wel Davy nog overtuigen maar dat zal wel lukken.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 12 maart 2011 - 12:35

chatje80 zei:

Hanne, zou de joy met 14 cm palen stevig genoeg zijn voor mijn duo? Ik moet wel Davy nog overtuigen maar dat zal wel lukken.

Ik heb oa de Joy en ben daar zeker tevreden van. Zo stevig als bv Jette is hij niet (Jette heeft palen die onderling nog eens verbonden zijn aan de ton en de ton geeft extra gewicht waardoor de paal ook minder zal wankelen). Ik geloof zelfs dat de Joy die wij hebben maar 12 cm palen heeft, maar staat wel tegen een laag muurtje. Als je iets van steun hebt dan denk ik dat 12 zelfs al moet volstaan (bv tegen een muur ofzo dus) als hij ergens los in je huis komt te staan dan zou ik zelf denk ik ook 14 kiezen. Bij de Jettes die we hebben merk ik het verschil in dikte van de palen eigenlijk wel niet zo fel (we hebben er met 14 en met 12 cm palen) maar die zijn door hun constructie zowieso al heel stevig.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 12 maart 2011 - 13:47

Ok, ik heb nog wat nagedacht... En ik ga dus opnieuw de Alicante van Trixie bestellen. De goede palen van de versleten krabpaal hou ik dan bij als reserve. ;)

Geplaatste afbeelding

Ik ben ook van plan om dan deze krabton de bestellen. Dan staat de krabpaal aan het raam, kunnen ze lekker buiten kijken :LOL: en de ton zal ik naast mijn bureau zetten. Dan kan Amon lekker naast ipv OP mijn bureau liggen. :x Het kost samen slechts €108 bij Zooplus. Ik heb die krabpaal toen bij Zoomart gekocht en €79 betaald, dus hier scheelt de prijs wel.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 maart 2011 - 19:40

Ik hebhier zelfs een krabpaal die nog van Tijger was (is dus al zeker 10 jaar oud) en nog niet zo versleten is als die jij toont :LOL: . Nieuwe sisal rond een paal doen valt goed mee hoor. Ik heb hhet hier al meermaals gedaan voor de buitenkrabpaal en bij Ellenita heb ik er ook al enkele op die manier hersteld.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#15 Geplaatst 15 maart 2011 - 19:48

Smitten Kitten zei:

Ik heb Petfuns en daar is niet veel aan te verslijten eigenlijk. Ja de sisal, maar dat is heel dikke, stevige sisal, daar zie/voel je niet snel sleet aan.

Ik denk dat ik deze binnenkort ook maar eens buiten ga zwieren en nog een extra Petfun in de plaats zal zetten (onze 6e nu :) Wij zijn echt zeer tevreden klanten ;) ). Ze zijn wel wat duurder, maar zoveel stabieler en je doet er gewoon echt veel langer mee. Vroeger (toen we dus nog pluchekrabpalen hadden) kochten we er elk jaar nieuwe. Onze oudste Petfun is nu geloof ik 3 jaar en hebben we zelfs de sisal nog niet eens van moeten vervangen. Zal wel iets zijn voor volgend jaar, maar die palen kan je apart nabestellen, dus dat is wel handig ook. Op termijn wil ik ook alle kleine krabpaaltjes in huis vervangen door kleine Petfunpaaltjes of iets van dezelfde kwaliteit in elk geval.

Ik ben ook een zeer tevreden Petfun-fan :LOL: ! Wij hebben hier de krabpaal van Sonja en een Retroton met koord. Binnenkort gaan we een nog hogere versie bestellen voor op zolder :dans: :cheer: ! Ik hoef niets anders. De paal beweegt niks en ziet er nog steeds als nieuw uit.